وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

ساعت اف ای اس سونی جوهر الکترونیکی را به شما معرفی می کند

ساعت اف ای اس سونی جوهر الکترونیکی را به شما معرفی می کند


ساعت های دارای جوهر الکترونیکی (E-ink) در سال های اخیر به مساله ی بزرگی تبدیل شده اند، اما اخیرا طرفداران آن ها به دلایل نا مشخصی کمتر شده اند. آیا این مساله تغییر خواهد کرد؟ احتمالا. به نظر می رسد که شرکت سونی ژاپن (Sony) مشغول کار بر روی یک ساعت محرمانه ی جوهر الکترونیک، تحت نام سرگرمی های فشن (Fashion Entertainments) بوده است، که در حال حاظر توسط مردم به وسیله ی سایت مکواکی ژاپنی (Makuake) پشتیبانی مالی می شود. به نظر می رسد که سیکو (Seiko) ساعت های جوهر الکترونیکی را با عرضه ی طیف سیکو (Seiko Spectrum) بسیار جالب و گران قیمت آغاز نمود – یک ساعت به شکل دستبند که جوهر الکترونیکی تمام آن را پوشانده بود.


بعد ها جوهر الکترونیکی در ساعت های گران تر سیکو مانند کالکشن ای پی دی اکتیو ماتریکس (EPD Active Matrix)، و یا مدل های ارزان تر از برند های ارزان تر مانند فسفر (Phosphor) محبوبیت پیدا کرد. در حالی که چند ماهی هست که اخبار ساعت های جوهر الکترونیکی اف ای اس سونی به عنوان طرح "پروژه ی تاکت – Takt Project" به گوش می رسند، چیزی که امروز تازگی دارد اعلام شرکت سونی برای دومین بار است مبنی بر اینکه سونی بر پشت این ساعت های در حال ورود است که نیاز به پشتیبانی مردمی آن ها رو به پایان است. سونی درباره ی نام "سرگرمی های فشن" بسیار موکد است که ساعت یک ساعت هوشمند نیست، بلکه یک قطعه ی مدرن فشن است که تمامی بدنه و بند آن توان تغییر دارد، با توجه به اینکه ان ها صفحه های انعطاف پذیر جوهر الکترونیک می باشند که می توانند هر چیزی را نشان دهند.

ولاد ساووو (Vlad Savov) ماموریت اف ای اس تلاش و انقلاب در صنعت لباس توسط جوهر الکترونیک می باشد. در حالی که جوهر الکترونیک کاملا تک رنگ است (در حال حاظر)، به نظر می رسد که مدتی است که سونی دیگران در تلاش برای تولید جوهر الکترونیک رنگی بوده اند. اف ای اس طرح ها و کانسپت هایی را نشان داده است که تاثیر بزرگی را بر صنعت مد و لباس به وسیله ی فراهم آوردن امکان تغییر در رنگ های متنوع برای مردم خواهند داشت.


ساعت اف ای اس سونی از یک بدنه ی نازک تشکیل شده که اکثر سخت افزار و باطری را در خود نگه می دارد. همچنین یک سنسور حرکتی نیز در آن به جهت تغییر در ساعت قرار گرفته که توسط حرکت شما تغییر می کند. گفته شده که کمپین پشتیبانی بسته شده است، اما دوباره باز گشایی شده تا مردم بیشتری با ساعت اف ای اس سونی در هم آمیزد. اف ای اس گفته که این زمان سنج ها به زودی در سال 2015 برای فروش کلی آماده خواهند شد.


به گفته های کمپانی، ساعت اف ای اس سونی به همراه تعدادی صفحه و استایل های بند خواهد بود که بهترین استفاده را از صفحه ی جوهر الکترونیک داشته باشد ، در حقیقت، دیدن اینکه جوهر الکترونیک برای هر دو هم بدنه و هم بند استفاده شده خیلی خوب به نظر می رسد. با توجه به اینکه ساعت اف ای اس سونی توانایی دریافت به روز رسانی و/یا طرح های ساخته شده توسط مصرف کننده را خواهد داشت خیلی امتیاز جالبیست.
 
خیلی ها به دلایل بسیاری هم اکنون نیز طرفدار جوهر الکترونیک هستند که توسط ساعت ساز ها مورد توجه قرار گرفته است. اولین ساعت درست او حسابی هوشمند، پبل (Pebble)، این را ایده ی خوبی دانسته که از جوهر الکترونیکی استفاده کند، اما ما چیز های زیادی پس از آن ندیدیم. در حالی که جوهر الکترونیکی محدودیت ها و کاستی های خود را دارد، تحقیق و گسترش بیشتر در این طرح ها آن را خیلی بهبود خواهند داد.
 
جوهر الکترونیک هم اکنون در شفافی و مصرف باطری به نحوی پیشتاز است. با توجه به گسترش های بیشتر ما شاید بتوانیم سرعت بیشتری در باز نشانی، و همچنین رنگ را در آن ها داشته باشیم که در مقایسه با صفحه های ال سی دی (LCD Screens) و یا او ال ای دی (OLED Screens) می توانند صنعت را متحول کنند. سونی نیز همچنین با جوهر های الکترونیکی بیگانه نیست با توجه به اینکه چندی قبل آن ها اولین کتابخوان جوهر الکترونی را عرضه کردند.


ساعت اف ای اس سونی هم اکنون برای قیمت 19,800 ین ژاپن (حدود 167 دلار آمریکا) هدف دارد که قیمت بدی هم نیست. امید واریم که هرچه زودتر بتوانیم این تکنولوژی ها را در دست داشته باشیم.

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

عرضه ی ساعت اسکلتون اتوماتیک اکسکالیبور راجر دوبویس در SSIH 2015

عرضه ی ساعت اسکلتون اتوماتیک اکسکالیبور راجر دوبویس در SSIH 2015

چیزی که شما در اینجا می بینید نمایی است که مدتی با نام راجر دوبویس (Roger Debris): یک بدنه ی گرد به همراه طراحی سه محوره، یک دور دندانه داده شده، یک موتور به شدت اسکلت بندی شده که تمام صفحات نا هموار، چرخ دنده ها، چرخ ها، فنر ها، اتصال ها ،جواهرات و باقی عناصر ساخت موتور تا جایی که امکان آن بوده است، به جهت یجاد یک ظاهر دلپذیر برای طرفداران ساعت، نمایان هستند. که در SSIH 2015 به عنوان یک قطعه ای که رسم خود را با یک دید جدید ادا می کند خواهد داشت. این اسکلتون اتوماتیک راجرد دوبویس (Roger Dubuis Excalibur Automatic Skeleton) اولین ساعت از این نوع است که فاقد توربیلون می باشد و چنین ظرافت با کیفیتی را با قیمتی متناسب عرضه می کند.

برای سال ها وجود توربیلون به عنوان بخش از ساعت سازی سطح بالا بوده است – با وجود اینکه بسیاری از ساعت ساز های مشهور بر این باورند که ساختن بسیاری بخش های دیگر، مانند یک کرونوگراف ساده، دشوار تر از طراحی و ساخت یک توربیلون می باشد. به هر جهت، تا به حال وجود توربیلون یکی از نشانه های ساعت های با کیفیت می بوده است.

حالا اخیرا ما یک روش گسترش می بینیم که در برند های معتبر از آن استفاده می شود، این است که مدل های نه چندان سطع بالای خود را از توربیلون جدا نموده اند، اما بسیاری از عناصر طراحی خود را باقی گذاشته اند – که این قطعات را جالب کرده است. این به بند ها این امکان را می دهد تا مدل های خود را کم و بیش برای سطح گسترده تری از مخاطبین قرار دهند. ریچارد میل (Richard Mille) از باقی رقبا کمی موفق تر عمل کرده است به نحوی که بسیاری از رفرنس های ارجح خود را بدون توربیلون عرضه کرده است. برای مثال بچه نادال – Baby Nandal .

راجر دبیوس اسکلتون اتوماتیک اکسکالیبور شاید از جهاتی آشنا به نظر برسد، برای چشمان نا آشنا شاید این کاملا مشابه مدل های توربیلون این سازنده به نظر برسد – اگرچه هرکه که با ساعت سازی آشنا باشد در همان نگاه اول شاید بتواند به خوبی تفاوت را تشخیص دهد. در موقعیت ساعت 8 توربیلون و قفس گردان آن با یک چرخ تعادل تعویض شده اند. موتور RD820SQ از 167 قطعه بهرمند است که بسیاری از آن ها از صفحه های رودیوم طوسی ساخته شده اند تا ظاهر آشنای تاریک و تکنیکی مشابه باقی ساعت هایی که ما از راجر دوبویس دیده ایم را به خود بگیرند.

قرار گرفته در بالا سمت چپ صفحه، گردان های کوچک موتور جای گرفته اند، که یکی دیگر از بخش های زیبایی طراحی به حساب می آیند. برخی از این تصاویر شاید نتوانند نشان دهند که چه این فلز قطور و ضخیمی می باشد. اگرچه این ریز گردان (Micro rotor) تهی شده است (تا با بقیه ی موتور در توازن به کار خود ادامه دهد)، اما از فلز ضخیمی ساخته شده (احتمالا طلای 18 عیار یا پلاتین)، تا به آن به اندازه ی کافی تکانه وارد شود که بتواند فنر اصلی را برای شارژ ذخیره کننده ی انرژی 60 ساعته ی آن نیرو دهد.

راجر دبیوس اسکلتون اتوماتیک اکسکالیبور در یک بدنه ی پهن 42 میلی متری طلای صورتی خواهد آمد، که این ساعت را در مقایسه با "برادران بزرگترش" در کالکشن بسیار به دست کردنی تر می کند (تعدادی از نسخه های توربیلون آن در 45 میلی متر می باشند). اسکلتون اتوماتیک اکسکالیبر عرضه ی خود را در SSIH 2015 خواهد داشت، و زمانی به فروشگاه ها پای خود را باز کند، قیمت $83,200 را خواهد داشت.


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

ژگر لکولتره ساعت تقویم اصلی خود را در SSIH 2015 در صفحه ی از جنس شهاب سنگ عرضه می کند

ژگر لکولتره ساعت تقویم اصلی خود را در SSIH 2015 در صفحه ی از جنس شهاب سنگ عرضه می کند

در SSIH 2013 بود که ژگر لکولتره تقویم اصلی خود (Master Calendar)، یک ساعت تقویمی بسیار خوانا که از یک مدل مشابه الهام گرفته که این تولید کننده در حدود سال 1945 ساخته است. تاریخ، روز، ماه، و نمایش شکل رخ ماه بر روی یک ظاهر زیبا ساخته شده و در حقیقت یک صفحه ی بسیار ظریف کار شده بود. دو سال بعد، برای SSIH 2015 ما یک نسخه ی ارتقا یافته را خواهیم دید که کم و بیش از آن ظاهر فاصله می گیرد، ساعت صفحه ی شهاب سنگ تقویم اصلی ژگر لکورتره (The Jaeger-LeCoultre Master Calendar Meteorite Dial).

ساعت صفحه ی شهاب سنگ تقویم اصلی ژگر لکورتره  در بردنه ی 39 میلی متری خود باقی می ماند. برای افرادی که شیفته ی طراحی و مجموعه ی پیچیدگی های آن بوده اند، اما شاید اهمیتی برای فلز های گران بها به همان اندازه قائل نباشند، شاید خبر خوبی باشد که هر دو نسخه ی 2015 و اصلی (گذشته) در طلای سرخ و استیل موجود خواهد بود. بدون رابطه با جنس بدنه، هر دو مدل 2013 با یک صفحه ی "برس شده ی پرتو خورشید (sunray-brushed)" – برای یک صفحه ی جمع و جور (و برازنده)، به همراه با روزنه های کوچک روز و ماه خود، قطعا یک طرح بسیار ظریف کار شده می باشد که با ثانیه های در حال حرکت و طرح ماه در زیر صفحه در موقعیت ساعت 6، یک صفحه ی کاملا مرکزی را می سازد.

این ها با صفحه ی شهاب سنگی – یک الگوی تقریبا نا مرئی بر روی نقره ی اصلی، که صفحه ی رنگ شده با اشکال هندسی جایگزین شده، که به خط و خش ها و برجستگی هایی بر روی صفحه منجر شده -  تغییرات بسیاری را ایجاد می کنند. آن به دلیل ساختمان درونی سنگ شهابسنگ است که هیچ دو صفحه ای مشابه هم نیستند.

کمی تحقیق بر روی مدارک موجود بر روی این ساعت آشکار می کند که بسیاری از این شهاب سنگ ها از بخشی از اطراف سیاره ما می آیند به نام کمربند شهابی (Asteroid Belt)، که بین مریخ و زحل قرار می گیرند. از برخورد بین این عناصر، قطعات حاصل کمربند شهابی را ترک نموده که برخی از آن ها از مسیر زمین عبور می کنند.

ژگر لکورتره بر این متذکر می شود که با وجود اینکه بسیاری از این شهاب سنگ ها در قطب جنوب فرود آمده اند، این قاره در حال حاظر منحصرا در دست دانشمندان شهاب سنگ یاب می باشد. بنابراین مواد مورد نیاز ساعت صفحه ی شهاب سنگ تقویم اصلی ژگر لکورتره باید از جای دیگری می آمدند، که در این مورد، این سنگ در سوئد کشف و ثبت شده است، و در حقیقت از همان کمربند شهابی می آیند.

در نهایت استفاده از چنین مواد نادری قطعا در مقایسه با عرضه ی دوباره ی ساعت در مواد گرانقیمتی مانند فلزات گران بها یا کمی تغییر در رنگ ها، یک روش بسیار خلاقانه می باشد.

موتور همان کالیبر 866 باقی می ماند که توانایی های آن پیش از این ذکر شده اند، کوک-اتوماتیک و 43 ساعت توانایی در ذخیره ی از توانای های آن می باشند. قیمت رسمی آن تا نمایشگاه SSIH 2015  نا معلوم خواهد بود، اما قیمت اصلی آن $11,300 در استیل و در طلای صورتی $24,300 می باشد، و ما انتظار داریم تا نسخه های برتر 1-3 دلاری صفحه های شهاب سنگی را شاهد باشیم.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

ساعت هاتلنس اچ ال 2.5


برند هاتلنس (Hautlence)، اچ ال 2.5 (HL2.5) یک تفسیر جدید از اچ ال 2.0 در سیاه  و قرمز را عرضه می کند،

هاتلنس یک نسخه ی جدید از کالکشن انقلابی خود همراه یک مدل دارای بدنه با پوشش DLC سطح 5 تیتانیومی و و دسته ها با جزئیات جلا داده شده در قرمز، بر روی نماد ساعت های متحرک است. با تغییر ماسه پاشی ها، ساتن های برس شده و تمام شده با دست، HL2.5 در این کالکشن پنجمین ساعتی است که به عنوان نسل دوم ساعت های هاتلنس نام گرفته.

همانند نسل های قبل آن در کالکشن HL2.0، و پایبند بودن به رسم برند در اساسی ترین طرح های آن در نمایش زمان، مدل HL2.5 دقیقه های عقبگرد، نمایش دهنده ی میزان باقی مانده ی انرژی، ساعت را به شکل نصفه بر ساعت های متحرک نمایش می دهد.


HL2.5 به صورت طبیعی از از سه امتیاز کالکشن برخوردار است. اولین ان در رابطه با نیمه زنجیره ی زمان است، که هر 60 دقیقه زنجیره جلو می افتد بی انکه انرژی ای را هدر دهد، که ما را به تقدیر از موتور و مکانیزم آن در عمل تشویق می کند. امتیاز دوم مربوط به بخش تنظیم کننده ی سوار شده بر اتصال متحرک است. که در حال مداوم در حال تغییر موقعیت می باشد که با صفحه هدایت می شود، که نیروی جاذبه را جبران می کند و در نتیجه دقت را بهبود می بخشد. امتیاز سوم عملکرد دو پیستون موتور را شامل می شود. اولین پیستون با یک سیستم اتوماتیک کوک می شود و انرژی را به پیستون دوم انتقال می دهد که منحصرا در کوک آن برای هدایت مجموعه استفاده می شود. این به ان معنی است که سیستم های پیچیده بی آنکه در دقت ساعت تاثیری بگذارند. 

این 55 میلی متر قطر ساعت در یک بدنه ی فوق العاده سبک 49 گرمی وجود دارد. HL2.5 تنها به 28 قطعه محدود است.





امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است