وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

تاریخچه ساعت رولکس مدل "جی ام تی مستر" GMT Master II

ساعت خلبانان با نام جی ام تی مستر (دو) GMT  Master II

 


 

هیچ ساعت دیگری کاملا مانند رولکس مهندسی نمی شود، جی ام تی مستر GMT Master در سال 1955 معرفی شد. در همکاری با Pan Am برای برآورده کردن نیازهای خلبانان بین المللی شان  سفارش داده شد. جی ام تی مستر دو (GMT Master II) ثابت کرده است که از نظر ویژگیهایش حتی ارزشمندتر از یک ساعت 24 ساعته قابل گردش با قاب تنظیم شده می باشد که به آنهایی که دور دنیا مسافرت می کنند برای خواند زمان در سه منطقه مختلف اجازه می دهد. (دو زمان بطور همزمان)
جی ام تی مستر دو GMT Master II  با قطر 40 mm ، و زه سرامیکی با صفحه ی سیاه، شیشه ضد خش و با استاندارهای  رولکس تشکیل شده از استیل با خلوص 904L و طلا  18 عیار 18ct ارائه می شود.

TREVOR IMMELMAN

افزایش قهرمانی. اراده فولادین. رتبه بندی برتر از غیر حرفه ای تا رتبه بندی حرفه ای جهانی. لحظه قطعی. مسابقات برتر. هیچ کس حواسش را جمع نمی کند ، exceptto نگاهی به آینده پیش رویش.

چاک ییگر CHUCK YEAGER

 هیچ کس محدودیت های انسان و تکنولوژی را مانند چاک ییگر تحت آزمایش قرار نداده است. در سال 1947 بود  هیچ کس نمی دانست که آیا هواپیما با بال ثابت، می تواند دیوار صوتی را بشکند یا حتی آیا یک انسان می تواند با نیروی فوق العاده از آن نوع سرعت جان سالم به در ببرد. او قبلا در میان خلبانان جنگنده جنگ جهانی دوم یک افسانه بود هنگامیکه با X-1 از زمین برخاست. نه تنها در آنروز اولین انفجار صوتی ساخته شده بوسیله ی انسان را انجام داد ، بلکه دوباره 50 سال بعد با جنگنده F-15 این کار را انجام داد. رزومه اش در رقابتهای نظامی و غیر نظامی برای استفاده در فصل های کتاب های تاریخ هوانوردی به اندازه کافی جامع است.

تحمل مافوق صوت

وقتی کنکورد پروازهای آزمایشی نهایی در سال 1960 اجرا کرد، رولکس با افتخار اعلام کرد که هر دو خلبانان آزمایشی انگلیسی و فرانسوی (برایان ترابشاو و آندره تارکت) ساعت GMT Master داشتند. در یک دوره ی پرواز مافوق صوت ، GMT Master ارزشمند شده بود.

 

 

 


هماهنگی با تغییر فشار

اگرچه GMT Master اساسا برای استفاده حرفه ای طراحی شد، ترکیب عملکرد بی همتا و قدرتمندش به نظر می رسد با توجه به گسترش سفرهای عمومی منجر به تصویب شد. این ساعت علاوه بر توانایی اش برای نمایش ساعت در مناطق مختلف مانند استحکام و ظاهر همه کاره اش باعث تحسین این مسافران گردید. جی ام تی مستر GMT Master مناسب برای جهان تندروند و در واقع، برای هر مناسبت مناسب است.

اولین پروازهای بین قاره ای

هنگامی که هواپیمای افسانه ای Pan Am خدمه پروازش را آموزش داد، آنها را برای انجام دادن کامل وظایشان آماده کرد. درحالیکه (لبخند – Pan-Am) چهره شناخته شده برای مردم بود، در پشت صحنه، خلبانان در تکنیکهای مبارزه مانند ناوبری هوایی آسمانی آموزش داده شدند. اولین پرواز تجاری بین قاره ای، در سال 1955 برای دو علت جشن گرفتند اول تایید آموزشها و دوم ترکیب ابزارها مورد استفاده بود. ساعت رولکس مدل جی ام تی مستر GMT Master  ساعت رسمی خلبانان Pan Am  شد.

چند جغرافیایی

جی ام تی مستر دو (GMT Master II) یک عقربه 24 ساعته و مستقل ، عقربه 12 ساعته قابل تنظیم دارد که تنظیم کردن ساعت را برای منطقه زمانی جدید درحالیکه ساعت به عملکردش ادامه می دهد، نگهداری زمان دقیق را ممکن می سازد. دو عقربه ساعت اجازه می دهد زمان در هر دو منطقه زمانی به طور همزمان خوانده شود.

 
قاب 24 ساعته

برای اینکه قاب بدرستی به وظیفه اش عمل کند – بعلاوه زمان در منطقه زمانی سوم – آن ضروری است که فقط 24 موقعیت ممکن در چرخشش وجود داشته باشد. قاب باید به راحتی از یک موقعیت به دیگری ، بدون هرگونه توقف متوسط حرکت کند. این چالش به لطف جهش حرکات قدرتمند و تند در هر دو جهت تقریبا بدون پوشش برآورده شده است.

 

 

فنر رقاصک PARACHROM در ساعت رولکس

یک ساعت تنها به دقیقی نوسانگرش منظم است. فنرهای رقاصک نوسانگر معمول از آلیاژهای فرومغناطیسی ، حساس در برابر میدان های مغناطیسی و شوکها ساخته می شود. بعد از 5 سال تحقیق ، رولکس فنر رقاصک پاراکروم آبی را ایجاد کرد. از یک آلیاژ پارامغناطیسی ، بدون تاثیر در برابر میدانهای مغناطیسی و تا 10 برابر مقاوم در برابر شوکها است. از لحاظ تاریخی، رنگ آبی منحصر به فرد فنر رقاصک یک علامت اعتبار ذخیره شده تنها برای دقیق ترین ساعتهای  مچی است.

سفر جهانی با ساعت رولکس

زمان مشخص شده بوسیله ی عقربه ساعت در صفحه خوانده می شود، درحالیکه زمان مشخص شده بوسیله ی عقربه ی 24 ساعته روی قاب خوانده می شود.

زه دور قاب از جنس سرامیک

یک زه دور قاب از جنس سرامیک با رنگ آبی یا سیاه زیبایی خاصی را به جی ام مستر 40 میلیمتری  40 mm  GMT Master  ارائه می کند. به طور معمول رولکس  از مواد بسیار سخت سرامیکی خاص و مقاومت در برابر خوردگی عالی استفاده می کند که رنگ این سرامیک بدون تاثیر از اشعه های ماورای بنفش باقی می مانند و عملا ضد خش هستند. جنس بکاررفته در اعداد و درجه ها حک شده روی این زه ساعت از پلاتین یا طلای زرد است.

 

 

 


قفل راحت باز شو Easylink

افزایش درجه حرارت ، ارتفاع یا فعالیت بدنی چیزهایی است که ممکن است مچتان متحمل شود و باعث نارحتی شما حتی برای یک ساعت شود. به این دلیل است که رولکس اختراع و ثبت شد، یک سیستم الحاقی که به طول بند ساعت اجازه می دهد که درحدود 5 میلیمتر برای دوباره رسیدن به حداکثر راحتی افزایش یابد. قفل بند ساعت رولکس کاملا یکپارچه و در شرایط مختلف از آزمایش سربلند است سیستم قفل آسان easylink برای بازو بسته کردن هزاران بار در شرایط افراطی بدون در خطر انداختن ساعت رولکس، قابلیت اطمینان است.
 

تاریخچه ساعت رولکس مدل دریای عمیق THE ROLEX DEEPSEA



رولکس دریای عمیق THE ROLEX DEEPSEA

 


رولکس دریای عمیق THE ROLEX DEEPSEA

هیچ ساعتی مانند یک ساعت رولکس مهندسی نشده است. ساعت رولکس دپسی Rolex Deepsea برای اکتشافات فوق العاده زیر دریا طراحی شده. یک جعبه سه تیکه ی پیچیده معماری ، سیستم قفل حلقه (ringlock) ، آن را به تحمل فشار خیلی زیاد آب در عمق 3900 متری (12هزار پایی). ساعت رولکس دریای عمیق (Rolex Deepsea)همچنین به یک دست بند منحصر به فرد تجهیز می باشد که امکان یک سیستم توسعه دهنده دوبرابر برای فیت شدن بر روی هر نوع لباس قواصی می باشد. مدل جدید 44 میلیمتری ساعت رولکس (Rolex Deepsea) دریای عمیق از جنس تیتانیوم و تشکیل شده زه قاب چرخشی منبت کاری شده از جنس سرامیک ضد خش به رنگ مشکی و قاب ساعت از جنس تیتانیوم .

 

نمونه های اولیه ویژه مدلDeep Sea (THE DEEP SEA SPECIAL PROTOTYPES) :
در سال 1950، ساعت رولکس (Rolex) آزمایش دقیق از یک ساعت پروتایپ، که "ویژه ی دریای عمیق" . در آگوست 1953 ساعت Deep sea special در عمق 1080 متری (حدودا 3543 پایی) ، فرو برده شد. سپس در همان سال به عمق 3150 متری (حدودا 10334 پا)، در نهایت در سال 1956  به عمق 3700 متر(حدودا 12138 پا).
 در سال 1960، با استفاده از دانش حاصل از ساخت دو مدل اول ، سومین ساعت ویژه دریای عمیق برای مقاومت در برابر فشارهای بیشتر ساخته شد. این ساعتیست که ، به زیر دریایی Bathyscaphe Trieste متصل شده است و برای این می باشد که این زیر دریایی توان ورود به عمق 10916 متر (35814 پا) در زیر سطح دریا را داراست.
 

 


عمیق ترین شیرجه  THE DEEPEST DIVE
 
در سال 1960، نیروهای با تجربه دریایی آمریکا ، تریست با موفقیت توانستند به گودال مارینا بروند، عمیق ترین گودال آبی شناخته شده در زمین . با ستوان دان ولش و همراهی ژاک پیکارد. انجام شاهکار باورنکردنی به طوربی که آن را برای همیشه در اکتشاف عمیق ترین محل در اقیانوس ها قرارداد، نفوذ به عمق 10916 متر (37000 پا) در دستورکار کامل نمونه Rolex Deep sea به طور ویژه ای قرار داد. کارایی ساعت رولکس Rolex را در آن تاریخ به عنوان شاخص ترین و قابل اعتماد ترین ساعت معرفی و اثبات کرد.



 

نویسنده:مصطفی منفرد

تاریخچه ساعت رولکس مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA)

تاریخچه ساعت رولکس مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA)

  
ساعت رانندگانDRIVER'S WATCH


ساعت رولکس مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA)

هیچ ساعت دیگری کاملا مانند رولکس مهندسی نمی شود. در سال 1963 ساعت رولکس برای برآورده کردن نیازهای رانندگان ماشین مسابقه مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA) را طراحی کرد و به سرعت موقعیت نمادینش را بدست آورد. با مکانیسم کسموگراف COSMOGRAPH به ثبت رسیده اش و قاب با مقیاس تاچومترtachometric ، به رانندگان اجازه می دهد زمان گردش سپری شده را کاملا اندازه گیری و سرعت متوسط را محاسبه نمایند. مدل ساعت رولکس کسموگراف دیتون(COSMOGRAPH DAYTONA)  اینجا بصورت رولکس ثبت شده Everose gold ارائه می شود.


 تام کریستنسن

8 بار برنده مسابقات 24 ساعت، 15 بار برنده مسابقات 12 ساعت سبرینگ.
نیروی غالب در مسابقه استقامت.
هرچه مسیر سختتر علاقه اش به غلبه کردن بیشتر.

 

 

 

 

 

 

 


 آقای جکی استوارت


 

Good Wood 1964. تیم کارفرمایان به عنوان یک تیم جوان اسکاتلندی در حال تست کردن یک کوپر F3 برای اولین بار از اینکه ضربات lap time  بعد از lap time بوسیله ی یک راننده فرمول یک تنظیم می شود، شگفت زده شدند. بنابراین شغل جان جوان (جک استوارت) شروع می شود. شغلی که 27 برد در 99 شروع و سه قهرمانی مسابقات فرمول یک جهان را به ارمغان می آورد. بعلاوه او یک تک تیرانداز، یک صاحب تیم ویک مبارز برای آگاهی اختلال در خواندن بوده است. اما احتمالا بزرگترین پیروزی اش را از تقریبا تنها ایمنی motorsport دگرگون بدست آورد. بنابراین اگرچه آقای جکی ، شاید در مسابقات بازنشسته است ، نشانه ترک کردنش تا بحال قابل مشاهده باقی می ماند.

رولکس 24 در DAYTONA
در مسابقه ، حفظ سرعتهای بالا برای مدت زمانهای طولانی معمول است. اما برای 24 ساعت مستقیم ، در یک مسیر آیا تنها 20 درصد در طول شب روشن کرد؟ این مسئله استعداد نادر رقبا را دربرمی گیرد و چیزی است که در مسابقه موتور سیکلت رانی دایتونا ، یکی از پرچالش ترین رویدادهای ورزشی ، رولکس 24 دایتونا را می سازد. یک ماراتن سرعت و استقامت رانندگان از همه مسیرهای مسابقه  برای افتخار رقابت کردن بهم نزدیک می شوند. استراحت مناسب و دستگاه فنری بسیار اساسی هستند. در سال 1962 این مسئله مورد بحث بوده است. چه چیزی سختتر است ساخت آن در اطراف مسیر یا در اطراف ساعت؟
 

 

مسابقات 24 ساعته لیمانس (Le Mans)
یکی از وقت گیرترین و پر استقامت ترین مسابقات اتومبیل رانی مسابقات 24 ساعته لیمان است. رانندگی   در طول سیاهی شب فقط به طور جزئی این چالش را شرح می دهد. و این لحظه هاست که گرایش فولادین راننده را آزمایش می کند. تقریبا نیمی از شروع کننده ها به اتمام مسابقه نمیرسند، برنده شدن در این مسابقات به طراحی خلاقانه ماشین، رانندگان حرفه ای و تیم های مرتب شده یکپارچه نیاز دارد. اینکه هیچ مساوی وجود ندارد کل تیم را به استقامت فرا می خواند.
 

 

آقای مالکوم کمپبل
اوایل سال 1930، رولکس در حال تولید کردن اولین ساعت کورنوگراف خود بود. در سال 1935 ، درحالیکه تکنولوژی اتومبیل هنوز در مراحل اولیه اش بود، آقای مالکوم کمپبل یک ماحراجوی بریتانیایی، با یک ساعت رولکس روی مچش، رکورد سرعت جهانی را ثبت کرد او با سرعتی بیش از 300 مایل (484 کیلومتر) در ساعت در Bluebird نام خود را در تاریخ ثبت کرد. یک موقعیت خارق العاده ای برای بارها!
 

 

بر روی برد ابزار دقیق
مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA) بعنوان ابزار دقیق اندازه گیری زمان برای رانندگان مسابقات استقامت طراحی شد. این در حالی ست که عقربه ثانیه شمار بزرگ زمان دقیق 8/1 ثانیه را نمایش میدهد، دو شمارنده در مقابل اعداد 3و9 به ترتیب نمایش زمان ساعت و دقیقه را به عهده دارند، این امکانات به راننده اجازه می دهد برای زمانبندی مسیر بطور دقیق و موفقیت نهایی برنامه ریزی کند.

  


تاچومتر TACHYMETER
قاب حک شده در مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA) می تواند مانند یک تاچومتر TACHYMETER برای محاسبه کردن سرعت بوسیله ی اندازه گیری زمان عمل کند که از یک فاصله از پیش تعیین شده استفاده شود. ساعت رولکس مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA) یک ابزار کامل برای اندازه گیری حداکثر سرعت 400 کیلومتر در هر ساعت است از این ابزار برای محاسبه مایل نیز استفاده میشود.
 

 

 

شروع. رانندگی.توقف (START. DRIVE. STOP.)
در ساعت رولکس مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA) شکل و عملکرد با هم کار می کنند. مهندسین رولکس، پیشرفته ترین تکنولوژی ها را برای کامل کردن مکانیسم کورنوگراف بکار برده اند. وقتی که فشار انگشت روی دکمه ها وارد می شود. نتیجه تنها عملکرد قابل اعتماد کورنوگراف نیست، بلکه یک تیک واضح و محکم، به خوبی اعتماد استفاده کنندگان از این نوع ساعت مچی است.
 

 

 

 

 

موتور ساعت کورنوگراف 4130
در داخل ساعت موتور 4130 با ظرافت تمام طراحی شده، موتور ساعت رولکس مدل کسموگراف دیتون  (COSMOGRAPH DAYTONA) یک شاهکار هنری درساعت سازی محسوب میشود. موتور 4130 با کالیبر کورنوگراف ساخته شد و بطور انحصاری بوسیله ی رولکس در سال 2000 برای ساعت رولکس مدل کسموگراف دیتون (COSMOGRAPH DAYTONA) مونتاژ شد. این موتور از 290 قطعه ترکیب شده – کمتر از یک استاندارد گاه سنج- که سمفونی بسیار تحسین شده از سادگی را ایجاد می کند. این ساعت 72 ساعت قدرت ذخیره دارد (در حالت فعال بودن کورنوگراف 66 ساعت است) و درون ساعت، فنر رقاصک پاراکروم آبی رنگ، ترکیبی از یک آلیاژ منحصر به فرد غیر قابل نفوذ برای میدان مغناطیسی ساخته شده، که آنرا  از فنر رقاصک های متداول 10 برابر در برابر شوکها مقاومتر می کند.
 

اطلاعات ساعت اورینت (ORIENT) به سایت ایران تایمر افزوده شد

 گسترش اطلاعات سایت ایران تایمر تا رسیدن به هدف دایراه المعارف ساعت در ایران ادامه خواهد داشت

در همین راستا ورود اطلاعات اورینت (ORIENT) نیز آغاز شده است این اطلاعات شامل تاریخچه ساعت اورینت، اخبار ساعت اورینت و محصولات ساعت اورینت میباشد.

شرکت اورینت (مشرق زمین) با مسئولیت محدود در 13 ژوئن 1950تاسیس شد سرمایه مالی تا پایان سال گذشته میلادی 1937 میلیون ین برآورد شده است تعداد کارکنان در دفتر مرکزی 125 نفر و در دفاتر دیگر 221 نفر میباشند رئیس هیئت مدیره Jiro Miyagawa آقای جیرو میاگاوا در دفتر مرکزی اورینت در شهر توکیو ژاپن مشغول کار هستند

آقای میاگاوا رئیس هیئت مدیره ساعت اورینت اهداف سال جدید شرکت را این گونه بیان میکنند

گام مهم دیگری به سوی آینده
شرکت ساعت اورینت (با مسئولیت محدود)، شصتمین سالگرد تاسیس شرکت را در سال گذشته پشت سر گذاشت و امسال گام مهم دیگری به سوی آینده بر خواهد داشت.
اگرچه نتایج عملکردش تحت رکورد جهانی که در چند سال گذشته رواج داشته، کنترل شده است، ساعت اورینت بطور پیوسته تجارتش را بوسیله ی تاکید بر ساعتهای مکانیکی (تخصصی برای منطقه) و مشتریان سراسر جهان توسعه داده است.
ساعت اورینت در ساخت و توسعه موتورهای مکانیکی "ساخت ژاپن" افتخار بدست می آورد. شرکت، اورینت موتورهای مکانیکی را با مکانیسم های پیچیده شامل ذخیره انرژی، ساعت جهان نما، تنطیم با جی ام تی توسعه داده است. ساعتهایی با طراحی جالب و برجسته با مکانیسم های ذکر شده به بازار عرضه میشود. امسال، ما تصمیم داریم یک مدل ورزشی(اسپرت)، با ساختمان(بدنه) M-FORCE که در حال حاضر محبوبیت قابل توجه بدست آورده است ، عرضه کنیم.
ما عرضه جهانی اورینت استار را شروع خواهیم کرد، همانگونه که مدلهای اصلی در بازار ژاپن برای سالهای بسیار بوده است. ( فروش های داخلی در بازار آسیا خواهد بود.)
ما امسال نیز همانند قبل مشتاق حمایت شما هستیم.