وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

ساعت لوکس سوئیسی با نام کوروش کبیر – تسخیر بهرام، سیاره ی سرخ – به همراه ویدئو

ساعت لوکس سوئیسی با نام کوروش کبیر – تسخیر بهرام، سیاره ی سرخ – به همراه ویدئو

خلاقیت های روح جوان برند، مدل جدیدی تقدیم سیاره ی سرخ می کند که در بیزل ورلد (Baselworld) از آن رونمایی شد.
ساخته شده با مشارکت برند کوروش (Cyrus) و ساعت ساز خوش آوازه جین فرنشس موژون (Jean François Mojon)، این ساعت منحصر به فرد در نسخه ی محدود موجود است.

کالکشن کلپسی مریخ (KLEPCYS MARS COLLECTION):

539 سال قبل از میلاد

بابل بزرگ در پیش پای کوروش سر خم می کند.


در پی گذر از دیوار های افسانه ای شهر و پس از دیدن زیگورات (یک برج بلند 91 متری در قلب شهر بابل، که در گذشته دروازه ی بین بهشت و زمین تصور می شده)، کوروش کبیر انگشت خود را به سمت سیاره ی سرخ – مریخ – می گیرد و به ژنرال مورد اطمینان خود هارپاگ (Harpagus) می گوید: 

"آن هدف بعدی ما خواهد بود."



ژولای سال 1976


حدود 2,500 سال بعد، یک اتفاق جالب در اطراف مریخ افتاد.
کاوشگر وایکینگ 1 به اطراف سیاره ی سرخ فرستاده شد تا تصاویری را برای یک ناحیه فرود مناسب برای کاوشگر واکینگ 2 تهیه کند. زمانی که تصاویر اولیه مورد بررسی قرار گرفتند، یک احساس شگفتی توام با هیجان در بین جامعه ی دانشمندان به وجود آمده بود.... یک صورت با طول بیش از سه کیلومتر در محدوده ی سیدونیا (Cydoni Region) بر روی مریخ کشف شد. چه کسی می توانست این صورت را حک کرده باشد؟ هدف چه بوده؟ چه زمانی رخ داده؟ و بسیاری سوال دیگر که ادامه دادند تا جامعه ی دانشمندان را بهت زده کنند و خیلی از ما را در عجب نگه دارند.....

مارچ 2012


تیم کوروش، با همکاری با ساعت ساز فضانورد مشهور ژان فرنشیس موژون (Jean François Mojon)، صورت مریخ را برداشتند و تصمیم گرفتند تا دو نسخه ی محدود تولید کنند (موجود در طلای قرمز و تیتانیم) و از هر کدام 33 زمان سنج. سیاره ی سرخ از منظومه جدا شده و حالا در ساعت های کوروش گردش می کند، با همان سرعتی که در دنیا می گردد، برای مثال هر 24 ساعت، 37 دقیقه و 22 ثانیه. یک پیچیدگی مریخی منحصر به فرد.



رویای کوروش کبیر به نحوی به واقعیت پیوسته. مریخ تسخیر شد. تنها 66 زمینی قادر خواهند بود تا از این تجربه ی منحصر به فرد بر روی مچ دستان خود لذت ببرند.


*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

رونمایی رسمی هوبلو از ساعت جام جهانی 2014 برزیل


رونمایی رسمی هوبلو از ساعت جام جهانی 2014 برزیل

هابلوت ساعت جام جهانی 2014


شرکت ساعت سازی سوئیسی هوبلو مدل اختصاصی ساعت خود به مناسبت جام جهانی 2014 برزیل را در مراسمی با حضور " پله " اسطوره فوتبال برزیل و جهان رونمائی کرد. این مراسم در روز سه شنبه گذشته  13 مارچ در توکیو برگزار شد.

این ساعت ازسری ساعتهای مدل " بیگ بنگ " هوبلو می باشد که دارای زمان سنج " کورنوگراف " مخصوص برای زمان فوتبال می باشد .

بعد از شروع  زمان سنج ، ثانیه و دقیقه شمار از سمت چپ شروع به حرکت میکنندتا 45 دقیقه که زمان یک نیمه فوتبال است. سپس بین دو زمان نیمه یک زمان 15 دقیقه ائی به آن اضافه شده است که وقت استراحت بین دو نیمه میباشد که بعد از گذشتن عقربه از 12 نیمه دوم به مدت 45 دقیقه را میتوان زمان سنجی کرد .


بدین ترتیب زمان سنج این ساعت قابلیت تنظیم به چهار قسمت را دارد 1- شروع نیمه اول 2-وقت استراحت بین دو نیمه 3-نیمه دوم 4- پایان بازی.
همچنین درروی عدد 6 صفحه امکان تنظیم زمان اصلی و در روی عدد 9 ساعت دوم را میتوان تنظیم کرد.


این ساعت اتوماتیک میباشد که قابلیت نگهداری شارژتا 72 ساعت را دارد.

Hublot Вig Bang Unico Bi-Retrograde Chrono watchHublot Вig Bang Unico Bi-Retrograde Chrono watch

.

Hublot Вig Bang Unico Bi-Retrograde Chrono watch

در" بیگ بنگ " اختصاصی "هوبلو" سعی شده با الهام گرفتن از رنگ زرد و سبز که رنگهای ملی شناخته شده کشور برزیل می باشد، تداعی بیشتری با برگزاری این رخداد بزرگ در سرزمینی که مادر این ورزش نام گرفته است، داشته باشد.


















این ساعت با قطر 45.5 میلی متر در دو نوع سرامیک مشکی و طلا عرضه شده است و توسط پله در مراسمی کهبعنوان یادبود در گذشتگان فاجعه زلزله سال 2011 در ژاپن برگزار شد ، رونمائی شد.




















هوبلو بعد از فاجعه زلزله حمایت از تعدادی ازکودکان یتیم شده در این حادثه را تقبل کرد که این کودکان نیز در مراسم حضور داشتند .

با تشکر از آقای شاهرخ شاهرخی

تاریخ خبر : 15 مارچ 2014
منبع : سایت هوبلو



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است


غول جادویی شماره ی 2 بروا، ساعت هوای سیاه - به همراه ویدیو

برای بیزل ورلد 2014 (Bezel world 2014) بروا (Breva) نسخه ی دیگری از ساعت جینی 2 آلتیمر (Genie 02 Altimer) که در اوایل 2014 موجود بوده و خود ادامه ی نسخه ی 01 جینی می باشد را معرفی کرد، این ساعت جینی 02 هوا (Genie 02 Air) نام دارد و در بدنه ی تیتانیمی که با روکشی از رنگ سیاه پوشیده شده که صفحه و کالیبر آن کمی متفاوت تر از نسخه ی گذشته اند.


جینی 02 با توجه به اینکه در درون خود دارای یک قطب نمای مکانیکی می باشد ساعتی پیچیده است. زمانی که بروا ساعت جینی 02 را عرضه کرد در تلاش بودند تا آن را ساعتی قرار دهند برای استفاده بر روی کوه ها تا هنگامی که در حال اسکی هستید بتوانید ارتفاع خود را چک کنید. پس تمرکز آنها در قرار دادن آن به عنوان ساعت هوانوردی نیز منطقی به نظر خواهد رسید. و این دقیقا همان کاری است که آنها با جینی 02 هوا (Genie 02 Air) انجام داده اند.

بروا نیاز داشت تا برای مناسب قرار دادن جینی 02 به عنوان ساعتی در هوانوردی، در مقابل هدف گذشته ی آن - ساعتی برای اسکی -، برخی از موارد را بازنگری کند. جدای از قسمت میانی و رنگ های تیره تر آن، مقیاس های ارتفاع نیز متناسب با فاصله های بیشتری تنظیم شده اند. جینی 02 مقیاسی دارد که تا 5,000 متر می رود در حالی که جینی 02 هوا مقیاسی دارد که به 15,000 متر می رسد.

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.


به عنوان ساعت هوانوردی، به نظر می رسد که جینی 02 هوا با پیچیدگی هایی مناسب برای افرادی که از آن استفاده می کنند منطقی تر به نظر می رسد. جینی 02 هوا از جنبه های بسیاری یک وسیله ی مکانیکی فوق العاده به نظر می رسد. و با اینکه در این مساله تردید وجود دارد که کسی آن را به عنوان وسیله ای برای حفظ جانش استفاده کند، ولی به عنوان یک پشتیبان برای یک وسیله ی الکتریکی به دست کردن آن به هنگام پرواز می تواند از مواردی بسیار جالب باشد که چه به عنوان خلبان و چه به عنوان مسافر می توان از آن برخوردار بود. مبلغ این ساعت نیز 132,000$ می باشد که مسلما آن را در دامنه ی ساعت های لوکس قرار خواهد داد.




امانت داری و اخلاق مداری


استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

پنج رکورد شکنی در ساعت های فوق باریک

پنج رکورد شکنی در ساعت های فوق باریک

همان طور که در سال های گذشته دیدیم – و به خصوص در SSIH امسال – برند های ساعت در تلاشند تا رکورد های جدیدی نه تنها در باریکی، بلکه در سطوح پیچیدگی ای که در موتور های فوق باریک خود و بدنه های آن ها به کار برده اند، بر جای بگذارند. اینجا پنج نمونه ی اخیر از زمان سنج هایی که (حد اقل در موتور) در بخش مخصوص به خود رکورد دارند، به لیست در آمده اند.


باریکترین دقیقه شمار: ژاگر لکولتره هیبریس مکانیکا 11 ( Jaeger-LeCoultre Hybris Mechanica 11)


اسم کامل ساعت بسیار دهن پر کن است - Jaeger-LeCoultre Master Ultra-Thin Minute Repeater Flying Tourbillon  -  و نه تنها لغب باریکترین دقیقه شمار را هنگامی که در SSIH 2014 معرفی می شد به خود اختصاص داده، بلکه توانسته یک توربیلن معلق و کوک اتوماتیک (با استفاده از یک گرداننده ی جانبی - کوک)را در موتور فوق پیچیده ی خود با ظخامت 4.8 میلی متری جای دهد. بدنه ی هیبریس مکانیکا 11، 41 میلی متر در پهنا و حدود 7.9 میلی مترقطر اندازه گیری شده، یک اندازه ی بی سابقه برای چنین زمان سنج پیچیده ای. مکانیزم تکرار شونده ی آن نیز همچنین به یک سیستم زمان سنجی بی صدا مجهز است که صداهای تیک را در روند کار کاهش می دهد. ساعت، که ژاگر لکورته بابت آن 8 حق ثبت اختراع (Patent)  دریافت نموده، تنها به 75 عدد مهدود می باشد.


باریک ترین دقیقه شمار با کوک دستی( و موتور دقیقه شمار): واچرون کنستانتین پتریمونی کانتمپورین کالیبر فوق باریک 1731


یک زمان سنج برجسته در ابتدا در نمایشگاه "ساعت ها و عجایب" هنگ کنگ، برای بیشتر دنیای ساعت در SIHH 2014 رونمایی شد، این واچرون کنستانتین جدید در مقایسه با هیبریس مکانیکا 11 از بدنه ای قدری ضخیم تر برخوردار است (8.09 میلی متر) اما شامل موتور دقیقه شماری است که بسیار جزئی باریکتر است (تنها 3.9 میلی متر). کالیر 1731 در مقایسه با نسخه ی اتوماتیک JLC یک موتور کوک دستی می باشد، و با خود نیز یک ذخیره ساز انرژی 65 ساعته همراه دارد که دارای مهر ژنو (Geneva Seal) است. موتور نیز همینطور یک بخش ضربه ی معلق است، یک دستگاه خلاقانه که سرعت و فاصله ی صداهای سیستم تکرار شونده را کنترل می کند و  صداهای همراه با تیک تیک ساعت را کاهش میدهد. ساعت در یک بدنه ی مسی و با قیمت 369,300$ عرضه می شود.

باریکترین ساعت مکانیکی جهان: پیاژت آلتیپلانو 900P (Piaget Altiplano 900P)


این برای کسی تعجب آور نخواهد بود که پیاژت در لیست قرار دارد: این برند مدت ها است که با ساعت های فوق باریک سر و کار دارد و رکورد باریک ترین ساعت را در بخش های مختلف ساعت سازی در دست دارد. آخرین نسخه که دارای رتبه ی نخست است آلتیپلانو 900P است – باریک ترین موتور مکانیکی در جهان، با ضخامت بدنه تنها در 3.65 میلی متر – بله! صحیح است، بدنه از موتورهای دو ساعت قبلی باریکتر است.  پیاژت این مانع را با در هم آمیختن بدنه و موتور با هم رد کرده به شکلی که پشت داخلی بدنه نقش صفحه ی اصلی را دارا است. پیاژت آلتیپلانو دارای 38 میلی متر قطر می باشد و در بدنه های مسی (Rose Gold 26.200$) و طلای سفید (White Gold 27.800$) موجود است.

باریک ترین توربیلون دنیا (در حال حاظر موجود در بازار): UTTE آرنولد و پسر (Arnold & Son UTTE)


در بیزل ورلد 2013 (Basel World 2013) معرفی شد و به برند آرنولد و پسر قدرت بخشید، UTTE (حروف آغازین Ultra Thin Tourbilon Escapement به معنی چرخ دنگ توربیلون فوق باریک) به سرعت توجه ها را به خود معطوف کرد وقتی که – الزاما این معنی را نمی دهد، اما به گفته ی رئیس ساخت موتور آرنولد و پسر سباستین چالموننت (Sebastian Chaulmontet) – باریک ترین توربیلون موجود در بازار خطاب شد. بدنه ی ساعت، موجود در رنگ های مسی (Rose Gold 69,050$) یا پالادیم (Palladium 59,950$)، تنها 8.34 میلی متر قطر و 42 میلی متر پهنا دارا است. موتور توربیلوت معلق A&S8200 آرنولد و پسر، تنها 2.97 میلی متر قطر دارد (بدون در نظر گرفتن ارتفاع قفسه ی توربیلون، که از صفحه نیز بلندتر می شود) و ذخیره ساز 90 ساعته ی انرژی ای که در دو استوانه جای داده شده است.

باریک ترین توربیلون دنیا (که به زودی به بازار خواهد آمد): توربیلون بسیار باریک بریگوئت کلاسیک اتوماتیک 5377 (Breguet Classique Tourbillon Extra-Thin Automatic 5377)

به نظر می رسد که آرنولد و پسر جایگاه نخست در باریک ترین توربیلون را برای مدت زمان کوتاهی در دست خواهد داشت. بریگوئت – برندی که برای سازنده ی توربیلون نام گزاری شده – ساعت توربیلون کلاسیک فوق باریک اتوماتیک 5377 خود را در بیزل ورلد سال گذشته به نمایش در آورد و عنوان کرد که امسال وارد بازار خواهد شد. قطر 42 میلی متری بدنه ی ساعت با 7 میلی متر به گونه ی تعجب آوری باریک استف و موتور آن کالیبر581DR، تنها 3 میلی متر قطر دارد. موتور همینطور نیز برای سطون های انرژی بالا ی خود نیز مورد نظر است که 90 ساعت انرژی را در خود ذخیره می کنند: فرکانس 4 هرتزی (استثنائا بالا برای موتور های توربیلون) و کوک جانبی گردان آن که از پلاتین ساخته شده (بله! این ساعت همچنین از کوک اتوماتیک نیز برخوردار است.) توربیلون خارج از مرکز (که نگه دارنده و تعادل آن از جنس تیتانیم می باشند) با دو حق ثبت (Patent) محافظت می شوند. صفحه و بدنه نیز یقینا بریگوئت هستند: صفحه ی تبدیل شده به موتور، اعداد رومی نمایانگر ساعت، عقربه های انتها باز آبی رنگ، و بند بدنه ی به خوبی شیار داده شده. توربیلون کلاسیک فوق باریک اتوماتیک قرار است تا پس از بیزل ورلد 2014 (Basel World 2014) در مراکز فروش قرار بگیرد.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

سه برند آمریکایی امپریو آرمانی(EMPORIO ARMANI)، دیزل(D IESEL)، فسیل(FOSSIL) به مجموعه ایران تایمر اف

سه برند آمریکایی امپریو آرمانی(EMPORIO ARMANI)، دیزل(D IESEL)، فسیل(FOSSIL) به مجموعه ایران تایمر افزوده شدند 

این سه برند از { امپریو آرمانی(EMPORIO ARMANI)، دیزل(D IESEL)، فسیل(FOSSIL) } برندهای مطرح آمریکا هستند و در مجموع با برند  برند دی کن والای (DKNY) زیر مجموعه فسیل گروپ را تشکسل میدهند

بیشتر محصولات برند دیزل(D IESEL) از نوع فشن مردانه میباشد. مشخصات کیسهای بسیار بزرگ همواره با چندین موتور مجزا که اقلب با صفه های جدا از هم به صورت دیجیتال و آنالوگ ارائه شده اند

برند امپریو آرمانی(EMPORIO ARMANI) که ازبرندهای بزرگ در آمریکا محصوب میشود در تنوع محصول گسترده تر از دیزل است این برند بیشتر محصولات خود را در رده کلاسیک تولید کرده است

اما برند فسیل(FOSSIL) از بزرگترین برندها مطرح در مد و لباس در آمریکا است این برند با گستردگی محصولات و تنوع در کالا به صورت بسیار خواص در آمریکا فعالیت میکند برند فسیل(FOSSIL) ساعتهای خود را بیشتر در تنوع کلاسیک اسپرت عرضه کرده است.