وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

آیا نوآوری Swatch Sistem51 صنعت ساعت سازی را متحول خواهد نمود؟ + ویدیو

آیا نوآوری Swatch Sistem51 صنعت ساعت سازی را متحول خواهد نمود؟ + ویدیو


آیا دنیای ساعت برای یک زمان سنج مکانیکی "ساخت سوئیس (Swiss Made)"، بسیار دقیق، بدون نیاز به رسیدگی که به تولید انبوه رسیده تشکیل شده از تنها 51 قطعه آماده است؟


حدود 30 سال پیش سواچ (Swatch) با معرفی کردن اولین خط تولید دنیا از ساعت های کوارتز زیبا و ارزان، در صنعت ساعت سازی انقلاب کرد. حالا نیز بسیاری بر این باورند که آن ها باری دیگر دنیا را با معرفی اولین موتور تمام مکانیکی و با کیفیتی که تماما توسط ماشین ها ساخته شده متحول نمودند.


سیستم51 سواچ (Swatch Sistem51) مشابه هیچ ساعت مکانیکی ای که تا به حال ساخته شده نیست. در مقایسه با بیش از 600 قطعه در مدرن ترین ساعت های مکانیکی، در اینجا تنها 51 قطعه وجود دارند. سر هم سازی این ساعت ها با استفاده از رباط های پیشرفته انجام گرفته تا قطعات به عنوان یک مجموعه بر روی یک پیچ در مرکز به صورت 100% اتوماتیک جای گیرند. این زمان سنج هیچ تنظیم کننده ای ندارد و تنها یک بار برای تمام عمر آن در کارخانه با لیزر تنظیم می شود. موتور تمام مکانیکی از یک ذخیره ساز قدرت برای 90 ساعت بهره می برد  و به طور بسته درز گیری می شود تا هیچ رطوبت، غبار یا عامل خارجی ای موجب اختلال در عملکرد آن نشود.


این ساعت 100% ساخت سوئیس، خود روان (Self-Lubricating)، و تا انحراف 5 ثانیه در روز دقت دارد. معمولا قیمت یک ساعت مکانیکی سوئیسی با این با این مشخصات تا هزاران دلار می رسد، اما انتظار آن می رود تا Sistem51 در نمایندگی ها کمتر از $100 قیمت داشته باشد. این شگفتی مکانیکی انبوه تولید شده از عیار مخصوصی از روی، مس و نیکل ساخته شده است. همچنین غیر مغناطیسی است، پس دیگر نیاز به تنظیم ندارد. مادامی که تمامی بخش های آن توسط یک پیچ متصل شده اند، از بین رفتگی ها نیز کمتر خواهند بود.


آیا تقاضایی وجود دارد؟


سوال بزرگ اینجا این است که آیا بازاری برای چنین ساعتی وجود دارد، اگرچه بسیار دقیق و قابل اطمینان، این هیچ یک از برجستگی های ظاهری هم خانواده های دست ساز قیمتی خود را ندارد. Sistem51 از ساعت های کوارتز سواچ معادل خود گران تر است و هنوز بسیاری از توانایی های ساعت های هوشمند پیشرفته ای که در حال ورود به بازار هستند را ندارد.


چیزی که Sistem51 برای پیشکش دارد یک موتور بسیار دقیق، بسیار مطمعن و تمام مکانیکی ساخت سوئیس است در یک بدنه ی ارزان پلاستیکی. همانند هر طراحی سواچ، Sistem51 نیز می تواند با تعدادی بی پایان در تنوع رنگ و طراحی ظاهر سفارشی شود. اگرچه که ساعت خلاقانه بابت نو آوری های تکنیکی اش به طور گسترده تمجید شده، اما باید دید که آیا از لحاظ تجاری با ارزش خواهد ماند یا نه.


آیا بازار یک ساعت تمام مکانیکی و ارزان قیمت می خواهد، یا مردم منحصرا زمان سنج های مکانیکی دستی ای که بهای آنها به بیش از هزاران دلار می رسد را ترجیح می دهند؟ از آنجایی که تکنولوژی آن انقلابی است، باعث شگفتی نخواهد بود اگر سواچ بخواهد موتور جدید را در برند های پیشرفته ی خود نیز به کار برد. آیا به مرور زمان یک ساعت امگا (Omega)، بریگوئت (Breguet) و یا بلنکپین (Blancpain) با موتور Sistem51 موجود خواهد بود؟ تنها زمان قادر به پاسخ به این پرسش خواهد بود.


دگرگون ساز بالقوه


ژاپنی ها و چینی ها هم اکنون تنوع گسترده ای از زمان سنج های مکانیکی مقرون به صرفه ای را عرضه می کنند. اگر چه در حال حاظر، اگر بر روی ساعتی بگوید ساخت سوئیس، معمولا بسیار گران قیمت است. ممکن است تا طراحی منحصر به فرد Sistem51 بتواند تمامی این ها را تغییر دهد.


اگر Sistem51 بتواند به همان مقداری که گفته شده قابل اطمینان باشد، میتواند در فروش از ساعت های کوارتز نیز پیشی گیرد. چرا مردم باید بخواهند تا به عوض کردن باطری ها ادامه دهند، زمانی که می توانند یک ساعت مکانیکی خود-کوک (Self-Winding) با کیفیت بالا را با همان مقدار هزینه تهیه کنند؟


اگرچه که سواچ Sistem51 بیش از یک سال پیش در بیزل ورلد 2013 (Baselworld 2013) معرفی شد، اما به تازگی در بازار فروش قابل دسترس در آمده. در همان زمانی که مردم به کشف طراحی انقلابی آن می کنند، این محصول می تواند تاثیر بزرگی بر صنعت ساعت سازی داشته باشد. هیچ کس منکر آن نمی شود که این ساعت موفقیتی بزرگ است، تنها شکی که در اینجا وجود دارد این است که آیا این ساعت موفقیت بزرگی در عرصه ی تجاری خواهد بود یا نه.

ویدیو Swatch Sistem51:

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.

 

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس "سایت ایران تایمر" مجاز است

نگاهی به ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی طوفان بال - Ball Fireman Storm Chaser Pro Watch Hands-On

 

نگاهی به ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان بال - Ball Fireman Storm Chaser Pro Watch Hands-On

پیش از بیزلورلد 2014 (Baselworld 2014) بال (Ball) تصاویری از ساعت حرفه ای آتش نشان شکارچی طوفان (Fireman Storm Chaser Pro) خود که به زودی قرار بود وارد بازار شود را منتشر کرد. در این ساعت برند بال طرح ساعت آتش نشان خود را با طرحی که به منظور دنبال کردن گردباد ها ساخته شده بود ترکیب کرد. در حقیقت، آن ها حتی یک مسافت سنج (Telemeter) بر روی حلقه ی آن قرار دادند تا برای اندازه گیری فاصله شما با رعد و برق استفاده شود – ناگفته نماند که این تنها بخشی از توانایی های یک مسافت سنج است.


در طول سال ها ما بسیاری از ساعت های آتش نشان بال را دیده ایم، که یکی از کالکشن های بزرگ خارج از خانواده ی مهندسی است. گاهی اوقات، نسخه های کرونوگراف نیز دوست داشتنی اند، و شما در اینجا یک طراحی آشنا توام با DNA بال می بینید که برای کسانی که برای بهای ظاهر تاریخی ساعت های ورزشی ارزش قائل هستند، به طور شگفت انگیزی کار می کند. برای سال 2014، جدیدترین نسخه ی حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان با قابلیت سفارش در سه رنگ صفحه و بند چرم یا فلز استیل همراه است.


چیزی که در اینجا دوست داشتنی است، رنگ های نارنجی روشن هستند که در نگاه اول نظر همه را جلب کردند و به همان خوبی بر روی ساعت ها در واقعیت جلوه می کنند. بال از رنگ نارنجی بر روی صفحه، دکمه ی شروع و نگه داشتن کرونوگراف برای تاکید و بر روی بند در دوخت آن استفاده می کند. این در ساعت بی آنکه زیاده روی ای شده باشد، به مقدار کافی رنگ می بخشد و گونه ای تضاد در مرز رنگ ها (کنتراست - Contrast) ایجاد می کند که برای ما یک وضوح و خوانایی عالی را فراهم خواهد کرد.

 

طراحی بی نقص نیست، اما نواقص آن شامل موارد بزرگی نمی شوند. برای مثال، عقربه ها در صفحه های کناری مقداری کوتاه هستند، و برای اسکلتون بودن عقربه های اصلی ساعت و دقیقه دلیلی وجود ندارد (مخصوصا به دلیل اینکه هدف قرار دادن لوله ای از تریتیم – عنصری برای شب نما کردن عقربه ها - در درون آن ها است). اگرچه عقربه های فرعی در خود محفظه های هوا ندارند ولی با شبنما رنگ شده اند که بسیار زیباست. البته این یک بال نخواهد بود زمانی که با لوله های تریتیم خود-روشنایی خود شب نما نشده باشد. در اینجا لوله ها با یک حجم T-25 استفاده شده اند (بال گاهی اوقات تا T-100 نیز پیش می رود).


ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان با یک بدنه در پهنای 44 میلی متری استیل می آید که بسیار جذاب ساخته و با وضوح پلیش شده است.طراحی دکمه های کرونوگراف یک حس منحصر به آن داده، و رنگ های نارنجی و سیاه آن دلنشین تمام شده اند. شما در کنار دکمه های آن متوجه مقداری رنگ به کار برده نیز خواهد شد. بدنه تا 100 متر ضد آب است و همچنین ضد ضربه.

 

 

 

 

با حلقه ی نسبتا نازک، ساعت اندکی از آنچه که هست بیشتر جای می گیرد، و داخل حلقه ی آن نیز از آلومینیوم استفاده شده است. بال از سرامیک در حلقه های خود نیز استفاده می کند، اما هنوز هیچ یک از آن ها به این نازکی نیستند. شاید دیدن حلقه ی سرامیکی خواسته ی خیلی ها در آینده باشد. در بالای صفحه یک کریستال سفایر (sapphire) خمیده وجود دارد که  با AR (پوشش ضد انعکاس نور) پوشیده شده است.


وقتی که به عرضه کردن ساعت های جدید می رسد، بال هم اکنون به خوبی در حرکت است، البته اطلاعی نداریم که در سال 2014 چند ساعت رونمایی و یا عرضه خواهد کرد. تنها اینجا شش SKU جدید با بند ها و صفحه های متفاوت وجود دارند. بال ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان را با صفحه های سپید، سیاه، و یا طوسی عرضه می کند – هر یک با دو صفحه ی فرعی متفاوت کرونوگراف.


این خیلی جالب است که صفحه ی طوسی به همراه صفحه ی مشکی عرضه می شوند. اولی پایانی برس کشیده شده به صورت عمودی دارد در حالی که صفحه ی سیاه مات تر است. به نظر می رسد که بال از رنگ ها به درستی در این کالکشن خود استفاده کرده است. بی شک ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان از ساعت های ورزشی کلاسیک معمولی شما رنگارنگ تر است، اما این را به گونه ای انجام داده اند تا ساعت برازنده و زیبا بماند.

 

البته ابن سوال باقی می ماند که از بند استیل استفاده کنید یا بند چرم. به نظر می رسد که هر کدام جنبه های مثبت خود را دارند و شاید بهتر باشد تا دارنده هر دوی بند ها را داشته باشد. بند چرم منحصرا زیبا است و دیزاین قلاب آن دوست داشتنی. بند دست بندی آن نیز کیفیتی مدرن را دارد و قفلی به شکل پروانه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در داخل ساعت ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان کالیبر RR1402 Ball موتور کرونوگراف اتوماتیکی که قطعا یک موتور ETA Valjoux 7750 می باشد که زمان، کرونوگراف 12 ساعته، و یک سیستم روز و شب را ارائه می دهد. و در پایان، قیمت فروش این محصول در نمایندگی ها بیش از $3000 است.

 

 

 


 

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس "سایت ایران تایمر" مجاز است

بررسی ساعت های UR-105M یورورک (URWERK)، شوالیه ی سیاه و شوالیه ی آهنی

 بررسی ساعت های UR-105M  یورورک (URWERK)، شوالیه ی سیاه و شوالیه ی آهنی

جدید ترین ساعت های ساعت سازی سوئیسی یورورک (URWERK) این دو قطعه ی "شوالیه ی آهنی" (Iron Knight) و "شوالیه ی سیاه" (Dark Knight.) UR-105M هستند. باری دیگر، این ساعت های جدید از طراحی های دیگر یورورک ایده گرفته و خود نیز اندکی ترکیب جدید بر آنان افزوده اند، اما این پیش بری های تازه، یک نقطه ی جدیدی برای سطح ابتدایی برند ایجاد نموده اند.


UR-105M سال 2014 به راه و روش طراحی UR-210 از سال 2012 ادامه داده و حتی برخی از ویژگی های عرضه شده در یورورک EMC را نیز شامل می شود. همچنین شما یک تکامل سطحی در دیزاین سیستم ماهواره ای نشان دهنده ی زمان که از یک سری ماهواره ی متحرک استفاده می کند که هر کدام آنها نمایش دهنده ی چهار ساعته بر روی خود دارند. آنها به یک مقیاس دقیقه در  پایین صفحه رسیدند تا زمان را نشان دهد. این یک سیستم عالی است که البته دیگر جدید نیست ولی به جالب و کار آمد بودن خود ادامه می دهد.


به گفته ی یورورک، الهام طراحی در پس UR-105M زره بوده است. زره شوالیه های قرون وسطا، که با وجود اینکه ساعتی این چنینی تا چه اندازه مدرن به نظر می رسد، مقداری عجیب است. با این حال، ما گفته ی آنان را ملاک قرار خواهیم داد، اگرچه با قرار دادن منطق آنه بسیاری از ساعت های یورورک مانند زره هستند. که البته موردی در آن وجود ندارد، زیرا پوششی از زره استعاره ی جالبی از بیان عمر و مقاومت ساعت است.


طراحی بدنه خوشبختانه متقارن است و یک زمینه ی زیبا به آن می دهد. پهنای بدنه 39.5 میلی متر، یلندای آن 53 میلی متر و قطر آن 16.65 میلی متر است. که دقیقا ساعت کوچکی نیست اما با وجود تمامی این ها باز هم به دست کردنی است.

 

 

 

 

 

 

 

از دید مواد سازنده دو نسخه وجود دارد، اما هر دو آنها بر بدنه ای از جنس تیتانیم و استیل تکیه می کنند. حلقه ی ساعت (بخش جلوی بدنه ی آن) برای شوالیه ی آهنی، از استیلی است که به خوبی صیقل داده شده، و نسخه ی شوالیه ی سیاه  پشت رنگ شده ی استیل ALTin (aluminium titanium nitride) کاری شده را دارا است. پشت بدنه ی UR-105M نیز از تیتانیم سیاه شده است.
 در حالی که مدل استیل ظاهری چیره تر دارد، مدل سیاه نیز به همان اندازه مورد نظر است. کمی به نظر می رسد که تمام آن نکات ظریف، گوشه ها، و پایان های مختلف بدنه در نسخه ی استیل بهتر هستند بدون سطح سیاه رنگ شده. البته هر دو آن ها انتخاب های زیبایی هستند، شوالیه ی سیاه با وجود اینکه تمامی آن سیاه است از لحاظ انتخاب لباس مناسب با آن منعطف تر است.


خوانایی خوب است، و مورد جالب این است که یورورک تصمیم گرفته تا تمامی پیچیدگی هایی که نشان دهنده ی ساعت یا دقیقه نیستند را به کنار یا پشت بدنه انتقال دهد. این به آن معنی است که شما نمایشی تمیز و زیبا را از صفحه بر روی صفحه خواهید یافت. در حالی که کریستال سفایر با پوشش ضد انعکاس نور پوشیده شده، هنوز مقدار زیادی بازتاب در آن دیده می شود، شاید بهتر بود تا مقدار پوشش را افزایش می دادند.


حالا UR-105M چه کاری را جز نمایش زمان انجام می دهد؟ خوب، این همچنین دارای یک نمایش دهنده ی انرژی ذخیره شده، نمایش دهنده ی ثانیه، درجه ی سرویس (Service Gauge)، و یک تنظیم خوب برای موتور است. نمایش دهنده ی انرژی نشانی بر هر دو روی بدنه و همینطور در کنار آن دارد که موردی عالی است، شما دیگر نیازی به از دست در آوردن ساعت نخواهید داشت تا از زمان  بعدی برای کوک مجدد آن با خبر شوید.

در حالی که شما موتور را نمی توانید ببینید، یک ظاهر بسیار شگفت انگیز دارد. یورورک آن را کالیبر UR 5.01 نامیده و کالیبر کوک دستی آن در 4Hz با قابلیت نگه داری انرژی 42 ساعته عمل می کند. آن چه که ما در اینجا از آن "درجه ی سرویس" یاد کردیم، چیزی است که یورورک در حقیقت آن را "تعویض روغن (Oil Change)" خطاب می کند، که به شما خواهد گفت که چه موقع شما نیاز دارید تا ساعت خود را برای سرویس ببرید. در حالی که مردم می توانند در رابطه با ساعت هایی که شامل استاندارد موتور ETA هستند سهل انگار باشند، وقتی که موردی مانند این می رسد، شما نخواهید خواست تا از سرویس آن غفلت کنید زیرا که یورورک نیاز خواهد داشت تا موتور را روغن کاری و تمیز کند تا از کارکرد بهینه ی آن مطمعن شود.


در پشت ساعت همچنین درجه و پیچ تنظیم دقیق را خواهید یافت. این قابلیت به مصرف کننده این امکان را خواهد داد تا با استفاده از یک پیچ گوشتی در حقیقت موتور ساعت را تنظیم کند. این ویژگی معمولا در درون ساعت بروی موتور پنهان است اما یورورک آن را برای ایجاد ارتباط بیشتر بین ساعت و صاحب آن به بیرون و پشت بدنه انتقال داده است. یورورک در ابتدا این قابلیت را در درون ساعت EMC خود عرضه کرد – جایی که شاید این مساله بیشتر منطقی به نظر می آمد، زیرا که آن ساعت در حقیقت به شما می گفت که تا چه اندازه ساعت دقت دارد. در بدنه شما به ابزار دیگری برای اندازه گیری UR-105 نیاز خواهید داشت، اما تنظیم نسبت آن به شما کمک خواهد نمود تا دقت را دور بزنید. در کل تنها قابلیت جالبی که اینجا کمبود آن در مقابل دیگر ساعت های یورورک احساس می شود کوک اتوماتیک است، اگر چه که این دارای یک نمایش دهنده ی انرژی ذخیره شده است که تا حدودی آن را جبران می کند.

 

با وجود یک یورورک "سطح - مبتدی" بودن، کالکشن ساعت های UR-105 (UR-105M) بسیاری را در خود دارند. آن ها تمامی استایل های قراردادی مدرن را دارند که ما همانند یک شخصیت پیشرو در افکار، برخلاف بسیاری از ساعت های پیشرفته ی لوکس که ما امروزه می بینیم که به بازار روانه می شوند، می ستاییم. در پایان، این ها نسخه های محدود (Limited Edition) نیستند، پس ما می توانیم انتظار یک تولید قابل توجهی را (به نسبت تولید های بسیار اندک یورورک) در سال های آینده داشته باشیم. قیمت های URWERK UR-105M برای نسخه ی شوالیه ی آهنی (Iron Knight) 58,000 فرانک سوئیس ($66,000) و  برای شوالیه ی تاریک 63,000 فرانک سوئیس  ($72,000) می باشند.

 


 

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

 

تنها ساعتی که فضا نوردان ناسا جان های خود را به آن می سپارند + ویدیویی از کالیبر ساعت



در دهه ی 1960، ناسا (NASA) به مشکلی بر خورده بود: مطلع بودن از زمان در حال جمع آوری سنگ های ماه، فضا نوردان به ساعتی نیاز داشتند با استحکامی که در جایی به جز زمین پاسخگوی نیازشان باشد. بسیاری از ساعت های کرونوگراف در معرض آزمایش قرار گرفتند. یکی کریستال خود را در زیر تغییرات شدید فشار از دست داد، و دسته ی دیگری در فر آزمایشگاه مچاله شد.  اما ساعت استاد سرعت امگا (The Omega Speed Master)  - و منحصرا موتور تنومند آن – ساعتی بود که در آن میان موارد مورد نیاز را در خود داشت.


از آن زمان تا به حال این ساعت به دست تمامی فضا نوردان شده است، از جمینی (Gemini) و آپولو (Apollo) تا اسکای لب (Skylab) و شاتل (Shuttle). موتور آن، که حالا به کالیبر 1861 معروف است، تغییرات کمی را در طول سال ها به خود دیده تا دقت آن بهبود یابد، اما دوباره توسط ناسا برای هر مرحله ی جدید واجد شرایط اعلام شده است، و تا کنون موتوری می باشد که شدیدترین آزمایش ها را به خود دیده. حتی تا به حال از انجام کارهایی بر آمده که آن مهندس های تیز بین هم نمی توانستند پیشبینی کنند: پس از خاموش کردن کامپیوتر هایشان برای نگه داری انرژی، خدمه ی آپولو 13در آن زمان برای هدایت در بازگشت به سوی زمین از اسپید مستر بسته شده بر روی مچ دستشان استفاده کردند.


 باز آلدرین (Buzz Aldrin) در هنگام معموریت آپولو 11 (Aplolo 11 Mission) یک استاد سرعت (Speed Master) بر دست داشت.

Courtesy of Antiquorum Auctioneers





ویدیویی از کالیبر 1861 موجود در اسپید مستر (Speed Master):

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.






امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

طراحی نادر بند خز، در کالکشن جدید فندی


برای سال 2014، فندی یک کالکشن ساعت برای خانم ها را عرضه خواهد کرد، که به قیراط مجنون بر روی خز سمور (Crazy Carats on mink fur straps) معروف است. این سوال پیش می آید که چه کسی به ساعتی با بندی از پوست نیاز دارد. با توجه به اینکه این یک عمل مهم برای گرم نگه داشتن مچ دست نیست، ایده ی آنکه یک ساعت نهفته در یک گوله ی پشم (طبیعی یا مصنوعی) در ابتدا شاید زیاد جالب به نظر نرسد.



با اینکه بند های پشمی کم و بیش دیده می شوند ولی بسیار نادر هستند. می خواهیم ساعتی را بررسی کنیم که کمی بهتر از همتا های خود بوده، اگر چه که هنوز هم به نظر می رسد که ساعت در یک دستبند پشمی دفن شده است.
قیراط مجنون فرندی (The Fendy Crazy Carats) یک ایده ی جالب است که مسلما هم در مجموعه ی ساعت های فشن قرار می گیرد، البته چیزی که تولید آن از مجموعه ی فشن ایتالیایی باعث تعجب نیست. با اینکه در فن ساعت سازی پیشرفتگی ای ندارد اما در تازگی برای خانم ها مورد توجه است. پیش از آنکه به بحث در رابطه با بند ساعت بپردازیم بهتر است تا نگاهی به بدنه و صفحه ی ساعت داشته باشیم. عنصر زمان سنجی ساعت به سادگی داشتن یک موتور کوارتز سوئیس است که ساعت و دقیقه را نشان می دهد. نا گفته نماند که یک طراحی جالب قابل رویت نیز وجود دارد که به لطف آن دسته ی دوم ساعت در پشم دفن می شود.


اگر متوجه سنگ های بر روی بدنه ی ساعت - به عنوان نشانگر های ساعت - در تصاویر شده باشید، هر یک از آنها به نحوی طراحی شده اند که میتوانند بچرخند. هر "واحد" در حقیقت، هر یک از آنها به نحوی طراحی شده اند که هر کدام تنظیماتی برای سه سنگ دارد، و با استفاده از دسته صاحب آن می تواند آنها را طوری بچرخاند تا نشان دهنده های الماس ساعت، نشان دهنده های سفایر صورتی (Pink Sapphire) و نشان دهنده های سفایر آبی (Blue Sapphire) را به نمایش در آورد. فندی توضیح می دهد که این خاصیت زیبایی محور، به بدست کننده ی ساعت این امکان را می دهد که رنگ سنگ ها را بر حسب ذائقه ی خود تغییر دهد.
بدنه ی 38 میلی متری در استیل و خود ساعت با تنوع های مختلف سنگ موجود خواهند بود. نسخه ای که شما در اینجا مشاهده می کنید بر روی نشان دهنده های ساعت و در اطراف حلقه ی خود دارای الماس است. همچنین یک بدنه ی ست کامل وجود دارد که 3.22 قیراط الماس و صفحه ای سفید را دارا است، و همچنین با بند سیاه و سفید پوست سمور نیز مشابه خواهد بود.


ساعت به نوبه ی خود بد به نظر نمی رسد و قابلیت تغییر رنگ سنگ های آن نیز ویژگی بسیار جالبی است. و همینطور بند های دو رنگ پوست سمور آن نیز، بر روی زمینه ی کروکدیل هستند. اما سوالی مطرح است که چرا فندی از دو رنگ در مجموعه ی خود استفاده کرده در حالی که خود محصول موجود در پوست سمور به تنهایی تنها طرفداران خاص خود را خواهد داشت. گمان هایی که زده شده است بر آن هستند که شاید هدف شرکت در استفاده از دو رنگ برای بند های ساعت خود، ایجاد زمینه های رنگی از موارد موجود روزمره باشند که بیننده را به یاد آن بیندازند یا زمینه ی فکری ای را با توجه به آن ایجاد کنند. در پایین برای مثال می توان به مشابهت رنگی زرد و سیاه با زنبور عسل، یا قرمز-آبی-سفید با پرچم آمریکا (یا فرانسه) توجه کرد.











در نهایت آنچه که در هدف سازنده ی آن نیز آشکار است، این است که این ساعت برای استفاده در شرایط عادی و روزمره شاید بهترین گزینه به نظر نرسد. البته با در نظر گرفتن سلیقه های مختلف نمی توان این مورد را به عنوان قطعیت در نظر گرفت.





امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

بیزل ورلد 2014: هنر دکو (Art Deco) در مرکز توجه


نسخه ی جدید و محدود توربیلون موزون اتوماتیک اسکلتون آرت دکو (َArt Deco Skeleton Aurtomatic Tourbillon Regulator)  تخصص های ال لروی (L.Leroy) را از قبیل مکانیک اصلی، تنظیمات، طراحی و زیبایی بخشی در خود به تصویر کشیده.


برای ال لئوری، اشاره ها به گذشته از روی تاثیر گذاری سبکی نیست، بلکه با نام گذاری به دنبال ساعت ساز با اعتبار در تاریخ، آن ها معمولا به این روش به او ادای احترام می کنند. این مساله به ساعت هایی با ظاهری که اجرای طرح های خلاقانه از قرار داد های کلاسیک، که از بازه های مختلف زمانی بازتاب می شوند، منجر می شود. توربیلون موزون اتوماتیک اسکلتون آرت دکو که مدل اصلی برند در امسال است از این دو قائده به طور کامل پیروی می کند.


از جنبه ی تاریخی، توربیلون موزون اتوماتیک اسکلتون آرت دکو یک سوم ابتدای قرن بیستم را در خود اکتشاف می کند. در سال 2013، گرایش آن سال 1900 بوده و بنابراین، در سال 2014 به دوره ی آرت دکو انتقال یافته. موتور به طور کامل دست ساخت است که شامل وزن نوسان کننده ی آن می باشد که چهار چوب اسکلتون داده شده – به مشابه صفحه ی آن، که به شکل باد بزن در گوشه های بدنه ی طلای صورتی تزیین شده است. شکل گرد ولی در عین حال سخت آن روح هنری ترین موتور قرن بیستم را در آن مجسم می کند. توجه به جزییات به شدت در آن رعایت شده، از میان عمیق ترین دانه های منظم در میانه ی بدنه، یک آراستگی ای وجود دارد که بر بخش های فوقانی آن تاکید می کند. هشت ساعت طلای صورتی توسط برند به تولید خواهند رسید، که این مرحله به دلیل آنکه اخیرا کارگاه بزانسون (Besançon) خود را به سوئیس انتقال داده اند، کاملا در سوئیس جای خواهد گرفت.


کالیبر LL512 یک صفحه ی معمولی را، به همراه ساعت ثانویه در ساعت 6 و دقیقه ی مرکزی، که یاد آور کار گاه های بزرگ ساعت می شود که از آنها برای تنظیم سطح دقت در زمان سنج ها استفاده می کردند، به نمایش می گذارد. همچنین یک توربیلون معلق تک دقیقه ای هم در آن قرار داده شده. چردنگ مرکز تمرکز تکنیکی ساعت است و دو فنر تراز، شامل فنر های مارپیچی در جهت های مخالف هستند تا خطاهای طبیعی موجود در مرکز را با تاثیر توربیلون جبران کنند. چنگال سطح و چرخ خروجی آن از الماس مصنوعی ساخته شده اند و از ویژگی ساختار استروتک (StruTech) استفاده می کنند - اصطلاحی که برای توصیف ساخت و ساز شبکه ای استفاده می شود. این اتصال روان هم یک مقاومت بی نظیر در ضربه را دارا است و هم در سبکی تقریبا بی همتا که در نتیجه ی آنها یک کارایی بالا را اطمینان می دهد. تمام اینها توسط رصد خانه ی برانسون مورد تایید قرار گرفته اند، که خانه ی تاریخی ال لئوی نیز می باشد.


چرخش خود محور این توربیلون اسکلتون، توسط شکل متمایز صفحه ی اصلی کالیبر LL512 برجسته شده است. قسمت بالای آن مثل یک تخم مرغ پخته که آن را بریده باشند، صاف است. در نهایت هم، تمام آنچه که باقی می ماند، قسمت داخلی آن می باشد که آن نیز کاملا زرد است.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

اولین ساعت مچی اتمی دنیا


اولین ساعت مچی اتمی دنیا


یک دانشمند توانسته اولین ساعت واقعی اتمی دنیا شامل ساعتی در مقیاس تراشه و بدنه ی قابل دست کردن از جنس فیبر کربن را بسازد.
شما شاید تا به حال ساعت هایی را دیده باشید که آنها را ساعت مچی اتمی می نامند، اما یک نکته ای وجود دارد و آن این است که آن ها زمان اتمی را با سیگنال های رادیویی ساعت های اتمی دولتی تنظیم می کنند. اگر از دامنه ی این سیگنال ها خارج شوند، شما تنها بر روی موتور کوارتز موجود در ساعت متکی خواهید بود.
سزیم 133 (The Cesium 133) طراحی شده توسط دکتر جان پترسون (Dr. John Patterson) و سازنده ی آن بی سیز (Bathys) در حال حاظر به دنبال سرمایه ی مورد نظر هستند – که هم اکنون میزان پشتیبانی سرمایه گزاران در سایت کیک استارتیر (KickStarter) از مقدار مورد نیاز نیز فراتر رفته. پترسون ساعت خود را "اولین ساعت مچی اتمی حقیقی" می نامد و تفاوت نیز در داخل آن است: یک ساعت در مقیاس تراشه ای (Chip-Scale atomic clock – CSAC) که یک نوسانگر سزیمی را در خود جای داده، هر ثانیه را به دقت برابر 9,192,631,770 نوسان لرزش اتم سزیم می کند.


دکتر پترسون در وبسایت خود توضیح داده که: "تکنولوژی موجود در این ساعت چیزی است که حتی در یک دهه پیش کسی قادر به تصور آن در چنین ابعاد کوچکی نبود"، "در یک قطعه ی کوچک یک لیزر، یک گرم کننده، یک مخزن گاز سزیم، یک یک فیلتر امواج کوتاه (Microwave) و یک دیود آشکار ساز نور قرار دارند. که از قوانین کاملا مشابه آنچه در شمارش خط های جدای اتم های سزیم 133 در موسسه ی تکنولوژی و استاندارد ملی (National Institute of Standards and Technology - NIST) ]آمریکا[ از آن استفاده می کنند پیروی می کند، هدف ما تولید ساعتی است که بتواند به سطحی بی سابقه از دقت دست یابد، که در هر هزار سال تنها یک ثانیه مرز خطای آن باشد."


این معنی آن را می دهد که سزیم 133 بی سیز، دقیق ترین ساعت مچی جهان است که تنها یک ثانیه در هر هزار سال از دست خواهد داد. این حتی بیش از سه برابر دقیق تر از دقیق ترین تکنولوژی های ساعت سازی روز دنیا است.
جریان شمارش های ساعت با یک باطری قابل شارژ لیتیم نیرو می گیرد که تا 36 ساعت بین شارژ های آن توان نگه داری ساعت – و صفحه ی دیجیتالی آن که دارای نشان دهنده ی ساعت، دقیقه، ثانیه، تاریخ و شکل ماه می باشد - را خواهد داشت. در پشت ساعت، CSAC با یک موتور کوارتز Ronda 509 همراه خواهد بود تا زمان سجی CSAC به صفحه آن انتقال پیدا کند.

تمام این ها نیز بر روی یک بدنه از فیبر کربن سوار شده اند که ساعت را سبک و ضد زنگ زدگی نگه خواهد داشت.

اگر شما یکی از آن را می خواهید، دیگر به سادگی تهیه ی یک ساعت از ایران تایمر (IranTimer.com) نخواهد بود، بلکه شش نسخه ی نمونه ی آن هر کدام 6000 دلار آمریکا در سایت کیک استارتر موجود خواهند بود، در حالی که ساعت جدید برای شما 10,000 دلار آمریکا تمام خواهد شد، و تعداد بسیار محدودی از آن به تولید خواهند رسید. از نظر صنعت ساعت سازی این یک مبلغ بسیار عالی است برای چیزی که در سرنوشت خود به مجموعه ی یک کلکسیون دار پیوستن را دارد.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است