وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

بررسی ساعت بنگ 692 هوبلو – Hublot 692 Bang


بررسی ساعت بنگ 692 هوبلو – Hublot 692 Bang

مسئله ی جالب در صنعت ساعت سازی این است که معمولا حداقل یک ساعت مناسب برای هر کس وجود دارد. شاید بتوان گفت همیشه و برای همه. برای اشاره، شاید بتوان تمامی ساعت دوستان را به گروه های دوست داران ساعت های قدیمی یا Vintage، یا طرفداران ساعت های ظریف و زیبا (به استثنای خریداران ساعت به جهت لباس) و بخش دیگری از این جمعیت که ساعت های بزرگ، جلب توجه کننده و مدرن را ترجیح می دهند، تقسیم کرد. برای آخری، قدرت پادشاه 692 بنگ هوبلو (Hublot King Power 692 Bang) به شدت طنین انداز است. این نسخه ی محدود جدید از رنگ های زرد و سیاه به یاد تاکسی های شهر نیو یورک الهام گرفته، که با تمامی صنعتی و لوکس بودن های بی حد و مرز شهر یکی از طبیعت های آن می باشد، خانه ی بوتیک اصلی آمریکایی خیابان مدیسون (Madison Avenue) برند.

مانند باقی کالکشن قدرت پادشاه، بنگ 692 طراحی گوشه و زاویه دار تیز و صنعتی را حفظ می کند. و از تمامی جهات یک دید آینده نگر به طراحی می باشد، چیزی مشابه آن دستگاههای ارتباط بین سیاره ای در فیلم ها و کارتون های علمی تخیلی. بدنه از سرامیک ذره کاری شده ی سیاه است، که برای ساعتی با اندازه ی 48 میلی متر وزن سبکی دارد.

و این ما را به اندازه می کشد: درست است، این یک ساعت بزرگ می باشد. البته باید گفت که به دست کردنی است – به همان اندازه به دست کردنی که از یک ساعتی با چنین دیدی از زیبایی بر می آید. بر روی مچ دست مدلی که در عکس مشاهده می کنید (که حدود 7.3 اینچ یا 18.5 سانتی متر می باشد)، بنگ 692 به بزرگی ای که توقع آن را داشتیم به نظر نمی رسد.


توان دهنده ی بنگ 692، کالیبر خود-کوک HUB4100 با توان نگه داری انرژی تا 42 ساعت می باشد. این موتور کرونوگراف عقبگرد - منظور از عقبگرد یا Flyback موتوری می باشد که با یک دکمه عمل های Reset، Restart و Stop را انجام می دهد – از لاجوکس پرت (LajouxPerret) در اطراف یک مکانیزم سطون-چرخ به جای مکانیزم اسلاید-تا برخوردار است. اولی برای تولید نیازمند هزینه ی بیشتری است، و و یک ویژگی ای است که بیشتر در موتور کرونوگراف های پیشرفته تر دیده می شود.

کریستال سفایر در پشت بدنه با نمایی از بوتیک هوبلو پوشیده شده، به همراه نشان “692 NYC” (بسیار مشابه نشان هایی که بر روی در های مسافر بر روی تاکسی های قدیمی بوده اند). این شکل پیاده کردن طرح بسیار زیباست از این جهت که هدف آن دیده شدن موتور از درون "پنجره" ی پشت  از نما می باشد.


اگرچه، ترکیب ظاهر آجری، نمای زرد قوی، و شیار های شفاف اشکال نا سازگاری در آن ایجاد کرده اند. یک دیزاین متمرکز تری برای مثال پشت بدنه می توانست سرامیک یک دست باشد (یا تیتانیوم پوشیده شده با PVD) با “NYC botique” حک شده بر روی آن.

بر روی صفحه، دسته های ساعت و دقیقه ی درشت با همان زرد روشن رنگ شده اند. در بیرونی ترین بخش، نمره های عربی با رنگ آبی آسمانی و ضرایب پنج و با همان شکل تایپ نماد "692 NYC" در پشت بدنه، قرار گرفته اند. رنگ آبی آسمانی  یک انتخاب غیر منتظره بود که به نوک دسته ها نیز می رسد.

به علاوه ی صفحه ی شمارنده ی کسر های ثانیه ی قرار گرفته در موقعیت ساعت 9، دو ثبت کننده ی کرونوگراف نیز بر روی صفحه قرار دارند: یک جمع زننده ی 30 دقیقه ای در موقعیت ساعت 3 و یک جمع زننده ی 12 ساعتی در موقعیت ساعت 6. برای تاریخ نیز یک روزنه در بین ساعت 4 و 5 قرار داده شده است.


به احتمال زیاد اگر شما به دنبال قدرت پادشاه، بنگ 692 هستید، حوزه ی هدفتان نباید یک ساعت برای لباس رسمی یا حتی یک ساعت کرونوگراف ورزشی با طرح قدیمی باشد – و آن هم موردی ندارد. چنین دسته های ساعت (مدرن بودن توام با حفظ کلاس و ارزش) زیاد در عرصه ی طراحی و جایگاه رایج و شناخته شده نیستند که به این اشاره دارد که کسی که چنین انتخابی را دارد احتمالا در مسیر فکری متفاوتی از دیگران در حرکت است.

بهای قدرت پادشاه، بنگ 692 هوبلو نیز  در $26,200 قیمت گزاری شده است.




امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

پروژه ی T هاجیمه آسائوکا، ساعت توربیلون مستقل ژاپنی

پروژه ی T هاجیمه آسائوکا، ساعت توربیلون مستقل ژاپنی

ساعت سازی پیشرفته، مستقل، و خود ساخته ی ژاپنی، هاجیمه آسائوکا (Hajime Asaoka)، ساعت دوم زیبای خود، توربیلون پروژه ی T (Project T Tourbillon) را عرضه می کند. هاجیمه آسائوکا نخستین ساعت توربیلون خود را در سال 2011 عرضه کرد و هاجیمه آسائوکا پروژه ی T، دنباله ی این مطلب را می گیرد، تا ادامه ی روش جذاب و هنر خود با طبع مردانه را گسترش دهد.

جالب اینجا است که ساعت توربیلون پروژه ی T هاجیمه آسائوکا یک پروژه ی همکاری بین هاجیمه آسائوکا و دو کمپانی دیگر است. آیا این ساعت برای خیریه است، یا  برای تیم های ورزشی، یا ارتباطی با یک روش زندگی خاصی دارد؟ خیر، در دنیای هاجیمه آسائوکا چنین مواردی وجود ندارند – برای ساعت پروژه ی T آن ها با دو شرکت قالب سازی و جوش کاری کار کردند! یکی از آن ها شرکت OSG می باشد که لوازم برش دقیق را می سازد، و دیگری یوکی (Yuki)، یک کمپانی اصلی که تجهیزات ماشینی با دقت بالا را تولید می کند. و  البته که هر یک از این ها در ساخت ساعت نقش داشتند.

هنگامی که شما یک ساعت ساز کوچک و مستقل هستید بزرگترین مشکل شما قطعات می باشند. یافتن ابزار درست و تامین کنندگان قطعات می تواند بسیار دشوار باشد. تا جایی سخت که برند های بزرگ تقریبا همیشه برای تولید بهترین ساخت قطعات دارای محدودیت هایی می شوند. بنابراین، جالب است که همکاری هایی را با کمپانی های دستگاه سازی می بینیم که به چیزی بسیار مثبت در دنیای ساعت سازی مستقل منجر شده. بر اساس هاجیمه آسائوکا، OSG و یوکی با او برای تولید ابزار ها و تکنیک های جوش جدید همکاری کردند، که امکان ساخت بخش های بسیار ریز و دیقیقی را به نحوی به او داده که شاید تا به حال اتفاق نیافتاده باشند.

نتیجه یک موتور توربیلون مکانیکی ساخت ژاپن بسیار خارق العاده است در داخل زمان سنج پروژه ی T هاجیمه آسائوکا. ابزار جدید نه تنها برای ایجاد امکان برش قطعات بسیار ریز استفاده شده اند، بلکه همچنین برای بخش هایی که پس از آن عالی به نظر می رسند، که می توانند به درستی توسط هاجیمه آسائوکا خاتمه یابند. در کل یک ترکیب زیبا بین طراحی صنعتی و ساعت سازی سنتی به وجود امده است.


با 40 ساعت توانایی نگه داری انرژی، یک فرکانس 18,000bph (زنش در ساعت)، و زمان به همراه توربیلون، موتور داخل پروژه ی T هاجیمه آسائوکا نسبتا بر روی کاغذ ساده می باشد. موردی که دانستن آن اهمیت دارد این است که بسیاری عناصر جزیی وجود دارند که موتور از آن ها بهره می برد که دیگران از ان ها استفاده نکرده اند. در ابتدا،  موتور از تعداد بسیاری یاطاقان های توپی (Ball bearings) به جای صفحه های یاقوت استفاده می کند. برای مثال شما می توانید یکی از آن ها را که در دسته ی سمت راست توربیلون استفاده شده است مشاهده کنید. محور های دارای یاطاقان توپی بسیار توانمند تر از موارد دیگر هستند.

موتور همچنین به بخش های متفاوتی تقسیم شده که چه تولید و چه سرویس دهی را بهبود می بخشد. موتور پروژه ی T هاجیمه آسائوکا به مانند دستگاه های تولید بالا ساخته شده که سرویس و نگه داری آنها از اهمیت بیشتری برخوردارند. چرخ تعادل آزادانه معلق است، و بر اساس گفته های هاجیمه آسائوکا، اینها تنها چرخ های تعادل معلق تولید شده در ژاپن می باشند – چیزی که در حقیقت جزو احتیاجات یک توربیلون است. تمامی توربیلون بیشتر از تیتانیوم ساخته شده است – دوباره، چیزی که بدون ماشین آلات مخصوص ساختش برای ساعت سازان کوچکتر معمولا نا ممکن است. بیش از آن، تمامی بخش به نگه داری توربیلون اختصاص داده شده، شامل صفحه و اتصال، که با دقت برش خورده و با یک قطعه فلز ساخته شده که پایداری موتور را در کل افزایش می دهد. در نهایت، موتور از چرخ دنده های با شکل دندان گرگ استفاده می کند که از چرخ دنده هایی با لبه ی معمولی بهتر هستند و ساخت آن ها بسیار دشوار است. با چنین تکنیک های جدیدی آن ها مشکلی نخواهند بود.

اگر چیزی برای گفتن در اینجا وجود داشته باشد این است که پروژه ی T هاجیمه آسائوکا نمادی از آن است که چگونه ژاپنی ها می توانند یک ایده از فرهنگ یک کشور دیگر را بگیرند و خود نیز بر آن بیافزایند. بسیار جالب است که در این مورد شما تنها یک اجرای ژاپنی از یک محصول سوئیسی را مشاهده نمی کنید، بلکه یک طرح سوئیسی که با نبوغ ژاپنی در هم آمیخته.

طراحی صفحه ی ساعت توربیلون پروژه ی T هاجیمه آسائوکا بسیار دوست داشتنی است. بشقاب اصلی دارای روکش DLC برای ایجاد نمایی پیشرفته و صنعتی می باشد و عناصر زیبایی هنر مدرن دکور شکل مانند دسته ها، و نشان دهنده های ساعت دل ربا هستند. بدنه ی ساعت پروژه ی T هاجیمه آسائوکا دارای پهنای 43 میلی متری است و به نظر می رسد که از آهن باشد. قیمت آن نیز 8,000,000 ین ژاپن می باشد که حدود 79,000 دلار آمریکا است.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

رونمایی از ساعت منحصر به فرد افسانه ی پارمیژیانی بوگاتی - Parmigiani Bugatti Mythe

رونمایی از ساعت منحصر به فرد افسانه ی پارمیژیانی بوگاتی - Parmigiani Bugatti Mythe

قطعه ی زمان سنج افسانه ی پارمیژیانی بوگاتی (Parmigiani Bugatti Mythe) یکی از سه قطعه ساعت منحصر به فردی خواهد بود که در آخر این هفته در رویداد های نمایشگاه ماشین ساحلی پبل (Pebble Beach Auto Show, Concours de Elegance) از آن رونمایی خواهد شد، تا به جشن گرفتن ده سالگی همکاری پارمیژیانی و شرکت پیشرفته ی خودرو سازی بوگاتی (Bugatti) کمک کند. سال 2004 بود که اولین ساعت پارمیژیانی بوگانی عرضه شده، و از آن زمان ما دامنه ی گسترده ای از زمان سنج های  سطح بسیار پیشرفته را که تحت موافقت رسمی همکاری بین این دو برند تولید شده اند، شاهد بوده ایم.


در حالی که تنوع بسیاری از ساعت های پارمیژیانی بوگاتی در طول سال ها بوده اند، ساعت جدید افسانه ی بوگاتی به پارمیژیانی بوگاتی اصلی Type 370 مرتبط می شود. به وجود آمده در دوره ی بزرگترین طراحی های آزمایشی، هدف Type 370 یک ساعت زیبا و متفاوت رانندگی بود، ایده ای که هنگامی که به دست شده است بیننده بتواند آن را از کنار ببیند. موتور به شکلی طراحی شده تا افقی قرار بگیرد، و تمامی بدنه به منظور یاد آوری از جلو و قسمت موتور ماشین کلاسیک بوگاتی طراحی شده بود.

چه از کنار و چه از بالا دیده شود، افسانه ی پارمیژیانی بوگاتی سنت بوگاتی Type 370 را به جهت ارائه کردن نمایی دوست داشتنی موتور از درون پنجره کریستال سفایر به همراه دارد. از بالای ساعت، شما می توانید نمایش دهنده ی ذخیره ساز انرژی و یک موتور که برای کم و بیش تنها نشان دادن ساعت و دقیقه به شکل قابل توجهی پیچیده است را مشاهده کنید.

در درون افسانه ی پارمیژیانی بوگاتی یک موتور کوک دستی با کالیبر بومی PF370 به همراه توانایی نگه داری انرژی برای 10 روز و 314 قطعه وجود دارد. در 3Hz عمل می کند، و دید آن در درون بدنه بسیار جذاب است. بدنه بسیار راحت تر از آنچه که تصورش را می کنید بر روی دست می ماند. اگرچه که خوانده شدن عجیب آن از پهلو و طراحی منحصر به فردش نباید از قلم بیافتند. برای بوگاتی، افسانه ی پارمیژیانی در بدنه ی طلای سرخ 18 عیار و برخی نقاط سیاه در روتنیم (Ruthenium) تولید شده. بدنه 32.4 میلی متر پهنا، 52.5 میلی متر درازا، و از مچ دست 18.6 میلی متر ارتفاع دارد.


مورد خاص تری که در رابطه با افسانه ی پارمیژیانی بوگاتی وجود دارد خط های بر روی صفحه و جلوی ساعت هستند، این خط ها، البته، به جهت بر انگیختن ظاهر کلاسیک میله های ماشین بوگاتی هستند. یا دقیقتر، طراحی میله های ماشین های مشهور Type 57 بوگاتی. دیزاین جالب است، و البته چنین چیزی هم با توجه به چنین ساخت منحصر به فردی منطقی به نظر می رسد.


مدل دنباله رو ساعت Type 370 پارمیژیانی یک یک کالکشن ساعت از-پهلو-خوانده-شدنی از مدل بود مانند پارمیژیانی سوپر اسپرت (Parmigiani Bugatti Super Sport). هر یک از این ساعت ها به دلیل طراحی بسیار مجزا و آزمایشی خود قابل اشاره هستند. همیشه پارمیژیانی به دلیل انتخاب مسیر های نادر تر در ساخت زمان سنج ها ستوده شده است.


باری دیگر، برای ایجاد یک حرکت بزرگ، پارمیژانی از ذکاوت خود استفاده کرده تا طراحی های سنتی خود را با موارد جالبی همچون افسانه ی بوگاتی در هم آمیزد. و ما مشتاق خواهیم بود تا شاهد این باشیم که دیگر چه دو قطعه ی بی نظیری پارمیژیانی بوگاتی، به عنوان کامل کننده های ساعت های بی همتای سه تایی که برای جشن دهمین سالگردشان با بوگاتی، به زودی رونمایی خواهند کرد. قیمت ساعت افسانه ی پارمیژیانی بوگاتی $430,000 می باشد.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

بازگشت فردریک کنستانت به عنوان زمان سنج رسمی چهل دومین مسابقات دریاچه ی تاهویی

بازگشت فردریک کنستانت به عنوان زمان سنج رسمی چهل دومین مسابقات دریاچه ی تاهویی


هوموود (Homewood)و دریاچه ی تاهویی (Tahoe Lake)، ایالت کالیفرنیا – هشتم آگوست 2014: ساعت ساز سوئیسی فردریک کنستانت (Fredrique Constant)، شعار برند خود "در علاقه ی خود زندگی کنید" (Live Your Passion) را  با بازگشت به چهل و دومین مسابقات دریاچه ی تاهویی با نام مسابقات ظرافت (Concours d’Elegance) به عنوان حامی برای چهرمین سال متوالی، را به نمایش در می آورد. با برگزاری در هشتم و نهم آگوست، کلکسیون داران این رویداد 2014 و نمایش قایق های با جذبه چوبی در شرکت قایق سازی ابکسر (Obexer’s Boat Company) در ساحل غربی دریاچه مستقر می شوند.


رویداد امسال دارای حدود 100 قایق شرکت کننده ی قدیمی و کلاسیک از قایق های مسابقه ای (Runabout) و مسابقه دهندگان تا قایق های مناسب سازی شده و قایق های چوبی تزیین شده ی بادبانی، با قدمتی تا کمی پیش از جنگ جهانی دوم، شامل کریس کرفتس (Chris Crafts)، گار وودز (Gar Woods) و البته ریوای اسطوره ای (Rivas). هر قایق، به خوبی بازسازی و ترمیم شده به شکوه قدیمی خود با بدنه ی چوبی پولیش شده با دست و رنگ های کرومی، بر روی آب های بکر و تازه ی دریاچه ی تاهویی در زیر آسمان آبی خواهد درخشید و نظر بیش از 5,000 تماشاچی را به خود جلب خواهد نمود. به علاوه، فردریک کنستانت حامی دو پکیج استثنایی برای میهمانان خارج از شهر نیز شده، همکاری با کونکورز د الگانس و اقامتگاه دره ی اسکوا (Squaw Valley Resort). "پکیج طلایی (Gold Package) فردریک کنستانت" و "پکیج فلز ضد زنگ (Stainless Steel) فردریک کنستانت" به بازدید کنندگان تخفیف های ویژه ای برای تمامی رویداد ها و تجربه ی بی همتای این کشتی های بی انتها را می دهد.


به گفته ی پیتر استاس (Peter Stas)، رئیس فردریک کنستانت "فردریک کنستانت از سال 2010، حامی پر افتخار کونکور د الگانس در دریاچه ی تاهویی بوده است. قایق های زیبای مسابقه ای کلاسیک، الهامی هستند برای کالکشن فوق العاده موفق ساعت های قایق، و نمونه ای از هسته ی چالش شرکت در علاقه ات را زندگی کن هستند". به موجب این هدف، برند لوکس سوییسی با این رویداد منحصر به فرد کلکسیون دار ها، کونکورز د الگانس در دریاچه ی تاهویی همکاری می کند و به عنوان پاداش برای برندگان بهترین در کلاس مارک (Marque Class) و  بهترین در بخش نمایش دو زمانسنج قایق اهدا می کند.


علاقه به هر شکلی می تواند وجود داشته باشد. آقای کارلو ریوا (Carlo Riva)، علاقه ی خود را در طراحی قایق های چوبی و براق قدرتمندی که بسیاری از بهترین دریاچه های سیاره را از سال 1950 زیبایی بخشیده اند، به نمایش در آورده است. در سال 1998، جامعه ی تاریخی ریوا (Riva Historical Society) با هدف یافتن و کمک در حفظ و بازسازی قایق های با شکوه ریوا تاسیس شد. امسال دوباره، فردریک کنستانت مفتخر است تا ادامه ی همکاری خود را با جامعه ی تاریخی ریوا اعلام کند. به عنوان ادای احترام به سازه ی آبی ریوا و علاقه ای که آن ها را به وجود آورد، فردریک کنستانت کالکشن محدود کرونوگراف اتوکاتیک رانبوت 2014 (The 2014 Limited Edition Runabout Chronograph Automatic Collection) را معرفی می کند.

دامنه ی جدید دارای دو مدل می باشد. تنها 2,888 از هر یک تولید خواهد شد. هر دو با موتور کرونوگراف اتوماتیک فوق دقیق FC-393 توان داده شده اند، که از 28,800 ضربه در ساعت، 25 جواهر و ذخیره ساز انرژی 46 ساعته بهره مند خواهند بود. توانایی ها شامل ساعت، دقیقه، ثانیه، تاریخ و یک کرونوگراف مکانیکی خواهند بود. پنجره ی تاریخ در جایگاه ساعت 3 قرار گرفته. اگر شما می خواهید کرونوگراف اتوماتیک جدید خود را هنگامی که بر روی موج ها هستید بر دست داشته باشید می توانید، این مدل تا 50 متر در برابر آب مقاوم می باشد.

با یک بدنه ی 42 میلی متری، صفحه با یک کریستال سفایر  محدب با مقاومت الماس موحافظت شده، و هر دو مدل از پشت قابل رویتی که از محبوبیت خاصی بر خوردار است بهره مند هستند، که به صاحب ان امکان دید شگفتی بخش های مکانیکی داخلی در حال کار را می دهد. به عنوان اشاره و تایید کاری که انجام داده اند و علاقه ای که در این کار وجود داشته، پرچم جامعه ی تاریخی ریوا بر روی شیشه ی پشت هک شده است.

FC-3939RM5b$ با یک بدنه با صفحه ی طلای قرمز (Rose Gold)، و یک صفحه ی طوسی با تضاد فوق العاده که با طرح گویلوچ (Guilloche) همراه است. عقربه های ساعت و دقیقه شبنمای سپید هستند. شماره های عربی در زرگلد تمام شده اند و با دست قرار گرفته اند. یک بند چرم کروکدیل لوکس در قهوه ای تیره به همراه قفل تاشو ظاهر زیبا و بی انتهای این مدل را کامل می کند.


FC-393RM5b6 در رنج جدید یک تازه وارد است. از یک بدنه ی با دست پولیش شده و باز تاب کننده ی فلز ضد زنگ است. صفحه ی طوسی براق یک طرح گولوچ در مرکز دارد، در حالی که شماره های عربی سیاه مرواریدی هستند. این مدل با یک بند آبی تیره از چرم کروکودیل به همراه دوخت سفید و یک قفل تاشو همراه است. ترکیب رنگ ها، زمینه ها، و شکل ها همگی ترکیب شده اند تا یک ظاهری بدون شک مدرن ارائه دهند که هنوز نمی توان بی نظیر بودن آن را رد کرد.


هر یک از کرونوگراف های اتوماتیک رانبوت با یک جعبه ای با طراحی خاص ارسال خواهد شد، که با نمایی زیبا از قایق های چوبی کار شده است. کالکشن جدید کرونوگراف اتوماتیک رانبوت یک ادای احترامی به عشق خلاقانه در تمامی اشکالش می باشد، در گذشته، حال، و در سال ها – و همکاری بین فردریک کنستانت، کونکورز د الگانس دریاچه ی تاهویی و جامعه ی تاریخی ریوا را یک ترکیب طبیعی می سازد.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

حرکت اجزاء روی صفحه ساعت همراه با موسیقی، پدیده ائی کم نظیر از بولگاری

حرکت اجزاء روی صفحه ساعت همراه با موسیقی، پدیده ائی کم نظیر از بولگاری


بولگاری که اکنون در یکصد وسی امین سال تاسیس آن می باشیم فعالیت خود را در سال 1884 میلادی در شهر رم ایتالیا آغاز کرد که هم اکنون نیز محل تاسیس آن بعنوان گالری مرکزی بولگاری شناخته می شود.


این شرکت پس از نوآوری های منحصر بفرد در ساخت جواهرات ، فعالیت خود را در بخشهای دیگر مانند تولید عطرهای متنوع با رایحه های روح نواز و منسوجات درجه یک مانند روسری های ابریشمی ، منسوجات چرمی و عینک های آفتابی با فریم های زیبا گسترش داد. سپس این شرکت وارد شاخه کاملا متفاوت از تجارت قبلی خود یعنی هتلداری شد و اولین هتل خود رادر سال در   2004در شهر میلان ایتالیا افتتاح کرد. بولگاری متوجه شد که اشیاء زینتی و جواهرات بدون یک ساعت زیبا و شکیل مجموعه ائی ناقص است و چون این جواهرات را به صورت کامل ارائه می کرد یا به زبان ما به صورت  سرویس کامل ساخته می شد که  که همگی با هم همخوانی داشت ، استفاده از ساعتی از برندهای گوناگون که هیچ سنخیتی با طرحهای جواهرات بولگاری نداشت ، کار را برای مشکل پسندان سخت می کرد.
به همین دلیل سال 2000  آغاز ورود بولگاری  به عرصه این صنعت شد. و طی چند سال چند برند معروف ساعت که هر کدام در یک زمینه ساعت تخصص داشتند یا شهرت داشتند را خریداری کرد .
را به مالکیت خود درآورد. کمپانی هائی نظیر :
Gerald Genta, Cadrans Design, Prestige d´Or

و بدین ترتیب بولگاری در سال 2007 با ادغام این شرکتها نخستین ساعت خود را عرضه کرد


Comedia dell´Arte
این ساعت منحصربفرد مجموعه ائی از هنر و تکنیک است که صفحه آن به تنهائی یک اثر هنری است .بر روی  سطحی که از طلا با عیار 18ساخته شده است وبرروی صفحه آدمکهائی  الهام گرفته از سه شخصیت باستانی تئاترهای ایتالیا¹ نصب شده است که هر کدام در یک ساعت نقش اصلی را بازی می کنند و شخصیت های دیگر با استفاده از رنگها و سایه روشن های هنر نقاشی دورتر از شخصیت اصلی آن صفحه به نظر می آید.به این مجموعه ، نقاشی های دیگری هم اضافه می شود و شما را با خود به صحنه یک تئاتر با پرده نمایش و کلیه امکانات یک سالن تئاتر در قرن شانزدهم اروپا می برد.

صفحه این ساعت با هنر  طراحان و ساعت سازهای معتبرمجموعه ائی از هنرهای طراحی ، مینیاتورحکاکی و قلمزنی می باشد که هر کدام پنج هفته زمان برده است و بارها برای انسجام بیشتر فلز و اطمینان از عدم تغییر شکل فلز در کوره قرار داده شده است.

هسته داخلی یعنی موتور آن از سیستم  " مینوت ریپیتر "² بهره می گیرد. ضمن اینکه شما می توانید از یک قابلیت که در ساعتهای " مینوت ریپیتر " معمولی نیست استفاده کنید. به این معنا که موسیقی را همراه با حرکات ظریف و خیره کننده عروسکهای داخل ساعت همزمان مشاهده می کنید.

قطعاتی که در این ساعت باید حرکت داشته باشند طوری در کنار هم قرار گرفته اند که ضمن حرکت به قطعات دیگر تماسی نداشته باشند زیرا در اینصورت حرکت قطعات با اشکال مواجه می شود .و به همین خاطر است که حجم وابعاد قطعات نباید به مرور زمان دچار تغییر شوند زیرا در دقت ساعت و حرکات صورتکهای درون ساعت تاثیر منفی می گذارد.


از هر سه مجموعه که دارای شکل و رنگ متفاوت می باشند ، 8 عدد ساخته شده است. شیشه صفحه از جنس ضد خش و شفاف می باشد و بند آن از جنس پوست تمساح است که قفل بند از طلا ساخته شده است. قطر ساعت 54 میلی متر و ضخامت آن 36/16 میلی متر می باشد .



Pulcinella , Harlequin، Brighella
2. برای اطلاعات بیشتردر رابطه با ساعتهای  " مینوت ریپیتر "در زیرنویس مقاله "چرا بعضی از ساعتها گران هستند ؟ " در همین سایت مراجعه کنید.



منابع :

WWW.BULGARI.COM
WWW.ABLOGTOWATCH.COM
کاتالوگ شرکت پرستیژ نمایندگی رسمی برند بولگاری در ایران

با تشکر از آقای شاهرخ شاهرخی بابت ترجمه و ارسال این مطلب

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

ساعت های محدود تیسوت برای هفدهمین بازی های آسیایی Incheon 2014

ساعت های محدود تیسوت برای هفدهمین بازی های آسیایی Incheon 2014


در حالی که امگا (Omega) در فکر المپیک است، یار آن در گروه سواچ (Swatch Group)، تیسوت (Tissot) بازی های آسیایی (یا Asiad) را در اختیار دارد. هفدهمین بازی های اسیایی امسال در شهری در کره ی جنوبی با نام اینچئون (Incheon) در 19 سپتامبر تا 4 اکتبر 2014، برگزار می شود و از حمایت تیسوت به عنوان زمان سنج رسمی این مسابقات برخوردار است. البته که این مناسبت نیز ساعت نسخه ی محدود خود را می طلبد.


به عنوان زمان سنج رسمی هفدهمین بازی های آسیایی ایچئون 2014، تیسوت تعدادی ساعت نسخه ی محدود را معرفی خواهد نمود. در حقیقت، نه مدل نسخه ی محدود برای بازی های آسیایی وجود خواهند داشت، و هر یک از آن ها نیز به تعداد 2,014 قطعه محدود خواهند بود.


بازی های آسیایی بسیار به المپیک شباهت دارند، ولی ما به شکل تخصصی راجع به این بازی ها اطلاع نداریم. تنها می توانیم بگوییم که تعدادی رویداد ورزشی رخ خواهند داد که رقیبان را از سر تا سر آسیا به کره جنوبی خواهد برد تا برای دستیابی و پیروزی و مدال به رقابت بپردازند. بر خلاف جنبه ی جهانی المپیک، بازی های آسیایی تنها مختص آسیا هستند، که شامل هند و کشور های خاور میانه هم هست. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این بازی ها میتوانید به صفحه ی ویکیپدیا در این رابطه مراجعه کنید.


در حقیقت تعداد قابل توجهی از رویداد های متنوع از ورزش های سنتی مانند شنا، دوچرخه سواری، و ژیمناستیک تا ورزش های رزمی مانند کاراته، جودو، و تکواندو را شامل می شود. همچنین رویداد هایی در رابطه با مهارت هایی از قبیل تیر و کمان، بولینگ، و حتی تنیس روی میز را در بر می گیرد.


ساعت های مختلف محدود تیسوت در رابطه با هفدهمین بازی های آسیایی اینچئون (به همراه قیمت ها) شامل گزینه های زیر هستند:

Tissot T-TOUCH II ASIAN GAMES 2014 ref. T047.420.47.207.02 $1,100
Tissot LUXURY AUTOMATIC ASIAN GAMES 2014 GENT ref. T086.407.11.201.00, T086.407.11.201.01 $975
Tissot LUXURY AUTOMATIC ASIAN GAMES 2014 LADY ref. T086.207.11.111.01 $975
Tissot PR 100 ASIAN GAMES 2014 AUTOMATIC GENT ref. T049.407.11.067.00 $575
Tissot PR 100 ASIAN GAMES 2014 AUTOMATIC LADY ref. T049.307.11.037.01 $575
Tissot T-RACE TOUCH ASIAN GAMES 2014 ref. T081.420.17.057.03 $575
Tissot PRC 200 ASIAN GAMES 2014 QUARTZ GENT ref. T055.417.11.057.01 $575
Tissot PRC 200 ASIAN GAMES 2014 QUARTZ LADY ref. T055.217.11.032.00 $575

پس، آن ها شامل برخی مدل های T-Touch تیسوت، برخی مدل های مکانیکی، تعداد کمی مدل کوارتز، و سه مدل برای خانم ها نیز هستند. هر یک از ساعت های نسخه محدود بازی های آسیایی دارای یک زمینه ی قرمز است که با رنگ های رویداد بازی های ایچئون هم خوانی داشته باشد. بیش از آن، یا در پشت ساعت ها و یا به شکل پلاک های نصب شده به ارتباط آن ها با این بازی ها اشاره شده است. اگر شما علاقه مند به رنگ قرمز هستید برخی از این ساعت ها شاید انتخاب خوب برایتان باشند، اما به شکل ایده عال این ها ساعت هایی خواهند بود که اگر شما خودتان به بازی های آسیایی می روید مشتاقشان خواهید بود.


دامنه ی ساعت های تیسوت هفدهمین دوره ی بازی های آسیایی بسیار خوب و در رده ی قیمت های مناسب می باشند و همین مطلب آن ها را محبوب خواهد کرد. بسیاری از برند ها ، به خصوص زمانی که حامی یک رویداد می شوند، می خواهند ساعت هایی با نسخه ی محدود تولید کنند. منطقی به نظر می رسد اما کاری نادر است تا ساخت چیزی پیشرفته. به نظر می رسد که منطقی باشد که ساعت های قابل خرید سوئیسی برای رویداد های خاص ورزشی داشت که امکان خرید مردم به یاد آنکه روزی در چنین رویدادی بوده اند بیشتر است، تا ساعت هایی که خرید آن ها نیاز به فکر بیشتری دارد.


باری دیگر هر یک از ساعت های هفدهمین بازی های آسیایی اینچئون به 2,014 عدد محدود خواهند بود، و قیمت هر قطعه هنوز به طور دقیق مشخص نیست. قیمت ها مشابه آن تیسوت های خامی هستند که آن ها بر اساسشان ساخته شده اند. ساعت ها تنها در بعضی بازار های خاص در دسترس خواهند بود و همین حالا نیز موجود هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت تیسوت مراجعه کنید.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

نگاهی به ساعت مسابقه ای هیستوریادور کوروو وای سوبرینوس - Cuervo Y Sobrinos Historiador Racing

نگاهی به ساعت مسابقه ای هیستوریادور کوروو وای سوبرینوس  - Cuervo Y Sobrinos Historiador Racing

اخیرا متوجه شده ایم که برند ساعت کوئروو وای سوبرینوز (Cuervo Y Sobrinos) رالی خود را برگزار کرده. بله، و آن ها  نام آن را کاپ کوروو سوبرینوز گذاشته اند. و دومین کاپ نیز در ماه ژولای همین امسال، با برجسته ساختن گروهی از ماشین های قدیمی که از میلان ایتالیا، به بورمیو (Bormio) در مدت زمان سه روز رانده می شوند، برگزار خواهد شد. این زمان سنج مسابقه ای هیستوریادور کوروو وای سوبرینوس (Cuervo Y Sobrinos Historiador Racing) با رفرنس 3195.1RC14، ساعت رسمی این رویداد است و تنها به 70 عدد محدود است.

جام کوروو وای سابرینوز موردی است که رئیس برند آقای مارزیو ویلا (Mr.Marzio Villa)، در رابطه با آن بسیار حساس است. به عنوان یک ماشین دوست مشتاق (بسیار طرفدار ماشین های قدیمی)، ویلا عاشق ایده ی خوش گذرانی در رالی آخر هفته، ماشین ها، و ظرافت موجود در نواحی شمالی ایتالیا است. احتمالا یک رویداد جالب خواهد بود (البته به راننده و ماشینی هم که شما طرفدار آن هستید ممکن است بستگی داشته باشد)، و اگر شما یکی از راننده های آن هستید، شما به طور خودکار یکی از این ساعت های مسابقه ای کوئروو وای سوبرینوز هیتوریادور دریافت خواهید نمود. در حقیقت، بر اساس کوئروو وای سابرینوز، یک راننده ی این رالی بودن تنها راه دریافت یکی از این ها است.

منحصرا این ساعت مسابقه ای کوئروو وای سابرونوز هیستوریادور که تصویر آن را مشاهده می کنید، یک مدل پیش ساخته است و مدل های نهایی آن هر یک شماره ی مختص ماشین هر مسابقه دهنده را بر روی صفحه های خود دارند. در پیرامون صفحه، شما می توانید جمله ی "کالکشن مسابقه ای 2014" (Racing Collection 2014) را مشاهده کنید. و مرکز صفحه ی اسکلت بندی شده یک لوگوی جام ک.ئوو وای سابرینوز را در زیر لوگوی برند دارد. البته، صفحه قرار بوده است که با اشکال مسابقه ای و اسکلتبندی شدن به نوعی فراتر باشد. در صفحه با این پره های بسیار سعی بر این شده تا نمایی از چرخ های ماشین های قدیمی و کلااسیک ایجاد شود.

بی آنکه هدف آن فروش در بازار باشد، صفحه ی ساعت مسابقه ای هیستوریادور کوئروو وای سابرینوز یک زمینه ی جالب از تنوع کالکشن هیستوریادور که جایگاه کلاسیکی گرفته را ارائه می دهد. ساعت 40 میلی متر پهنا در استیل دارد، و نسبتا باریک است، در تنها قطری با 10.40 میلی متر. به کمک گوشه ها که هرکدام به وسعت جای گرفته اند، بدنه بر روی سمت بزرگتر قرار می گیرد. در درون ساعت مسابقه ای هیستوریادور کوئرو وای سوبرینوز یک موتور اتوماتیک با کالیبر CYS 5102 خای گرفته، که اساسش Sellita SW200 یا ETA 2824-2 اتوماتیک با گردنده ی کوئروو وای سوبرینو است. کالکشن ساعت هیستوریادور یک دامنه ی بزرگی از مدل هایی با ظاهر کلاسیک را دارد، که شامل موتور های متنوعی شامل سه دسته ای و کرونوگراف است.


ساعت های انحصاری این چنینی جالب هستند زیرا کسی نمی داند که مردم در آینده چگونه در مورد آن فکر خواهند کرد. کوئروو وای سابرینوز به وظوح قصد بر فروش این محصول در بازار های معمولی ندارد، بلکه چنین طراحی منحصر به فردی تنها به این دلیل انجام گرفته تا راننده هایی که هزینه ای را پرداخت می کنند تا در رالی کلاسیک کوئروو وای سابرینوز شرکت  کنند آن را دریافت کنند.

حالا آیا این ساعت یک مورد جالب برای کلکسیون دارها در آینده خواهد بود؟ آیا به فراموشی سپرده خواهد شد و کسی دیگر آن را به خاطر نخواهد آورد؟ هر چیزی ممکن است، اگر شما به ارزشمند ترین ساعت هایی که در بازار کلکسیون دارها هستند نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن های ساعت هایی هستند که در بازار های معمولی فروخته نشده اند. البته، مدل های معمولی دیگری از هیسوریادور کوئروو وای سابرینوز موجود هستند. یک قطعه ساعت مشابه این (با یک صفحه ی رایج تر) در بازار بهایی برابر $3,000 دارد.


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است