وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

کورنوگراف چیست و چگونه کار میکند

کورنوگراف چیست و چگونه کار میکند

ساعتی خریده اید که فروشنده به شما گفته این ساعت کورنوگراف دارد این به چه معنا میباشد و چگونه و در چه مواقعی میتوان از آن استفاده کرد

در معنای لغتی به آلتی که بتواند فواصل زمانی را اندازه گیر کند گفته میشود. یا ساده تر این که دستگاه آنالوگی که بتواند زمان مشخصی را اندازه گیری کند. این خصوصیت در ساعتهای دیجیتال نیز وجود دارد که آن را تایمر (timer) می نامند – حتما شما قبلا این ساعتها را دیده و یا تجربه کرده اید- امروزه اسفاده از این مدل ساعت مچی (کورنوگراف) فراگیر شده اما باید گفت ساعتهای کورنوگراف بیشترکاربرد ورزشی داشته و به دلیل زیبایی (عقربه های زیاد) از جذابیت بیشتری برخوردارند.
ساعتهای کورنوگراف در حساسیتهای مختلفی عرضه میشوند این حساسیت مربوط به اندازه گیری دهم ثانیه و یا حتی صدم ثانیه نیز میرسد. متداول ترین این ساعتها از حساسیت 4/1 ثانیه و 10/1 و 60/1 ثانیه بهره میگیرند. برای زمان دقیقه نیز محدودیتهایی وجود دارد که در اواع آن مختلف است. هر چه حساسیت و دقت این ضرایب کمتر شود ساعت مچی از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار است.
در ساعتهای کورنوگراف معمولا سه عقربه این زمان را نمایش میدهند و با دو دکمه فشاری کنترل میشوند. معمولان برای تنظیم قرار گیری عقربه ها کورنو گراف از تاج ساعت (دسته کوک) و این دو دکمه فشاری استفاده میشود.
در شکل زیر صفحه یک ساعت معمولی کورنوگراف نمایش داده شده را ملاحظه میکنید. قسمتهای مربوط به سیستم نمایش زمان کورنوگراف های-لایت شده است

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید دقت این ساعت کورنو گراف 10/1 ثانیه میباشد
 
نحوه استفاده:
در حالت معمولی برای اندازه گیری زمان ابتدا دکمه A را فشار دهد کورنوگراف شروع به حرکت میکند برای توقف مجددا دکمه A را فشار دهید نمایش دهنده 10/1  ثانیه به شما کسری از دهم ثانیه و نمایش دهنده 60 ثانیه – ثانیه های گذشته و نمایش دهند 30 دقیقه – دقیقه های گذشته (تا 30 دقیقه) را به نمایش میگذارند برای ادامه ثبت زمان مجددا این کار را انجام دهید در پایان برای صفر کردن کورنوگراف در زمانی که کورنو گراف شما متوقف است دکمه B را فشاردهید. برای درک بهتر به عکس زیر دقت کنید.
 

 
    زمان نمایش داده شده 5 دقیقه 4 ثانیه 6 دهم ثانیه
 
توجه: ساعتهای کورنوگراف با توجه به نوع موتور عملکرد متفاوتی را از خود نشان میدهند. اندازه گیری میانگین چندیدن کورنومتر از جمله این عملکردها میباشند.
 
ساعتهای کورنوگرافی دیگری نیز وجود دارند که قادر به اندازه گیری زمانهای بیشتر از 30 دقیقه هستند این ساعتها برای نمایش هر60 دقیقه از عقربه دیگری استفاده میکنند. دقت و حساسیت این ساعتها به نوع موتور و کسر از ثانیه متفاوت می باشد. از متداول ترین این سیستم ها میتوان به موتور زیر اشاره کرد.
 
 
زمان نمایش داده شده 1 ساعت 20 دقیقه 10 ثانیه 60/0 ثانیه
 

مقاوم در برابر آب (Water Resistant )

مقاوم در برابر آب (Water Resistant ) ، این به چه معنی می باشد؟


تعریف اصطلاح مقاوم در برابر آب (Water Resistance)


به من گفته شده که ساعت جدیدم در برابر آب مقاوم است ، اما دقیقا این به چه معنی می باشد؟ و من چقدر باید مراقب ساعت مچی مقاوم در برابر آب باشم. 


یک ساعت که به عنوان ساعت مقاوم در برابر آب برچسب خورده است و دارای نشانه ی حک شده ای نمی باشد در واقع برای تحمل ترشح آب ها یی که به صورت اتفاقی روی ساعت ریخته می شوند طراحی شده است. شما نباید این گونه ساعت ها را هر وقت که خواستید در آب فرو ببرید. ساعتهای مچی بر حسب علائم و مقیاسها قابل قبول می باشند، که معمولا در مقیاس متر نشان داده می شود.


راه های مختلفی برای ایجاد یک ساعت مقاوم در برابر آب وجود دارد . همه این جور ساعت ها از یک حلقه ی "O" شکل یا واشر پلاستیکی برای  مهر و موم کردن درب پشتی ساعت ها استفاده می شود. یک ساعت که درب پشتی آن به بدنه پیچ می شود و یک سطح مقاومت بیشتری را در برابر نفوذ آب ایجاد می کند.  بعضی از تاج ها (دسته ی تنظیم ساعت) به طور واقع به داخل بدنه ساعت پیچ می شود، که همین طور مقاومت در برابر آب را برای ساعت بیشتر می کند.


راهنمای عمومی برای سطوح مختلف آب :

 

  • مقاوم در برابر آب (Water Resistance ) : مقاومت می کند در برابر رطوبت مربوط به ریخته شدن آب به طور اتفاقی ، باران ، عرق کردن و دیگر موارد از این قبیل.
  • مقاوم در برابر آب 30 متر: که در مقابل رطوبت و قوطه ور شدن در آب مقاوم است اما نه برای شنا کردن.
  • مقاوم در برابر آب 50 متر (Water Resistant 50 M): که از رطوبط و همچنین شنا کردن در آب های کم عمق مقاومت می کند.
  • مقاوم در آب 100 متر: ساعتی که می توانید در طول شنا ، شیرجه در استخر  استفاده کنید.
  • مقاوم در برابر آب 200 متر (بالاتر): این جور ساعت ها می توان برای قواصی معمولی  استفاده کرد.
  • مقاوم در آب 1000 متر: این جور ساعت ها می توان برای قواصی در دریا اعماق زیاد استفاده می شود.

کارخانه جات ساعت سازی از دیگر اصطلاحات در سنجیدن مقاومت آب استفاده می کنند.

  • A.T.M (اتمسفر ) که هر یک A.T.M برابر با 10 متر می باشد.
  • میله (Bar ) که هر یک Bar برابر با 10 متر می باشد.

 

چارت مقاوم در برابر آب
 

مدل جدید ساعت مچی گوچی جرمی (I-Gucci GRAMMY )

گوچی جرمی (Grammy) جایزه ویژه ویرایش ساعت را برنده شد

با به رسمیت شناختن مشارکت بین گوچی و آکادمی ظبط (Recording Academy) ، یک مجموعه ویرایش  ویژه  از ساعت های  i-Gucci Grammy  توسط مدیر خلاق فردیا گیانی ایجاد شد. این همکاری نشان دهنده  متعهد بودن  گوچی در حفظ هنرها بود.
  تا امروز، گوچی با کمک و همکاری با بنیاد فیلم مارتین اسکورسز به ترمیم شش فیلم سینمای کلاسیک پرداخته است و از طریق یک ابتکار عمل جدید با موزه ی GRAMMY، لحظات مهم تاریخی را حفظ خواهند کرد. و میراث موسیقی ما را ظبط می کند.

در همین رابطه ساعت گوچی جرمی (i-Gucci GRAMMY )  تولید شده دارای مشخصات فنی زیر میباشد.
قاب ساعت از جنس PVD زرد طلائی با 2 قطر بزرک (44 میلیمتر) و قطر کوچک (40 میلیمتر)
صفحه نمایش مشکی با اعداد طلائی و نمایش همزمان 2 ساعت
رنگ بندی بند ساعت در دو رنگ سیاه و سفید از جنس PVD با حکاکی لوگوی گوچی و جرمنی
موتورساعت ساخت کشور سوئیس
جنس شیشه از جنس کرستال ضد خش و ضد رفلکس نور
مقاوم در برابر آب تا 30 متر (3 ATM)
قیمت که تا کنون به دست ما رسیده 1,354 $  میباشد

 

 

 

 


ساعتهای جدید الیت تا آخر اردیبهشت ماه 90 وارد بازار می شود

ساعتهای جدید الیت تا آخر اردیبهشت ماه 90 وارد بازار می شود

ساعتهای جدید الیت تا آخر اردیبهشت ماه 90 وارد بازار می شود

 


طی این گزارش مدیریت محترم فروش ساعت الیت در ایران اعلام کرد سری جدید ساعتهای الیت خریداری شده و در راه ارسال به ایران میباشد وی افزود در این سری از ساعتهای  مچی الیت بیشتر فشن از جنس استیل با بند چرمی انتخاب شده است.

آقای ادریس آبادی به تنوع ساعت مچی در این برند اشاره کردند و افزودند این ساعت جز ساعتهای پر مخاطب است که و بیشتر جوانان به آن علاقه نشان میدهند.
قابل ذکر است این برند به دلیل تنوع بسیار بالا و مدلهای فشن بعد از 2 سال حضور در ایران با استقبال گرمی روبرو شده و روند رو به  کسترشی دارد.



 

به زودی فروش ساعت جگوار در سایت ایران تایمر آغاز میشود

به زودی فروش ساعت جگوار در سایت ایران تایمر آغاز میشود

به زودی فروش ساعت مچی برند جگوار ساخت کشور سوئیس در سایت ایران تایمر آغاز میشود

ورود اطلاعات این برند در جریان است. این برند سوئیس بیش از 100 مدل در ایران موجود دارد این برند سوئیسی که جزو فستینا گروه می باشد بنیان گزار ساعت مچی جگوار آقای پیتر هاس یکی از سازندگان ساعت مچی در کشور سوئیس بود که در سال 1938 جگوار را بر روی حصولات خود نام گذاری کرد.

کاسیو به گسترش مجموعه ی جی شاک (G-Shock) با یک مدل غواصی پرداخته


کاسیو یک ورژن جدید به G-shock Master از مجموعه G با فرگمن ( GF1000BP-1 ) اضافه کرده. در این ورژن تمرکز  بر روی کارایی بالاتر، فراگمن است که امکانات ضروری را برای مشتاقان غواصی و علاقه مندان به ورزش های آبی فراهم آورد.


قالب  ساعت مچی GF1000BP-1 دارای یک طراحی نامتقارن می باشد که این فضاهای اضافی به ورزشکاران برای حرکت مچ دست در طول  فعالیت های زیر آب اجازه می دهد .  این ساعت همچنین دارای یک بند طولانی است  که اجازه می دهد ساعت بر روی دست و یا روی آستین لباس شنا به راحتی فیت شود.


آقای شیگنیور ایتوه ( معاون مدیر عامل ساعت کاسیو ) گفت: ما مفتخریم به اضافه کردن یک فروگمن نونوار شده در G-shock master از مجموعه ی G.
در ادامه اضافه کرد: مدل GF1000BP1  یک همگرایی از سرسختی و فن آوری مجموعه ی جی شاک جی شاک (G-Shock)است . طراحی منحصر به فرد، قابلیت های مرتبط با غواصی و مقادیر محدود آن را یک آیتم منحصر به فرد کرده که تعهدی برای خبرگان گروه G-shock و غواصان در هرجا کرده است.


مدل GF1000BP-1 دارای یک عملکرد متمرکز شده با قابلیت ضدآب 200 متر است که توسط ISO (سازمان بین المللی استاندارد ) گواهی شده است و دارای ویژگی ها ی غنی شده که شامل : نمودار جزر و مد، ماه سنج ( تشخیص وضعیت ماه) ، فاز داده ها وگزارش گیر قواصی برای زمان قواضی ، که یکی از امکانات ضروری برای هر غواصی می باشد.  امکانات اضافه شده دیگر شامل نور پس زمینه ی EL تمام خودکار ، چهار زنگ هشدار روزانه و یک زنگ هشدار با  تعویق ( دارای امکان Snooze ) ، ساعت جهانی ، فرمت ها ی 12 یا 24 ساعته و کرنومتر 100/1 ثانیه از  قابلیت های دیگر این ساعت مچی میباشد.

 

فرگمن جدید دارای یک قابلیت  دوزیستی و سازگار بامحیط زیست است. قابلیت های مدل GF1000BP-1  شامل : شارژ خودکار ، جذب بی مانند در انرژی خورشیدی که دارای  یک پنل خورشیدی بر روی ساعت، که با یک باتری قابل شارژ که دارای ظرفیت بالا می باشد ترکیب شده اند، این دو عملکرد باعث فعال بودن مداوم یک منبع انرژی گیر به طور آرام هم از نور طبیعی و چه از نورهای مصنوعی  می شود.


مدل جدید قواصی ( فرگمن ) دارای یک قالب استیل تک رنگ می باشد که در یک فولاد ضد زنگ پوشش داده شده  و دارای  یک قفل پیچی برای نهایت استحکام و اطملینان است. رنگ بندی این مدل شامل رنگ سیاه، رنگ ارغوانی هایلایت شده و نوشته های سیاه رنگ ( قالب ، بند ، دکمه ها و سگک بند). رنگ بندی این مدل باعث شده  یک کانتر منحصر به فرد  در مد ایجاد شود. 
مدل GF1000BP-1   از تاریخ آپریل 2011 با قیمت 675 $ دلار در Tourneau و دیگر مراکز فروش در دنیا قابل دسترس است.