وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

پتک فیلیپ برای صد و هفتاد و پنجمین سالگرد خود پیچیده ترین ساعت تاریخ را با قیمتی باور نکردنی ساخته است

پتک فیلیپ برای صد و هفتاد و پنجمین سالگرد خود پیچیده ترین ساعت تاریخ را با قیمتی باور نکردنی ساخته است


$2.5 میلیون برای تنها یک ساعت شاید قیمت گزافی باشد، اما این نسخه ی محدود پتک فیلیپ (Patek Philipe) قطعا پیچیده ترین ساعتی است که تا به حال ساخته شده است. برای صد و هفتاد و پنجمین سالگرد، ساعت سازی لوکس سوئیسی یک کالکشن یاد بود زمان سنج های نسخه ی محدود با نام نوای استاد بزرگ (The Grandmaster Chime) را با 20 پیچیدگی، دو صفحه و 214 قطعه اختراع نمود.

قطر ساعت با 1,366 قطعه ی مجزا تنها در 47.7 میلی متر می باشد. این کار زمان بسیار زیاد 8 سال و بیش از 100,000 ساعت کار انسانی برای ساخت و تولید نیاز داشته است، که شصت هزار ساعت کار تنها بر روی موتور آن مصرف شده است.

پتک فیلیپ، نوای استاد بزرگ را یک "ساعت باهوش" می نامد که دارای تکرار کننده ی دقیقه، تقویم مداوم لحظه ای به همراه نمایش 4 رقمی سال، و یک موقعیت زمانی دیگر می باشد.
این ساعت همچنین دارای دو ویژگی با شکوه و مجلل است، که اولین ساعت ندای جهان است، که شامل یک زنگ آکوستیک که آلارم ساعت می باشد و حتی زنگی برای نواختن در تاریخ های خاص است.


نوای استاد بزرگ اولین ساعت دو صفحه ای - دو رو - مچی است که توسط پتک فیلیپ عرضه شده است، به این معنی که می توان آن را با هر صورت [به سمت بالا] به دست کرد، یکی زمان را نشان می دهد و دیگری تقویم. "بدنه ی گردان" که گردش روان ساعت را ممکن می سازد، زمان حیرت انگیز چهار سال را صرف خود نموده است.

هر دو صورت آن به یک اندازه شگفت انگیز هستند. طلای سرخ 18 عیار قفل 16.1 میلی متری تماما با دست حکاکی شده. حتی بند آن نیز به ظرافت کار شده است – دست دوز و ساخته شده از تمساح.


تنها هفت عدد از ندای استاد بزرگ تولید خواهند شد، و پتک فیلیپ یک نسخه از ان را در موزه ی کمپانی در ژنو نگه خواهد داشت، جایی که امکان نمایش آن برای عموم ممکن خواهد بود. و برای آن هایی که می خواهند یکی از شش تای باقیمانده را خریداری نمایند، تنها داشتن 2.5 ملیون دلار در بانک کافی نخواهد بود. خریداران خوش شانس باید با رئیس این شرکت ساعت سازی، تیری استرن (Thierry Stern)، مصاحبه داشته باشند.


استرن به سی ان بی سی (CNBC) گفته که: "من می خواهم با مشتری گپ و گفتی داشته باشم و مطمئن شوم که او یک عاشق ساعت است و سال های زیادی از ساعت لذت خواهد برد".


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

تکریم آکادمی کریستوف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر

تکریم آکادمی کریستوف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر

ما به زنیس (Zenith) بسیار علاقه داریم و به خاطر الپریمیرو (El Primero)، یک کالیبر کرونوگراف با فرکانس بالا که توسط خیلی ها به عنوان اولین نمونه در نوع خود شناخته شده، آن ها برایمان محترم هستند. پس از سال ها، بسیاری تغییرات جالب را بر آن موتور به همراه برخی طرح های جذاب از سازنده اصلی له لاکلی (Le Locle) دیده ایم. البته، آکادمی کریستف کلمب زنیس (Zenith Academy Christophe Colomb) با سیستم های منحصر به فرد جیروسکوپیک خود مسلما قابل توجه ترین و از لحاظ فنی چالش بر انگیز ترین موتوری است که شرکتی که حالا توسط LVMP تصرف شده آن را از زمان آغاز کار ال پریمرو، در سال 1965، تولید نموده است. حال، زنیس نسخه ی جدید موتور حلقه دار خود را معرفی نموده، تکریم آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بام گارتنر (The Zenith Academy Christophe Colomb tribute to Felix Baumgartner).


البته برند تمایل دارد تا این را "تقدیمی به اولین مکتشف شدید قرن 21" که در حالی که این کمی اغراق دارد، حرکت فلیکس بامگارتنر برای شکستن دیوار صوتی با جثه ی خود در یک سقوط آزاد از لبه ی فضا – هنگامی که یک زنیس استراتوس (Zenith Stratos) بسته شده بر لباس فضایی داشت – او را مورد توجه در سراسر دنیا قرار داد که لیاقت آن را نیز داشت. زنیس در میان تعداد کمی حامی این ماجراجویی ترسناک قرار داشت، و به همراه تعدادی مدل های استراتوس، حالا تقدیر خود را از دست آورد های فلیکس توسط نسخه ی محدود آکادمی کریستف کلمب انجام م دهد.

چیزی که آکادمی کریستف کلمب را در آغاز ان در سال 2010 بسیار بی همتا کرده "ماژول ژیروسکوپ خود-تنظیم" آن بوده است – که در ساعت های مچی نخست بوده. کاری که زنیس در آنجا انجام داده بود ساخت یک سیستم حلقه ای شکل بود که تمام چرخدنگ را بدون وابستگی به حالت ساعت دائما در حالت افقی نگه می دارد. این باعث عملکرد زمان سنجی پیشرفته شد به نحوی که چرخ تعادل و فنر مویی به طور یکنواخت در حالت افقی باقی می مانند – که امکان تنظیمات تقریبا دقیق را به آن می دهد. این طراحی منحصر به فرد نیازی را به یک حباب عجیب سفایر ایجاد کرده که که از پشت بدنه تا جلوی آن ادامه دارد.


این شکل، سیستم گیمبال (Gimbal) یا حلقه، حباب سفایر و قطر چشم گیر 45 میلیمتری به عنوان یک نشان طراحی تعدادی نسخه ی محدود آکادمی کریستف کلمب باقی ماند – این ساعت تقدیر از فلیکس بام گارتنر به دنبال طوفان کریستف کلمب (Christophe Colomb Hurricane) و 3 ست ساعت طوفان روولوسیون (Hurricane Revolución)، یک ساعتی که نمایی ارنستو چگوارا (Ernesto “Che”Guevara) در مرکز پشت آن حک شده بود.

ساعت تقدیر آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بام گارتنر به تنها 10 قطعه محدود خواهد بود و فلیکس ایستاده بر روی لبه ی کپسول بالون خود بر روی آن نشان داده شده است، درست کمی قبل از پرش او. یک بخش بزرگ از صفحه فیروزه ای است، که زمین را به شکلی خلاصه به نمایش در می آورد، در حالی که قسمت بالایی زمینه ی صفحه کهکشان راه شیری را با اونتورین (Aventurine) نشان می دهد، که انگار از استراتوسفر به آن نگاه می شود. زمان در صفحه ی زیرین در بالای صفحه نمایش داده می شود که یک خط سفید باریک بین موقعیت های 0 و 4 دقیقه کشیده شده به نشان آنکه پرش فلیکس 4 دقیقه و 20 ثانیه طول کشیده است. ثانیه های در حرکت در موقعیت ساعت 9 نمایش داده می شوند، که یک عنصر جئوگرافیک با زمینه ی ساعت سازی – و شاید کمی عجیب – به آن داده، مادامی که نمایش دهنده ی انرژی باقی مانده در ساعت در موقعیت ساعت 3 قرار دارد.


پشت بدنه شامل یک اتصال طلای 18 عیار است که شیرجه زن اتریشی، کپسول او، و زمین را به تصویر کشیده است. این سه عنصر با اطلاعات سقوط او احاطه شده اند، که شامل ارتفاع و بیشترین سرعتی که او توانست به ان دست پیدا کند می شود – به ترتیب 28.969 متر و 1.357 کیلومتر بر ساعت. ساعت نیز در بدنه ی DLC پوشیده شده از پلاتینوم قرار گرفته، یک ترکیب بسیار غیر معمول که  ما به ندرت ان را در ساعت سازی پیشرفته دیده ایم.

و هنگامی که آکادمی کریستف کلمب – به همراه طرح منحصر به فرد صفحه ی خود و قفسه ی ژیروسکوپیک شامل 171 قطعه – یک دست آورد چشم گیر در ساعت سازی اعلا است، با تقدیر آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر به همراه نسخه های ذکر شده ی این کالکشن و برخی دیگر در فوق، عرضه های نا واضحی از برند هستند (شامل نسخه های محدود رولینگ استون Rolling Stone و راسل وستبروک Russel Westbrook)، به نظر می رسد که زنیس از طراحی های کلاسیک خود که آن ها را در میان مشتاقان محبوب ساخته بود در حال فاصله گرفتن است. قیمت تقدیر آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر $275,000 می باشد.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس "سایت ایران تایمر" مجاز است

تیزر ساعت های هوشمند مارشن و نحوه ی همگام کردن آن ها با گوشی های مختلف

تیزر ساعت های هوشمند مارشن و نحوه ی همگام کردن آن ها با گوشی های مختلف

ساعت های هوشمند مارشن (Martian Smart Watches) را می توانید به راحتی با تلفن های هوشمند امروزی همگام (Pair) سازید، با این حال ما ویدیو هایی از روش انجام این کار به همراه تیزر های تبلیغاتی این سری ساعت ها برای شما در اینجا قرار داده ایم تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی در سایت ایران تایمر به آن ها دسترسی داشته باشید.

برای مشاهده ی تصاویر یا ویدیو های بیشتری که در آینده در سایت قرار خواهیم داد (به همراه کیفیت های مختلف آن ها) می توانید به گالری فیلم و عکس، بخش ساعت های مارشن مراجعه نمایید.

تیزر مارشن نوتیفایر - هرگز لحظه ی دیگری را از دست ندهید

Martian Notifier - Never Miss Another Moment

تیزر مارشن نوتیفایر - هرگز لحظه ی دیگری را از دست ندهید (ویدیوی بروشور)

Martian Notifier - Never Miss Another Moment HD (Video Brochure)

ویدیو های راهنمای همگام سازی با گوشی های مختلف:

مارشن نوتیفایر - ساعت خود را با IOS همگام کنید

Martian Notifier - Pairing Your Watch to iOS Device

مارشن نوتیفایر - همگام سازی با یک اندروید گلکسی نوت 2

Martian Notifier - Pairing to an Android Samsung Note 2

مارشن نوتیفایر – همگام سازی با یک اندروید HTC one

Martian Notifier - Pairing to an Android HTC One

همگام سازی ساعت فرمان صوتی مارشن با گوشی اندروید  LG Intuition

Pairing Martian Voice Command Watch with LG Intuition Android Phone

همگام سازی ساعت فرمان صوتی مارشن با آیفون

Pairing Martian Voice Command Watch with iPhone

همگام سازی ساعت فرمان صوتی مارشن با گوشی اندروید Droid Razr Maxx

Pairing Martian Voice Command Watch with Droid Razr Maxx Android Phone

همگام سازی ساعت فرمان صوتی مارشن با گوشی اندروید گلکسی اس 3 سامسونگ

Pairing Martian Voice Command Watch to Samsung Galaxy S3 Android Phone

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

عرضه ی سری Voice Command از برند Martian به زودی در سایت ایران تایمر

عرضه ی سری Voice Command از برند Martian به زودی در سایت ایران تایمر

فرمان های صوتی و مواد با کیفیت تنها بخشی از خصوصیات جالب سری ساعت های هوشمند Voice Command برند مارشن هستندMartian Smart Watches - Voice Command - ساعت های هوشمند مارشن - سری دستور صوتی - فرمان های صوتیMartian Smart Watches - Voice Command - ساعت های هوشمند مارشن - سری دستور صوتی - گفت و شنود داشته باشیدMartian Smart Watches - Voice Command - ساعت های هوشمند مارشن - سری دستور صوتی - طراحی آنالوگ با مواد با کیفیتMartian Smart Watches - Voice Command - ساعت های هوشمند مارشن - سری دستور صوتی - اپلیکیشن Androidو IOSMartian Smart Watches - Voice Command - ساعت های هوشمند مارشن - سری دستور صوتی - رابط فراگیر Micro USB میکرو یو اس بیMartian Smart Watches - Voice Command - ساعت های هوشمند مارشن - سری دستور صوتی - مشخصات فنی



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

عرضه ی ساعت های مچی هوشمند Martian به زودی در سایت ایران تایمر

عرضه ی ساعت های مچی هوشمند Martian به زودی در سایت ایران تایمر

Martian Smart Watches - ساعت های هوشمند مارشن - Martian Smart Watches - ساعت های هوشمند مارشن - Martian Smart Watches - ساعت های هوشمند مارشن -

برند Martian Watches یکی از اولین تولید کنندگان ساعت های هوشمند در جهان است و در حال حاظر در بسیاری از منابع تخصصی ساعت و تکنولوژی از آن به عنوان یکی ده برند برتر ساعت های هوشمند یاد می شود. این برند از ابتدا و مخصوصا در سال گذشته برنده ی نشان های بسیاری در زمینه ی نو آوری و تکنولوژی از جمله CNet ” Best of CES Finalist”, Popular Mechanics ” Editor’s Choice” و غیره بوده که تعدادی از آن ها نیز را در زیر مشاهده می کنید.

Martian Smart Watches - ساعت های هوشمند مارشن - نشان ها و افتخارات



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

بررسی ساعت توربیلون 6 ووتیلینن - Voutilainen Tourbillon-6

بررسی ساعت توربیلون 6 ووتیلینن - Voutilainen Tourbillon-6


شاید ساعت توربیلون 6 ووتیلینن (Voutilainen tourbillon 6) در میان زمان سنج های کاری وتیلینن (Kari Voutilainen) به شدت بی همتا نباشد، اما باید گفت که توربیلون 6 ووتیلینن نسخه ای محدود است و آن هم در کل تنها 6 عدد. این ساعت به شکل غیر قابل پرهیزی زیبا و نمایانگر دیدی بر هنر مکانیکی و رسم ساعت سازی است که ما را بر ان می دارد تا قابل رسد بودن با شکوه توربیلون را دوست داشته باشیم. باید یاد آوری کنیم که توربیلون ها مواردی هستند محض هنر مکانیکی، تا چیزی که خاصیت عملی خاصی به ساعت دهد. پس زمانی که توربیلون می خواهید باید بروید به دنبال چنین چیزی.


ساعت های زمان ساده (ساعت ها و دقیقه ها) تنها به همراه توربیلن مانند این توربیلون 6 ووتیلینن از ووتیلینن چنان رایج نیستند. یک استاد معاصر موتور سازی، کاری ووتیلینن (Kari Voutilainen) و کارگاهش در دامنه ی ساعت سازان برتری هستند که اکثر کارها را با دست انجام می دهند. یک ساعت ووتیلینن یک سرمایه گزاری در ساعت سازی سنتی و ساخت موتور است. این یک پاداش نادر است برای ان هایی که قدر توانایی آن را در متحیر ساختن توسط جزییات و یک طراحی بی عیب و نقص می دانند. برای مثال، در مقایسه با موتور های صنعتی تر از "برند های برجسته" ی دیگر، کیفیت و تمامیت پایان موتور و صفحه بر روی توربیلون 6 و ساخته های دیگر ووتیلینن از لحاظ ظاهری بی نقص هستند.

از دید مکانیکی، توربیلون 6 ووتیلینن تنها یک توربیلون معمولی شما نیست – اگرچه که قطر آن در 14 میلی متر کمی بزرگ است. توربیلون از یک چرخدنگ جدید که از دو چرخ چرخدنگ در برابر یکی برخوردار است استفاده می کند. شما می توانید چرخدنگ دو دویی را در فلز آبی شده مشاهده کنید. تاثیر کلی سیستم افزایش دقت و ظرافت در توانایی موتور در نمایش زمان است. اتصال توربیلون که در حقیقت امضای ووتیلینن در کار هایش است را نیز از قلم نیندازید. دقت کنید که این یک اتصال نیمه است در مقایسه با آنی که تماما از روی پنجره ی توربیلون عبور می کند.


پنجره ی توربیلون نیز همچنین دسته ی دومی است، چنانچه که توربیلون هر دقیقه کاملا گردش می کند. موتور در 18,000 ضربه در دقیقه عمل می کند و از اتصال های نقره ای آلمانی استفاده می کند که یک پایان طوسی رنگی به آن داده اند. چرخ ها و چرخ دنده ها در موتور از استیل یا طلای سرخ 18 عیار هستند. باری دیگر باید گفت، دست پلیش شده ها و دکورهای متنوع در آن بسیار بی نقص کار شده اند و به همانند ان ها صفحه نیز دیدنی است. ووتیلینن از یک قطعه ی محکم نقره برای صورت استفاده می کند که گولیوچ ماشینی (Machine Guilloche) توسط دست برای طراحی های متنوع بر روی آن حک شده است و پایان جذاب آبی رنگی به ان می دهد. به مانند طراحی های رایج صفحه توسط ووتیلینن، بیش از یک طرح حکاکی شده استفاده شده است. اینجا طراحی ای مجزا برای قطعات درونی و بیرونی استفاده شده است.

بر روی صورت عقربه هایی از طلای سپید 18 عیار قرار گرفته اند، در حالی که دسته ها ترکیبی از طلای سپید 18 عیار و استیل می باشند. بخش های استیل دسته های خوانا، برای رنگ امیزی به آبی شعله در امده اند. دسته های دو رنگه به این شکل نادرند، همچنین ساعت هایی مشابه توربیلون 6 ووتیلاینن. دسته ها نه تنها با دست پولیش شده اند، بلکه کاملا دست ساز نیز هستند. اگر با دقت به آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که صفحه ای که زمان را می گوید کمی از مرکز اصلی صفحه جداست. آین به به علت بزرگ بودن پنجره ی توربیلون می باشد، و به نظر نمی رسد که از خوانایی آن کاسته باشد (اگرچه که برخی از مردم حتی انحراف جزیی صفحه از مرکز را آزار دهنده می دانند).
مانند بسیاری از ساعت های ووتیلینن، توربیلون 6 ووتیلینن اندازه ی نسبتا کمی دارد. با 39 میلی متر اندازه ی پهنای بدنه، توربیلون 6 ووتیلینن در پلاتین سخت و یا طلای 18 عیار عرضه می شود. البته پایان بدنه با توجه به تلاش کاری برای پلیش مشکل فلز بسیار زیبا است. که ظاهری شیری از پلاتین بر استیل به آن می بخشد.

از بسیاری جهات توربیلون 6 ووتیلینن یک ساعتی است که طرفداران خود را دارد. این ساعت نیاز به جلب توجه را فریاد نمی زند ولی با این وجود، ارائه دهنده ی استعداد نادر هنری است که تنها دوستداران واقعی ساعت قدر ان را خواهند دانست.


پس از گذر سال ها بسیاری همانطور که بار ها کیفیت این برند را دیده اند و همچنین قدر دان کاری ووتیلینن بابت اینکه خود را وقف ساخت ساعت های جالب و کار آمد مکانیکی کرده است بوده اند، طرفدار جدی ووتیلینن شده اند. ساعت توربیلون 6 ووتیلینن در میان زمان سنج هاییست که به ندرت توسط تنها طرفداران پر و پا قرص ساعت قدر دانی شده است. باری دیگر، توربیلون 6 ووتیلینن تنها به 6 قطعه در کل محدود خواهد بود و در 220,000 فرانک سوییس برای نسخه ی طلای 18 عیار و 265,000 فرانک سوییس برای نسخه ی پلاتین قیمت گزاری شده.




امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است