وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

آیا نوآوری Swatch Sistem51 صنعت ساعت سازی را متحول خواهد نمود؟ + ویدیو

آیا نوآوری Swatch Sistem51 صنعت ساعت سازی را متحول خواهد نمود؟ + ویدیو


آیا دنیای ساعت برای یک زمان سنج مکانیکی "ساخت سوئیس (Swiss Made)"، بسیار دقیق، بدون نیاز به رسیدگی که به تولید انبوه رسیده تشکیل شده از تنها 51 قطعه آماده است؟


حدود 30 سال پیش سواچ (Swatch) با معرفی کردن اولین خط تولید دنیا از ساعت های کوارتز زیبا و ارزان، در صنعت ساعت سازی انقلاب کرد. حالا نیز بسیاری بر این باورند که آن ها باری دیگر دنیا را با معرفی اولین موتور تمام مکانیکی و با کیفیتی که تماما توسط ماشین ها ساخته شده متحول نمودند.


سیستم51 سواچ (Swatch Sistem51) مشابه هیچ ساعت مکانیکی ای که تا به حال ساخته شده نیست. در مقایسه با بیش از 600 قطعه در مدرن ترین ساعت های مکانیکی، در اینجا تنها 51 قطعه وجود دارند. سر هم سازی این ساعت ها با استفاده از رباط های پیشرفته انجام گرفته تا قطعات به عنوان یک مجموعه بر روی یک پیچ در مرکز به صورت 100% اتوماتیک جای گیرند. این زمان سنج هیچ تنظیم کننده ای ندارد و تنها یک بار برای تمام عمر آن در کارخانه با لیزر تنظیم می شود. موتور تمام مکانیکی از یک ذخیره ساز قدرت برای 90 ساعت بهره می برد  و به طور بسته درز گیری می شود تا هیچ رطوبت، غبار یا عامل خارجی ای موجب اختلال در عملکرد آن نشود.


این ساعت 100% ساخت سوئیس، خود روان (Self-Lubricating)، و تا انحراف 5 ثانیه در روز دقت دارد. معمولا قیمت یک ساعت مکانیکی سوئیسی با این با این مشخصات تا هزاران دلار می رسد، اما انتظار آن می رود تا Sistem51 در نمایندگی ها کمتر از $100 قیمت داشته باشد. این شگفتی مکانیکی انبوه تولید شده از عیار مخصوصی از روی، مس و نیکل ساخته شده است. همچنین غیر مغناطیسی است، پس دیگر نیاز به تنظیم ندارد. مادامی که تمامی بخش های آن توسط یک پیچ متصل شده اند، از بین رفتگی ها نیز کمتر خواهند بود.


آیا تقاضایی وجود دارد؟


سوال بزرگ اینجا این است که آیا بازاری برای چنین ساعتی وجود دارد، اگرچه بسیار دقیق و قابل اطمینان، این هیچ یک از برجستگی های ظاهری هم خانواده های دست ساز قیمتی خود را ندارد. Sistem51 از ساعت های کوارتز سواچ معادل خود گران تر است و هنوز بسیاری از توانایی های ساعت های هوشمند پیشرفته ای که در حال ورود به بازار هستند را ندارد.


چیزی که Sistem51 برای پیشکش دارد یک موتور بسیار دقیق، بسیار مطمعن و تمام مکانیکی ساخت سوئیس است در یک بدنه ی ارزان پلاستیکی. همانند هر طراحی سواچ، Sistem51 نیز می تواند با تعدادی بی پایان در تنوع رنگ و طراحی ظاهر سفارشی شود. اگرچه که ساعت خلاقانه بابت نو آوری های تکنیکی اش به طور گسترده تمجید شده، اما باید دید که آیا از لحاظ تجاری با ارزش خواهد ماند یا نه.


آیا بازار یک ساعت تمام مکانیکی و ارزان قیمت می خواهد، یا مردم منحصرا زمان سنج های مکانیکی دستی ای که بهای آنها به بیش از هزاران دلار می رسد را ترجیح می دهند؟ از آنجایی که تکنولوژی آن انقلابی است، باعث شگفتی نخواهد بود اگر سواچ بخواهد موتور جدید را در برند های پیشرفته ی خود نیز به کار برد. آیا به مرور زمان یک ساعت امگا (Omega)، بریگوئت (Breguet) و یا بلنکپین (Blancpain) با موتور Sistem51 موجود خواهد بود؟ تنها زمان قادر به پاسخ به این پرسش خواهد بود.


دگرگون ساز بالقوه


ژاپنی ها و چینی ها هم اکنون تنوع گسترده ای از زمان سنج های مکانیکی مقرون به صرفه ای را عرضه می کنند. اگر چه در حال حاظر، اگر بر روی ساعتی بگوید ساخت سوئیس، معمولا بسیار گران قیمت است. ممکن است تا طراحی منحصر به فرد Sistem51 بتواند تمامی این ها را تغییر دهد.


اگر Sistem51 بتواند به همان مقداری که گفته شده قابل اطمینان باشد، میتواند در فروش از ساعت های کوارتز نیز پیشی گیرد. چرا مردم باید بخواهند تا به عوض کردن باطری ها ادامه دهند، زمانی که می توانند یک ساعت مکانیکی خود-کوک (Self-Winding) با کیفیت بالا را با همان مقدار هزینه تهیه کنند؟


اگرچه که سواچ Sistem51 بیش از یک سال پیش در بیزل ورلد 2013 (Baselworld 2013) معرفی شد، اما به تازگی در بازار فروش قابل دسترس در آمده. در همان زمانی که مردم به کشف طراحی انقلابی آن می کنند، این محصول می تواند تاثیر بزرگی بر صنعت ساعت سازی داشته باشد. هیچ کس منکر آن نمی شود که این ساعت موفقیتی بزرگ است، تنها شکی که در اینجا وجود دارد این است که آیا این ساعت موفقیت بزرگی در عرصه ی تجاری خواهد بود یا نه.

ویدیو Swatch Sistem51:

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.

 

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس "سایت ایران تایمر" مجاز است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد