وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

ساعت شورش T-1000 گاتهام

ساعت شورش T-1000 گاتهام


با ترکیب مقداری زمینه ی علمی تخیلی و کتاب های داستان مصور، سرکش T-1000 یک آمیزش فرهنگ غیر متمرکز مردانگی، و طولانی ترین قابلیت ذخیره سازی انرژی جهان در یک موتور مکانیکی می باشد.


زمانی که T-1000 چند سال پیش به نمایش درآمد، توانایی طولانی ترین ذخیره سازی انرژی خود را در 1000 ساعت به رخ کشید. آن بیش از 40 روز انرژی می باشد، و در ای لانژه و سون لانژه 31 (A. Lange & Sohne Lange 31) و یاکوب و شرکت کونتین (Jacob & Co. Quenttin) می تپد. T-1000 شش فنر اصلی را برای این کار در اختیار دارد. آنها در موازات توسط یم سیستم زنجیری  کوک می شوند و مخصوصا شیب دار در آمده اند تا دقت را افزایش دهند. گرچه، این ساعت یک گشتاور بزرگ دارد (به این معنی که دقت آن به اندازه ی زیادی بالا و پایین می رود). حتی نمی توان فکر آن را کرد که این ساعت را چطور کوک می کنند. اگر این ساعت دارای یک کوک متصل به تاج خود نباشد به جرات می توان گفت که زمان استراحت خود را باید صرف کوک آن کنید.

در حقیقت ربلیون (Rebellion T-1000 Gotham Watch) به این بخش نهایی فکر کرده. در پشت بدنه یک سیستم اهرم مانند قرار دارد که شما می توانید از آن برای کوک موتور استفاده نمایید. به نظر می رسد که این ده برابر توان کوک را، با فراهم آوردن امکان کوک سریعتر دارا است. بسیار جالب است، به جز اینکه شما می بایست ابتدا ساعت را از دست خود در بیاورید تا بتوانید از این روش برای کوک استفاده نمایید.

نوع خطی موتور و اساس نشان دادن ساعت بی شک ما را به یاد ساعت کبستان (Cabestan) می اندازد. ربلون این کار را به زیبایی آن انجام نمی دهد، اما در شیوه ای سخت و صنعتی این کار را انجام می دهد. این یک ساعت برای بتمن نیست، یا مرد آهنی، یا بیشتر ابر قهرمان های داستان ها. بلکه بیشتر به نظر می رسد که این ساعت شخصیت های منفی این داستان ها است. به نظر می رسد که یک تانک و یک اره برقی دست به دست هم داده اند تا یک فیلم اکشن جدیدی را بسازند.

بدنه ی گاتهام T-1000، 52.2 میلی متر پهنا دارد که یا در تیتانیم طبیعی و یا در تیتانیم DLC سیاه می باشد. تاکید های قرمز و مشکی نیز بسیار جالبند. بر اساس گفته ی یک سایت ساعت، در اینجا خبری از توربیلون نیست (که شاید این خود یک چیز خوب است)، اما یک چرخ تعادل نمایان زیبا وجود دارد. باید ربلون را برای ساخت ساعتی نه تنها مانند کتاب های مصور جوانان، بلکه همینطور ایجاد آن در اطراف یک موتور که لیاقت مکانیکی نامیده شدن را دارد – با نادیده گرفتن نه چندان کارآمد بودن آن در دنیای واقعی -، تشویق نمود. گاتهام T-1000 بهتنها 25 قطعه محدود خواهد بود. شما حتی می توانید رنگ موتور آن را نیز انتخاب کنید (قرمز، بنفش، آبی، طلایی، و یا سیاه). قیمت ربلیون  گاتهام T-1000 بیش از $100,000 خواهد بود.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

ساعت های توربیلون ترانسفورمرز مموریجین با اپتیموس پرایم و بامبل بی + ویدیو

ساعت های توربیلون ترانسفورمرز مموریجین با اپتیموس پرایم و بامبل بی + ویدیو

این کالکشن نسخه ی محدود ساعت توربیلون ترانسفرمرز مموریجین (The Limited Edition Memorigin Transformers Tourbillon Watch Collection) است. در ابتدا توربیلون برخاستن شوالیه ی سیاه بتمن مموریجین (Memorigin Batman The Dark Knight Rises Tourbillon)، توربیلون سوپرمن ممورجین (The Memorigin Superman  Tourbillon) و حالا ما یک ساعت مجهز به تئربیلون را داریم که یا با اپتیموس پرایم است یا همراه بامبل بی.


مموریجین یک ساعت سازی مستقر در هنگ کنگ است که به عنوان بخشی از ساعت های در حال ظهور چینی است که از دو سال پیش تا به حال از آن مطالبی را شنیده ایم. در حالی که چین در پایین ترین جای جدول از لحاظ داشتن ساعتهای ارزان قیمت قرار دارد، آن ها بخشی در حال توسعه  را در رابطه با ساعت های پیشرفته نیز دارا می باشند. بسیاری از این ساعت های مکانیکی جالب چینی توسط چین و برای چین ساخته شده اند، و برخی از آن ها نیز در حال باز کردن راه خود به بخش های دیگر آسیا، اروپا و ایالات متحده هستند.


با نمایی از اپتیموس پرایم و بامبل بی در ترانسفورمرز بر روی صفحه ی ساعت، شاید به نظر برسد که استفاده از چنین زمینه هایی بر روی ساعتی دارای توربیلون مسخره باشد. اما باید متذکر شد که این ها ساعت های چندصد هزار دلاری یا هیچ چیزی مشابه آن نیستند. خیر، و برند هایی مانند مموریجین در حال ساخت محصولاتی هستند که هدف آن ها نسل جوانی است که بلاخره توانسته اند بر روی پای خود بایستند و یا گاهی کمی از خانواده دریافت می کنند تا بتوانند برای مواردی که از آن ها الهام می گیرند هزینه کنند.


باید در نظر داشت که ساعت ها هم در نهایت با یک درصد بالایی نمایش دهنده ی هنرها – که می توان آن ها را به دست کرد - هستند، و ما معمولا اطراف خود را با هنر هایی پر می کنیم که در دورانی که در آن به آنچه که حالا به آن تبدیل شده ایم، به ما شکل داده اند. پس واضح است که برای مردمی که با ترانسفورمرز بزرگ شده اند یا حالا آن را در رسانه های پرطرفدار جالب می بینند، کالکشن توربیلون ترانسفورمرز مموریجین شاید چندان هم عجیب نباشد.


دو ساعت توربیلون ترانسفورمرز مموریجین در پهنیی با 43 میلی متر که یا پولیش شده اند (برای نسخه ی اپتیموس پرایم) و یا در سیاه آبکاری شده اند (برای نسخه ی بامبل بی) موجود هستند. صفحه ی اصلی با لیزر برش خورده و شکل گرفته تا به شکل صورت ترانسفورمرز مورد نظر درآید. سفایر آبی طبیعی و یا الماس های زرد برای چشم ها و همینطور برای برخی از عقربه ها به کار گرفته شده اند.

در داخل سری ساعت های ترانسفورمرز مموریجین، کالیبر مکانیکی دست-کوک ساخت چین HB 0626 مموریجین با توانایی ذخیره سازی انرژی تا 40 ساعت که در 4 هرتز کار می کند، قرار دارد.موتور زمان و یک توربیلون 60 ثانیه ای را در اختیار می گذارد. کیفیت و دقت آن با بسیاری از توربیلون های پیشرفته ی ساخته شده در سوئیس قابل رقابت نیست، اما مموریجین در حال حاظر برای آن تلاش نمی کند. همان ماجرایی که در رابطه با بسیاری از ساعت های پیچیده ی چینی در حال حاظر وجود دارد، در اینجا نیز صدق می کند، آن ها در تلاشند تا قیمت های سوئیسی را با بیشترین حاشه های ممکن کنار بزنند.

با تمامی این ها، مقایسه ی توربیلون های سوئیسی با توربیلون مموریجین به شکلی خنده دار است. مموریجین متوجه ارزش گویایی و هنری یک توربیلون است. برای آن ها بازی با این طرح ها از کنار زدن توربیلون سوئیسی جالب تر است. و نا گفته نماند که مموریجین تنها ساعت های توربیلون تولید می کند.


اگر شما نیز از ایده ی یک توربیلون جالیب با بهایی بسیار کمتر از هر توربیلون اروپایی لذت می برید، مواردی که موریجین در اختیار شما قرار می دهد یک انتخاب خوب است. همچنین، ایجاد چهره ی ترانسفورمرز بر روی صفحه ی ساعت به زیبایی کار شده است، بند های ست شده با آن نیز زیاد بد نیستند. مموریجین تنها 50 عدد از هر نسخه تولید خواهد نمود که ظاهر های اپتیموس پرایم و بامبل بی را خواهند داشت. قیمت آن ها نیز هر یک $5,523 دلار آمریکا یا $42,800 دلار هنگ کنگ خواهد بود.


ویدیوی کالکشن توربیلون ترانسفورمرز مموریجین:

 

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

ساعت کریستف کلارت X-TREM-1 + ویدیو

ساعت کریستف کلارت X-TREM-1 + ویدیو

اینجا یکی دیگر از ساعت های لوکس آزمایشی بسیار پیشرفته را که با هدف بر انگیختن عموم و تنها سر در آوردن بر روی مچ دست تعدادی محدود طراحی شده است. این درست است که استفاده از ترکیب های مختلف کلمه ی "Extreme - بینهایت" به عنوان بخشی از نام سال ها پیش به سرعت از مد افتاد، در این مورد می توان این را نادیده گرفت، زیرا کریستف کلارت (Christophe Claret) این نام را به مخفف "مکانیزم مهندسی آزمایشی تحقیقات ساعت (Experimental Time Research Engineering Mechanism)" تبدیل کرده است. اما آیا این تقریبا تمام مواردی نیست که CC این روزها منتشر می کند؟


تازه یا بی نهایت، ساعت X-TREM-1 هم از لحاظ ظاهری جالب است و هم از لحاظ تکنیکی شگفت انگیز، و حتی از آهنربا نیز در آن استفاده می کند! جالب نیست؟ زیرا آهنربا از گذشته ی بسیار دور تا به حال دشمن دیرینه ی ساعت های مکانیکی بوده است. البته نه به مانند آهنربایی که به کلی بخش های دقیق در حال حرکت را دچار مشکل کند. تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید که چرا ساعت های ضد مغناطیسی (Anti-Magnetic) موارد قابل توجهی هستند؟ در X-TREM-1 اهنربا ها به این جهت استفاده شده اند تا حسی را القا کنند که گویی تیله های فلزی درون لوله های کریستال سفایر در در کناره های ساعت بدون کمک به بالا و پایین حرکت می کنند تا دقیقه و ساعت را نشان دهند.

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.

براساس کریستف کلارت، طرح توسط یک بخش غیر مرتبط (سوم شخص) طراحی شده بود و به وسیله ی کریستف کلارت خریداری شده و به شکل طرح این ساعت در آمده. این شاهکاری گیراست، به این دلیل که آهنربا ها بسیار مختص و متمرکز  استفاده شده اند که مانع عملکرد نرمال موتور نمی شوند. در هر یک از لوله ها یک تیله ی فلزی تو خالی وجود دارد که به هیچ چیز متصل نیست. ضربه ای کافی به تیله ها وارد می شود که آن ها را از آهنربای مرتبط جدا کند، ولی به مرور باز به جای ابتدایی خود بازگردند و دوباره بچسپند.


آهنربا های استفاده شده آهنربا های کوچک خاصی هستند که به رشته های ابریشم جراحی ای آویخته شده اند که توسط موتور بر روی مسیر به بالا و پایین حرکت می کنند تا تیله های فلزی را بر روی نشانه های ساعت و دقیقه به منظور اشاره به زمان جا به جا کنند. این کار به گونه ای کارآمد "دست هایی مرموز" را در سنت بزرگ ساعت سازی که برای نسل ها آن را انجام می داد ایجاد می کند. شما حتی می توانید زمان را از روی آن بگویید به گونه ای که نوارهای درخشان سوپرلومینووا (SuperLumiNova) در گوشه ی بدنه ی ساعت در هر دو سمت آن، جایی که لوله ها قرار دارند جای گرفته اند. این روش بسیار دقیقی برای خواندن زمان نیست، اما به نظر می رسد که با توجه به نقش مفهومی ساعت می توان آن را نادیده گرفت.


در سکوی مرکزی بر روی ساعت موتور قرار گرفته و بخش نمایشگر ساعت کلی در دو سوی آن جای دارد. کلارت همیشه کاری شگفت انگیز را در نمایش هنر های سازنده ی خود انجام می دهد. هر یک از موتور ها با دست سر هم و آراسته شده اند. موتور جدید کالیبر FLY11 می باشد، که از یک صفحه ی خمیده ی تیتانیمی پیچیده استفاده می کند و شامل یک توربیلون معلق می باشد. توربیلون در زاویه ی 30 درجه ای قرار گرفته و بر روی حاملان سرامیکی دوگانه جای داده شده. شما می توانید آن را از شیشه ی سفایر زیرین ساعت به راحتی نگاه کنید. موتور از 419 قطعه تشکیل شده و دارای یک نگه دارنده ی انرژی تا حدود 50 ساعت می باشد. در اینجا استوانه فنر اصلی برای موتور موجود هستند – یکی برای چرخدنگ و دیگری برای رشته ی موتور. هر چه بیشتر به این ساعت نگاه می کنید، بیشتر متوجه آن می شوید که بسیار مشابه یک بازی کارناوال است که از آن هیچ سر در نمی آورید.


عملکرد ساعت به واسطه ی دو تاج در پشت ساعت انجام می شود، یکی برای کوک دستیموتور و دیگری برای تنظیم ساعت. بسیار جالب است که به شکلی تمام جنبه های عملکرد آن از دید پنهان هستند. کریستف کلارت یک طرفدار تیتانیم است، اما این را هم می داند که مشتری خواستار طلاست. بسیاری از ساعت از تیتانیم استفاده می کند – مخصوصا موتور آن. البته برای خوشنود نگه داشتن مشتریان خود آخرین نسخه ی ساعت X-TREM-1 با این فلز با ارزش در هم آمیخته. جالبتر از همه اینکه این یک نسخه ی نادر دیگر از کریستف کلارت است که در آن از سنگ های قیمتی استفاده نشده است.


بدنه ی X-TREM-1، 40.80 میلی متر پهنا ر 56.80 میلی متر ارتفاع دارد. در 15 میلی متر قطر، پیکیج به صورت کلی منطقی اندازه بندی شده به نحوی که زیاد بزرگ یا زیاد کوچک نیست. یکی از موارد دوست داشتنی در ساعت های کلارت طراحی با گوشه های صاف و خم های برازنده ی آن است در حالی که چیزی مانند ام بی و اف (MB&F) بسیار از ماشین ها و یا یورورک (URWERK) از صنعت بسیار مدرن الهام گرفته است. قطعات کریستف کلارت یک دلربایی از دنیای گذشته دارند که امروزی شده در حالی که از عمقی در طراحی - برای مثال، مشابه ماشین های کلاسیک - گذشته بهره می برد.


این ظاهر ساعت درست همان چیزی است که انتظار آن از کارگاه کریستف کلارت می رفت. خود کلارت به آزمایشی بودن آن (Experimental)  اشاره داشته. از هر نسخه ی آن 18 قطعه وجود دارد. برای شروع مدل ها از در هم آمیختن تیتانیم و یکی از موارد طلای 18 عیار، طلای سرخ 18 عیار (Rose Gold)، و یا پلاتینم می باشند. آپشن های بند آن نیز یا از چرم تمساح و یا یک چرم خاص می باشند که حسی مشابه پلاستیک دارد. . قیمت آن با توجه به مواد سازنده ی آن بین 264,000 – 288,000 فرانک سوئیس می باشد.


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

توربیلون تی ای اس سلطنتی آرنولد و پسر، به همراه یک خم سفایر

توربیلون تی ای اس سلطنتی آرنولد و پسر، به همراه یک خم سفایر

ما هم همچون دیگران همیشه گفته ایم باز هم می گوییم: توربیلون، به جذابی ظاهری و پیچیدگی تکنیکی ای که همیشه در آن بوده هست، در طول دهه ی گذشته و بیش از آن، به شکل گسترده تری در دسترس موجود است، و تقریبا حدود هر کدام و یا تمامی برند های پیشرفته را در کارنامه خود دارند. توربیلون تی ای اس سلطنتی آرنولد و پسر (Arnold & Son Royal TES Tourbillon)  موفق شده تا طعم و رنگ جدیدی به آن دهد، کافی تا جایی که گردبادی شگفت انگیز تر و تازه تر را در ساعت سازی ارائه دهد، و تمامی این ها در حالی که اختراع خود را با گذر بیش از دو قرن از تولد آن تقریبا دست نخورده باقی بگذارد.

حالا چگونه دست آورد آرنولد و پسر می تواند ادعا را در ادعای بحث بر انگیز ممکن توجیه کند؟ ابتدا، بیایید نگاهی بیاندازیم به اینکه چگونه توربیلون تی ای اس سلطنتی آرنولد و پسر به تجاری بودن خود مانند همیشه ادامه می دهد. تا جایی که عملکرد واقعی مد نظر است، این  پدیده ی سال 2014، از یک توربیلون موجود یک دقیقه ای بهره می برد، که با این وجود، در 3 هرتز، یا 21,600 لرزش در ساعت در حال کار است. و در حالی که کمی بیش از 18 هزار ضربه در ساعت استاندارد توربیلون ها می باشد، این افزایش ناچیز در سرعت چیزی نیست که بخواهیم راجع به آن بنویسیم، یا به زبانی دیگر، سرعت چندان تند و یا کند، محور های اضافی یا خمیدگی های شایسته ی علمی تخیلی که قرار باشد در اینجا شگفتی بیافرینند نیست. چیزی که توربیلون آرنولد و پسر را منحصر به فرد تر می کند، در حقیقت عملکرد آن نیست بلکه نمای منحصر به فرد آن است: اساسا تمامی موتور به نظر می رسد که به اشتباه زیر و رو نصب شده، به این معنی که بخش های داخلی که معمولا به سمت پشت بدنه می بودند حالا به سمت صفحه ی آن هستند. و وقتی که ما می گوییم نمایان، منظورمان این است که نمایی پر زرق و برق که برای به دست کننده ی آن امکان نگاه به درون ساعت را در هر زمان فراهم می آورد.

 

در تصویر بالا شما هر دو سمت موتور را می بینید، با نمای پشت بدنه در سمت چپ و سمت صفحه ی ساعت با کالیبر A&S8100 در سمت راست – کاملا در جهت مخالف آنچه شما انتظار دیدن آن را دارید. و در حالی که این اولین باری نیست که ما طرح موتور "زیر و رو شده" را می بینیم، آرنولد و پسر این نمایش با ارزش را از نکات جالب های ساعت سازی با قرار دادن یک اتصال بزرگ کریستال سفایر بر روی بالاترین نیمه ی موتور قدمی فراتر می برد.

اتصال سفایر تنها فنر اصلی را در مرکز چرخ محکم نمی کند، بلکه یک نمایی معلق به موتور می بخشد. با گرفتن استفاده ی سفایر در موتور خود از تعدادی برند دیگر، مورد اصلی استفاده ی نادر از این قطعه این است که به جز هنگامی که از یک منبع مستقیم، نور را بازتاب می کند، تمایل دارد تا عملا نامرئی باقی بماند، که در اصل برای القای این برداشت در چشمان بیننده است که گویی بخش های موتور در درون آن بدون وزن معلق هستند.

برای اشاره به موردی کم و بیش کار آمد تر، موتور بومی یک ذخیره ساز انرژی 80 ساعته را در خود جای داده و به کمک شامل شدن اتصال سفایر بر روی فنر اصلی، فنر و سیم پیچ های آن نمایان هستند، که یک اشاره ی غیر طبیعی – و قطعا با دقت کمتری – از ذخیره ساز انرژی آن می دهد. بیش از آن، موتور به شکل عمودی با فنر اصلی، دسته ها و توربیلون هم جهت شده است، که تمامی آن ها در یک محور طولی قرار گرفته اند.

این شکل است که فضای بسیاری در هر دو سمت ایجاد می کند که آرنولد و پسر آن را با حکاکی های زیبا – و به نوعی غیر معمول – پر کرده است، برند این ادعا را دارد که آن ها از ساعت های جیبی آنتیک آن شکل گرفته اند. این در گذشته عمل کرده و به وظوح حالا نیز عمل خواهد کرد، که این اشکال یک حس زیبا و سنتی به به ظاهر مدرن نیکل نقره طوسی NAC صفحه ی اصلی موتور می دهند. حال که صحبت از طیف طوسی موتور شد، باید گفت که قطعا یک کنتراست ساخته شده با پهنای 44 میلی متری طلای قرمز بدنه می دهد، که البته با کریستال سفایردر هر دو سمت بدنه مجهز شده.

 

در پایان، ساعت توربیلون تی ای اس سلطنتی آرنولد و پسر از این جهت جالب نیست که به خودی خود خصوصیات برتری را دارد، بلکه از آن جهت که این خصوصیات را با یک ترکیب غیر معمول که ساعت را ترجیحا منحصر به فرد می سازد که به مشکل می توان همتایی در جای دیگر برای آن یافت. و در حالی که توربیلون تی ای اس سلطنتی آرنولد و پسر اولین ساعتی نیست که موتور پشت و رو دارد، و همینطور هم اولین در استفاده از قطعات سفایر در بخش های موتور نمی باشد، اما همواره یک تازگی بسیار تکنیکی و وعده دهنده که از احساس ما راجع به حرکت آرنولد و پسر در مسیر درست که به زودی هم هدفی برای ترک آن ندارد اطمینان حاصل می کند. توربیلون تی ای اس سلطنتی آرنولد و پسر (با رفرنس 1SJAR.V01A) در نسخه ی محدود به زوری با 28 قطعه، با قیمتی برآورد شده برای یکی از قطعه های رقم دار آن در $162,200 و تنها در طلای قرمز موجود خواهد بود.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

هوبلو پشتیبان لباس غواصی اگزوسوئیت - زیردریایی پوشیدنی + ویدیو

هوبلو پشتیبان لباس غواصی اگزوسوئیت - زیردریایی پوشیدنی + ویدیو

هوبلو (Hublot) سویسی تا به حال به بسیاری از موارد متنوع پرداخته، از جمله حمایت از ساعت هایی با نسخه های محدود که خود برای برگزاری جشن های ساعت های محدود دیگری بوده اند. ما نمی توانیم تمامی آن ها را پوشش بدهیم، اما هرز چند گاهی به تصویر یا ماجرایی بر می خوریم که نمی توان از به اشتراک گذاشتن آن چشم پوشی کرد. در حال حاظر هوبلو از یک اگزوسوئیت (Exosuit) برای یک تیم اروپایی که در حال ادامه به شیرجه و جستجو در عمق در اطراف مکانی که دستگاه آنتیکیترا (Antikythera) یافت شد هستند، پشتیبانی می کند.


در سال 2011، طراح باهوش هوبلو، ماتیاس باتت (Mathias Buttet) تقویم باستانی یونانی را در یک ساعت مچی باز سازی کرد. سال پیش در 2013، هوبلو یک نسخه ی محدود از ساعتی که از زمان سنج اصلی آنتیکیترا الهام گرفته بود با نام Hublot Mp-8 Antikthera SunMoon را روانه ی بازار کرد. این طور که به نظر می رسد، کار جستجو بر روی بقایای کشتی قرق شده در مکانی که دستگاه باستانی یافت شده بود ادامه دارد.


برای کمک به دانشمندان، یک نفر موفق در به دست آوردن یک اگزوسوییت شد. می پرسید اگزوسوییت چیست؟ یک لباس با قابلیت فرو رفتن در درون آب می باشد که لباس های تاریخی غواصی در عمق را به مرحله جدیدی می رساند. لباس به وسیله ی تحقیقات نیتکو (Nytco Research) در ونکوور طراحی شده است. شرکت قراداد سپید جی.اف (J.F White Contracting) دست کم یکی از این لباس ها را خریداری نموده و به گروه های متنوعی از جمله گروهی که هوبلو با آن ها به همکاری مشغول است اجاره می دهد.


اگر بخواهیم واقع بین باشیم اگزوسوییت یک موجودیت به تمام معناست، این لباس نتیجه ی اتفاقی است که به یک مهندس آزادی طراحی چیزی را بدهیم که نیازی نداشته باشد تا با رویه و الگوی اقتصادی حرکت کند. اگزوسوییت کم و بیش یک زیردریایی پوشیدنی است که بیشتر آن از آلومینیوم ساخته شده و از سیستم هایی پشتیبان حیات هم برخوردار است. نکته ی جالبی که در این باره وجود دارد این است که اگزوسوییت برای عمق های بسیار زیاد ساخته نشده است، بلکه با این هدف ساخته شده تا به غواص این توانایی را بدهد که برای زمان زیادی در زیر آب دوام بیاورد بی آنکه برای مقدار اکسیژن باقیمانده یا تنظیم و کاهش فشار نگرانی ای به وجود بیاید. اگزوسوییت یک لباس جوی است، به این معنی که فشار موجود در داخل آن تقریبا با فشار بر روی سطح زمین برابری می کند. چنانکه غواص در حال بازگشت به سطح، نیازی به کاهش فشار برای پرهیز از صدمات ممکن نخواهد داشت.


یک کابل از اگزوسوییت به قایق یا کشتی بالا می رود تا اکسیژن و نیروی مورد نیاز را فراهم آورد. این سیستم با این هدف طراحی شده تا در مواقع مورد نیاز امکان باقی ماندن تا 50 ساعت در لباس را به غواص بدهد. لباس تمامی انواع لوازم ارتباطی و جمع آوری اطلاعات را نیز داراست. غواص مدیریت کنترل های دست ها و پا ها را در اختیار دارد، و کف پاها نیز دارای سیستم های نیروی محرکه برای مانور و بازگشت غواص به سطح هستند.


منحصرا برای این اگزوسوییت، هوبلو نه تنها لوگوی خود را بروی تمام بخش های آن نهاده، بلکه همچنین یکی از کرونوگراف های 4000 متری غواصی و مربوط به اقیانوس شناسی خود را بر روی بازوی آن بسته است. نکته ی جالب اینکه، خود ساعت برای عمق های بیشتری نسبت به اگزوسوییت ارزیابی شده، که تا 1000 فوت (حدود 300 متر) تا حال حاظر مجاز شده است. خیلی جالب می شد اگر اگزوسوییت قادر به ورود در اعماق بسیار بیشتر از این می بود، که در آن صورت هوبلو و یا برند های دیگر، ساعت های شیرجه ی خود را می توانستند بر روی آن آزمایش کنند، مانند مسابقه ی عمق دریای رولکس جیمز کامرون (James Cameron Rolex Deepsea Challenge)

 

این گونه که پیداست اهالی ساعت مصرانه مشتاق اگزوسوییت هستند. مایکل لومباردی (Michael Lombardi) نویسنده، وبلاگ نویس نشنال ژئوگرافیک (National Geographic)، تصویری از خود گرفته که در آن چنگال های قابل کنترل اگزوسوییت را در دست گرفته، که شامل تصویر واضح ساعت عمق آبی (Deep Blue) او می باشد. او حتی این وسیله ی شیرجه را سر و ته به دست کرده "به شکل تبلیغات ساعت" که نمای بهتری از آن برای تصویر ایجاد شود. حال اگر شما تمایل به داشتن یک اگزوسوییت داشتید، می توانید آن را با هزینه ی 1.5 ملیون دلار تهیه کنید.

ویدیویی از کار و آزمایشات در حال انجام بر روی اگزوسوییت و غواص آن:

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است