وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

ساعت های چوبی والری دنویچ ( Valerii Danevych )+فیلم

ساعت های چوبی والری دنویچ ( Valerii Danevych  )+فیلم

 

Valerii Danevych  ) والری دنویچ 46 ساله که در ساله 1968 میلادی در پایتخت اکراین به دنیا آمده است در سال 2005 میلادی اولین ساعت چوبی خود را ساخت.

والری ساعت های کاملا مکانیکی را با بیشترین چوبی که در ساعت میشه استفاده کرد میسازد. خانواده والری در صنعت چوب فعالیت بسیاری داشته اند. ساخت کابینت های چوبی یکی از تخصص های خانواده وی بود. والری از بچگی به ساخت قطعات چوبی ریز علاقه بسیاری پیدا کرد و در دوران ابتدایی گیتار 3 سانتی ساخت که از موی طبیعی برای سیم های گیتار استفاده کرد. در سال 2005 میلادی بدونه هیچ پست زمینه ای اولین ساعت چوبی خود خلق و در بازار ارائه کرد.

شما را با دو تا از ساعت های والری آشنا میکنم.

قیمت این ساعت نزدیک به 200،000$ میباشد. پول بسیار زیادیست برای یک ساعت چوبی؟ شاید!!

برای ساخت این ساعت 1،800 ساعت در 7 ماه زمان و دقت بکار رفته است. شاید با دانستن این موضوع قیمت این ساعت مناسب باشد.

رولکس چگونه ساعت هایش را می سازد؟ بخش دوم

رولکس چگونه ساعت هایش را می سازد؟ بخش دوم

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

 

رولکس یک برند شناخته شده در سراسر جهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد، دوباره می خواهیم به اطلاعات جالبی از حقایق کاری و شرایط ساخت ساعت های رولکس بپردازیم.

پنج نکته در بخش اول بررسی شد، اکنون به بررسی پنج نکته دیگر می پردازیم:

 

 

6- رولکس و ساختار امنیتی...!

این تعجب آور نیست که رولکس مشتاق امنیت باشد. رولکس یکسری افرادی را به سبک جیمزباند برای کنترل امنیتی استخدام نموده که در بخش های زیر زمینی قرار دارند!

هر چیزی مستند و اسکن شده موجود می باشد، هر موتور ساعت رولکس دارای شماره سریال منحصر به فرد است و هم چنین بدنه ی ساعت ها هم دارای شناسه جداگانه ای هستند که این دو کد در اسناد موجود در کمپانی قابلیت کنترل و تطبیق با هم را دارند. امنیت این فضا به نحوی بالاست که برای ورود به هر بخش، با اسکن شدن تصویرعنبیه چشم افراد اجازه ی ورود داده می شود!

به هنگامی که قطعات در حال انتقال از بخشی به بخش دیگر می باشند، این امر با دقت و حفاظت کامل انجام می گیرد چرا که هر کدام از قطعات و ساعت ها از نظر ارزش مالی در درجه اهمیت بالایی قرار دارند.

 

 

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

7 - ساعت های ضدآب رولکس با فشار آب واقعی تست می شوند!

تمامی ساعت های رولکس در برابر آب مورد ارزیابی قرار می گیرند، ساعت در یک  مخزن فضایی کوچک قرار می گیرد که از هوا پر شده است، به محض تغییر فشار، بخار هوا وارد بدنه می شود و مراحل تست بررسی می شود باید فشار هوا در تمامی بخش ها یکسان باشد. هر ساعت، قبل و بعد از قرار گرفتن موتور اصلی تست می شود.

هر ساعت غواصی بعد از تست هوا، مورد تست مقاومت آب قرار می گیرد. دستگاه و تجهیزات خاصی مورد نیاز است که آزمونی بسیار پیچیده است. ساعت را داخل دستگاه قرار می دهند، لوله های آن از آب پر شده اند که در برخی موارد فشاری در حدود 300 متر را تست می کنند.

مواردی از جمله گرم کردن و تست قطره ی آب سرد و تراکم ها بررسی می شوند که توسط یک سنسور نوری مقادیر آن کنترل می شود. کم تر از ،یکی در هزار، از این آزمون مردود می شوند!

اما برای ساعت های غواصی ماجرا هنوز تمام نشده، دستگاهی عجیب و پیشرفته وجود دارد که آزمون عمق را به شکلی پیچیده و دقیق انجام می دهد. تست ساعت ها بسیار زمان می برد چرا که این دستگاه قادر است ساعت را برای فشار معادل 12000 متر عمق، تست کند!

 

 

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

8 - ارتشی مجرب برای رولکس کار می کنند!

رولکس استاندارد های پیچیده ای برای ساخت ساعت هایش دارد و این استاندارد ها شامل مواد اولیه مثل سنگ های قیمتی و الماس، یاقوت، زمرد و گوهر های مختلف هم هست. درهمین زمینه افرادی مجرب را برای خرید، جمع آوری؛ ترکیب و تست گوهرهایش به کار گرفته است. باید این اطمینان حاصل شود که این گوهر ها حتما سنگ طبیعی بوده اند. به همین علت از اشعه ی ایکس بهره برده و جعلی نبودن آنها کاملا بررسی می شوند.

رولکس اعلام کرده، که فقط در طول بیست سال بررسی جواهرات، تنها 2 عدد گوهر جعلی در تعداد 20 میلیون یافت شده است!

به نظر می رسد با توجه به این گزارش، کنترل کیفیت الماس ها کار بیهوده ای باشد اما به هر حال کیفیت اصل بسیار مهمی برای رولکس است و تا به امروز تست و آزمون گوهرهایش را الزامی می داند.

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

9 - برای ساختن یک ساعت رولکس، چیزی در حدود یکسال زمان نیاز هست!

رولکس سالیانه تقریبا در حدود یک میلیون عدد ساعت تولید می کند اما کیفیت هر یک از ساعت هایش اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین منظور همیشه در تلاش ساخت ساعت های با کیفیت بهتر بوده وهست.

یک مثال لازم به ذکر است، درباره ی صفحات مدرج صفحه ی ساعت که به صورت جداگانه توسط دست تنظیم و پرچ می شود اما در برندهای دیگر، ماشین آلات این کار را انجام می دهند. رولکس معتقد است که چشم انسان قادر است نقاط ضعف را بهتر از تجهیزات مکانیکی مشاهده کند، بنابراین زمان بسیاری برای ساخت ساعت لازم است تا دقت لازم هم در نظر گرفته شود.

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

 

10 -  رولکس و عدم وابستگی

با بازگو کردن ویژگی های نام برده شده، دیگر جای تعجبی وجود ندارد که رولکس کاملا مستقل و خود کفا باشد و هم چنین با توجه به موارد بالا واضح است که رولکس از موفق ترین برند های ساعت، در سراسر دنیا ست.

تمام تجهیزات و مواد اولیه به کار رفته در ساعت های رولکس، طلا ، گوهر و الماس؛ فلزات به کار رفته و قطعات و شیشه و.... تحت بررسی و کنترل و زیر نظر این کمپانی بوده و شاید همین یکپارچگی در کیفیت می تواند علت اصلی پر طرفدار بودن این برند باشد.

رولکس چگونه ساعت هایش را می سازد؟ بخش اول

رولکس چگونه ساعت هایش را می سازد؟ بخش اول

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

 

 

 

 

رولکس یک برند شناخته شده در سراسر جهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد، این بار می خواهیم به اطلاعات جالبی از حقایق کاری و شرایط ساخت ساعت های رولکس بپردازیم.

 

 

 

1- رولکس از اجزای گرانِ فولادی استفاده می کند زیرا که بهتر به نظر می رسد!

خیلی از دوستداران ساعت معتقدند که رولکس از یک نوع استیل خاص برای ساعت هایش به کار می برد که هیچ برند دیگری از آن استفاده نمی کند. همه ی استیل ها با یک کیفیت نیستند و استیل در انواع و درجه های مختلفی وجود دارد. ساعت ها معمولا از نوع فولاد ضد زنگ 316 ساخته می شوند اما همه ی استیل های به کار رفته در ساعت رولکس، فولاد 904 هستند. اما چرا؟

رولکس هم تا سال 2003 به جز برخی  موارد خاص، از فولاد 316 استفاده می نمود اما از همان سال به بعد در تمام تولیدات خود از فولاد 904 استفاده کرده است. این فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم تر است. بنابراین استفاده از فولاد با درجه ی سخت تر باعث می شود بدنه و اجزای ساعت های رولکس بسیار متفاوت تر از برندهای دیگر به نظر برسند.

اما چرا بقیه ی برند ها هم از فولاد 904 استفاده نمی کنند؟ پاسخ برای این پرسش، گران بودن این نوع فولاد نسبت به بقیه ی انواع آن است. هم چنین شرایط پیچیده ای در ساخت این نوع ساعت ها وجود دارد و رولکس به ناچار تمام قسمت های فولادی تجهیزات دستگاه هایش را هم با فولاد 904 هماهنگ ساخته است. البته که سود حاصل از فروش ساعت های گران برای همه بسیار آشکار است!

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- رولکس آزمایشگاه های مخصوص به خودش را دارد!

نکته ی دیگری که در تولیدات رولکس قابل توجه می باشد، دارا بودن بخش تحقیق و توسعه داخلی و لابراتوار های علمی وسیع است. وظیفه ی چنین بخشی فقط تحقیقات بر روی تولید ساعت های جدید نیست بلکه تحقیقات تکنیکی و پیچیده ای بر روی ساعت های ارائه شده به بازار صورت می گیرد.

آزمایشگاه های رولکس بسیار شگفت انگیز هستند، شاید جالب ترین آن ها از نظر بصری آزمایشگاه شیمی آن باشد. آزمایشگاه هایی پر از تجهیزات و لوله های آزمایش، مایعات و گازها  که بیشتر به منظور تحقیقات بر روی روغن ها و گریس های ماشین آلات در طول فرآیند تولید استفاده می شوند.

در این میان رولکس یک اتاق جالب دارد به نام اتاق آزمون! فضایی که تمام قطعات یک مدل ساعت شامل موتور و بدنه و .... را تحت شبیه سازی مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند.

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

 

3- موتور تمام ساعت های رولکس توسط دست مونتاژ و تست شده!

یکی از تصورات غلط درباره ی رولکس این هست که ساعت در این مجموعه توسط ماشین آلات ساخته می شوند. اما در حقیقت ساعت های رولکس کاملا دست ساز هستند. رولکس از ماشین آلاتش به منظور تست و فرآیند اطمینان استفاده می کند و بسیاری از این دستگاه ها هنوز تحت نظر تکنسین های آموزش دیده کار می کنند.

با توجه به مطلب ذکر شده، نمی توان حساسیت رولکس را در مورد کنترل کیفیت ساعت را کتمان کرد.

اصلی ترین الگوی کاری رولکس، کنترل کیفیت ساعت برای بارها و بارهاست و بعد تکمیل مراحل مربوطه برای هر ساعت گواهینامه ی مخصوص صادر می شود که نشانه ی تایید استاندارد کلی آن می باشد.

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

4 - رولکس یک ریخته گری خانگی برای ساخت طلا دارد!

رولکس طلا می سازد...! تمام قطعات طلا و پلاتین با کیفیت و استاندارد های بالا فرآوری می شود. کوره های بزرگ برای ذوب و مخلوط فلزات موجود هستند و رولکس در حال حاضر تنها کمپانی است که با تجهیزات کامل قادر است تمام مواد اولیه ی تولیدات خودش را توسط خودش ارائه کند.

 

 

 

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

 

5 - تکنولوژی بهترین دوستِ ساعت ساز است!

به نظر می رسد فلسفه ی کاری رولکس، بسیار عملگراست، "اگر یک انسان می تواند کاری را بهتر از ماشین انجام دهد پس اجازه دهید انجام دهد." و یا برعکس

در واقع ساعت سازان گاهی به دو دلیل از انسان به جای ماشین آلات استفاده می کنند، ابتدا اینکه ماشین ها بسیار هزینه ساز و گران هستند. دوم اینکه آنها خواستار تعداد زیاد تولید هستند در حالی که رولکس نه! او معتقد است باید از انسان و ابزار در جهت کیفیت استفاده کرد و ماشین آلات در اختیار انسان هستند تا جایی که نیاز باشد.

10 Things To Know About How Rolex Makes Watches Inside the Manufacture

 

 

 

 

 

معرفی چند نمونه از بهترین ساعت های کاسیو) سری ِ جی شاک(

معرفی چند نمونه از بهترین ساعت های کاسیو) سری ِ جی شاک(

 

(G-Shock Watches)

طرفداران و کلکسیونرهای برند کاسیو می توانند چند ساعت کاربردی و پرطرفدار را به ساعت های خود اضافه کنند!

با بررسیِ ساعت های جدید کاسیو در یکسال اخیر، به چند مدل بسیار با کیفیت می رسیم از جمله مدل ِ آنالوگ- کورنوگراف و همچنین مدل ِ آنالوگ - دیجیتال کورنوگراف و یک مدل ِ تمام دیجیتال ارتشی.

ساعتی که در ابتدا معرفی خواهیم کرد، مدل GDX6900CM می باشد که اولین ساعت منتشر شده در سری ِ خود می باشد. این ساعت در دو رنگ ارائه شده، خاکستری و سبز ارتشی، که طرح ِ روی ساعت بر روی کِیس و بند و صفحه ی ساعت حک شده است. این مدل با اندازه ای حدود 57 میلیمتر در قطر طراحی شده اما وزن آن بسیار سبک در نظر گرفته شده است به طوری که حدود 84 گرم می باشد و تا 200 متر مقاوم در برابر آب هستند. این ساعت دارای یک LED خودکار ( سوپر روشنگر) و یک باتری با دوام ده سال است. از ویژگی های آن، دارا بودن ساعت جهانی، کورنوگراف و سنجش زمانی با 1/100 ثانیه، تایمر شمارش معکوس و سه زنگ هشدار چند منظوره و... .

این ساعت در ابتدا با قیمت 150 $ وارد بازار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  است که با استانداردهای یک ساعت کورنوگراف طراحی شده است.  GA310 مدل جدید دیگر کاسیو، مدل

اعداد عربی ( عدد 6 و 12 ) روی صفحه نمایش ساعت قرار گرفته و این ساعت با صفحه دیجیتال- آنالوگ در سه رنگ ارائه شد که به شرح زیر هستند: مشکی، آبی، صورتی

(GA310-1A)

(GA310-2A)

(GA310-3A)

در نهایت، سری جدید از ساعت های G-Shock   با مدل  GAC110 به بازار عرضه شد که دارای صفحه نمایش تمام آنالوگ می باشد. این مدل در دو رنگ مشکی- قرمز و به رنگ بنفش تیره-سبز طراحی شد.

هر دو مدل GA310 و GAC110  دارای اندازه ی کیس 52.7 میلیمتر هستند و همچنین با مقاومت مغناطیسی و تا 200 متر مقاوم در برابر آب و دارای تایمر شماره معکوس، پنج زنگ هشدار روزانه، کورنوگراف، نمایش تاریخ روز و هفته، یک نور LED اتوماتیک برای آسانتر خوانده شدن اعداد، قابلیت نمایش زمان با فرمت 12 یا 24 ساعت، نمایش زمان جهانی در 48 ناحیه مختلف دنیا و ... .

کالکشن بیگ بنگ فراری (Big Bang Ferrari )

کالکشن بیگ بنگ فراری (Big Bang Ferrari ) یکی از معروف ترین کالکشن های هابلوت Hublot) است که هرساله به این کالکشن اضافه میشود. در زیر شما را با چند مدل از این کالکشن آشنا میکنم.

 

 

 

“ بیگ بنگ فراری مجیک رِد

همراه با دو بند در رنگ های قرمز و مشکی. از این ساعت فقط 1،000 عدد تولید شده است و قیمت این ساعت 32،100 $ می باشد.

 

 

" بیگ بنگ فراری کینگ گلد"

از این ساعت فقط 500 عدد تولید شده  و قیمت این ساعت 43،600$ می باشد.

 

 

"بیگ بنگ فراری سرامیک"

از این مدل فقط 1،000 عدد تولید شده و قیمت این ساعت 29،800$ میباشد.

 

 

 

"بیگ بنگ کاربن 2014"

از این ساعت فقط 1،000 عدد تولید شده و قیمت این ساعت 28،600$ می باشد. این ساعت در سال 2014 برای اولین بار در نمایشگاه SIHH رو نمایی شد.

 

 

" بیگ بنگ فراری کینگ گلد 2014 "

از این ساعت فقط 500 عدد تولید شده و قیمت این ساعت 45،900$ میباشد.

 

 

 

" بیگ بنگ فراری سرامیک 2014 "

از این ساعت فقط 1،000 عدد تولید شده و قیمت این ساعت 29،800$ میباشد.

 

بزرگ ترین تغیر این کالکشن در سال 2015 بند های ساعت ها بود که به بند های چرمی و پلاستیکی تبدیل شد. تمام ساعت های این کالکشن از سال 2015 در مقدار محدود فقط 250 عدد تولید میشود و رنج قیمت این ساعت ها از 28،600$ تا 43،600$ قیمت گزاری شده است. در زیر شما را با ساعت های 2015 این کالکشن آشنا میکنم.


 

 

مونت بلانک و ساعت 14.88 گرمی

مونت بلانک و ساعت 14.88 گرمی


برند 158 ساله  مونت بلانک سوئیسی با طرح های خاص و ظریف خودش همیشه جایگاه بسیار متفاوتی را برای خودش ایجاد کرده.

مونت بلانک امروز ساعتی متفاوت را معرفی کرد و ادعا کرده با فقط 14.88 گرم یکی از سبک ترین ساعت های در حال حاضر در بازار ساعت است.

اولین چیزی که مونت بلانک برای ساخت این ساعت احتیاج داشت، یک بهانه یا یک دلیل بود و این را در ورزشکار های بدمینتون پیدا کرد. سرعت و وزن کم روی مچ دست، چیزی است که هر بدمینتون باز حرفه ای احتیاج دارد.
این دلیل بسیار خوبی برای مونت بلانک بود برای خلق یک ساعت 14.88 گرمی.


جنس بکار رفته در این ساعت ITR²  ترکیب شده با کاربن هستش که 4 برابر از تیتانیوم سبک تر است. با توجه به گفته های مونت بلانک استفاده و تولید یک ساعت ظریف با این جنس بسیار کار دشواری است. عرض قاب این ساعت 40میلی متر ،9.7 میلی متر پهنا و 30 متر مقاومت در برابر آب است.  قیمت این ساعت به زودی از همینجا به روز و اعلام میشود.



تصاویری از تجهیزات جانبی برند Jaeger-LeCoultre

برند لاکچری Jaeger-LeCoultre ساخت سوئیس که در لو سنتیر (Le Sentie) سوئیس واقع است  در نیمه اول قرن 19 توسط انتونی لیکالتر(Antoine LeCoultre) در سال 1833 میلادی تأسیس شده.

این برند با خلق ساعت های بسیار زیبای خود جایگاه بزرگی را در صنعت ساعت کسب کرده است. حال توجه شما را با چند تصویر از تجهیزات جانبی بسیار زیبای این برند جلب میکنم.