وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

رونمایی از اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) توسط اورورک (Urwerk) و ام بی و اف (MB&F)

رونمایی از اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) توسط اورورک (Urwerk) و ام بی و اف (MB&F)


Experiment ZR012؛ تاریکی در سنگاپور

یکی از ساعت هایی که اثبات کرد که ما حقیقتاٌ در رنسانس ساعت های مکانیکی هستیم اکسپریمنت زد آر012 Experiment ZR012) ) از C3H5N309 بود. این مشترک اورورک Urwek))و ام بی و اف (MB&F) ساعت سازی پیشرفته ای به کار برد که حتی یک قدم جلوتر از چیزی بود که این برند های انقلابی معمولاٌ تولید می کردند. نکته ی اصلی این امر مهم نمایش ساعت و دقیقه می باشد، که از طراحی موتور ونکل (Wankel) الهام گرفته.  طراحی منحصر به فرد این موتور در سال 1929 ثبت شد.در حالی که خیلی برند ها از این شکل موتور استفاده کردند ( مرسدس برای نمونه این را در ماشین معروف مفهومی C111 خود قرار داد)این موتور به یک محصول تجاری تبدیل نشد تا ان یو اسپایدر (NSU Spider 1964)،اما شاید معروفترین این استفاده ها در مدل های اسپرت Mazda RX7 و RX8.

Experiment ZR012

به نظر می رسد که اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) بهترین هر دو ام بی و اف (MB&F) و اورورک (Urwerk) را به نمایش گذاشته، اما برای جدید ترین مدل (Experiment) آنها با شیشه ساعت به قدرت ها پیوستند. شاید بعضی متوجه آن شده باشند که C3H5N3O9 فرمول شیمیایی نیترو گلیسیرین، که اغلب برای ایجاد انفجار استفاده می شود و معمولابه ناپایداری مشهور می باشد. انتخاب این به عنوان نام برند، نشان دهنده ی حس شوخ طبعی سازندگان آ ن می باشد. با وجود جدیتی که در ساعت سازی دارند، برای ارتقا به مرحله ی بعد در ایده هایشان  بسیار روان می باشند. برای جدیدترین اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) تمام ساعت به کلی در رنگ سیاه ساخته شده، که به آن شکلی کمی نا خوشایند داده، در حالی که حسی ناشناخته برای آن ایجاد می کند.

Experiment ZR012Experiment ZR012

مدل جدید در نمایشگاه آور گلاس (Hour Glass)(ابر ماشین ها و قهرمانان ساعت مچیSuper Machines and Horological Heroes)   که در مرکز پراگون، در سنگاپور به نمایش در خواهد آمد که از 18 سپتامبر تا 30 سپتامبر برگزار خواهد شد. نسخه ی سیاه اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) تنها به دوازده قطعه محدود می باشد، و تنها توسط آور گلاس (Hour Glass) قابل دسترسی خواهد بود.

Experiment ZR012Experiment ZR012