وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

تکنولوژی نانو و مروری بر جدیدترین ساعت های ارتشی سیکو

 

سیکو به تازگی کارشناسانی مجرب را به منظور بهره گیری از فناوری نانو، به مجموعه ی خود اضافه کرده است و به زودی شاهد تولید سری جدیدی از ساعت های سیکو خواهیم بود و این اولین بار است که  تعداد متنوعی از ساعت های سیاه و سفید با الهام از زمینه های ارتشی و نظامی ارائه شده است.

 

 

Seiko x nano universe limited edition 2

 

 

 

 

در اینجا شاهد پنج نوع متفاوت از این ساعت ها هستیم، در واقع این مدل ها حاصل همکاری سیکو با یکی از فروشگاه های شناخته شده در توکیو است که برای خود با استفاده از فناوری نانو، محصولات و لباس های خاصی تولید می کنند. برای طراحی این پنج ساعت تلاش کرده اند طرح های متفاوتی را ارائه دهند تا برآورده کننده ی انواع سلیقه ها باشند، به طور مثال تنوع در اعداد روی صفحه ی ساعت و عقربه ها.

اندازه ی عرض بدنه در همه ی مدل ها 42 میلیمتر می باشد، دارای ثانیه شمار و با قابلیت نمایش تاریخ.

همه آن ها تنها در تعداد 500 عدد تولید شدند به جز مدل 043 که در 300 عدد تولید شده است. موتور این ساعت ها از نوع اتوماتیک میباشند و در هر کدام 23 عدد از گوهرهای قیمتی و جواهر به کار رفته است. از بین این پنج ساعت دو مدل آن بند فلزی  فولادی هستند که در ایالات متحده حدود 341 دلار قیمت گذاری شده اند.

ref:

SCVE035

SCVE037

SCVE039

SCVE041

SCVE043

 

http://watchesbysjx.com/wp-content/uploads/2016/07/Seiko-x-nano-universe-limited-edition-1.jpg

 

 

جدیدترین طراحی ساعت از برند اُمگا

 

Omega  Globemaster CO-axial master chronometer annual calendar

 

چند هفته پیش اُمگا از ساعتی جدید رونمایی کرد که دارای طراحی بسیار جذابی است و حدودا تا سه ماه دیگر در سراسر نمایندگی ها قابل دسترس خواهد بود، این مدل یک ساعت دست ساز بسیار زیبا با بالاترین استانداردهای دقت و عملکرد است که بی شک مورد استقبال فراوانی خواهد بود. انتخاب رنگ برای آن بسیار هوشمندانه می باشد چرا که رنگ های آبی تیره و سرمه ای معمولا در اغلب ساعت ها پر طرفدار هستند به خصوص برای افرادی که اسپرت پوش هستند.

 

 

Globemaster_Ann_Cal_13033412206001_Vue_C_Amb_Large_1600x1200.jpg

 

 

 

یکی از جالب ترین ویژگی های این ساعت، تقویم سالیانه ی آن می باشد. معمولا در همه ی ساعت های تقویم دار، شما مجبور هستید آخر هر ماه به طور دستی تاریخ را تغییر دهید چرا که همه ی ماه های سال سی و یک روزه نیستند. اما در این مورد به خصوص نیازی ندارید تا در ماه هایی از سال که در 30 یا 31 روزه بودن تفاوت دارند به طور دستی تغییر ایجاد کنید. این ساعت در بخش تقویم طوری تنظیم شده که فقط در ابتدای ماه ِ مارچ میلادی ، نیازمند تنظیم دستی می باشد و پس از آن تا یکسال 30 یا 31 روزه بودن به طور خودکار نمایش خواهد داد.

 

Globemaster_Ann_Cal_13033412206001_Dial_800x600.jpg

 

بدنه ی اصلی آن از جنس فولاد ضد زنگ و در بخش دور قاب، یک آلیاژ از جنس آهن و کاربید تنگستن بسیار سخت هم استفاده کرده اند. مقاومت در برابر آب در این ساعت تا 100 متر می باشد و هم چنین اندازه ی عرض بدنه ی آن حدود 41 میلیمتر خواهد بود.

 

13033412206001.png

 

 

متریال به کار رفته در قسمت پشتی ساعت، کریستال یاقوت کبود ضد خش بوده واین امکان را می دهد که تا حدودی موتور داخلی ساعت را ببینید. به هر حال ظاهر این ساعت خوشایند به نظر می رسد!

Globemaster_Ann_Cal_13033412206001_BackCase_800x600.jpg

Globemaster_Ann_Cal_13033412206001_Vue_C_Large.jpg

 

DSC02102.jpg

1.jpg

 

 

 

 

شش برند ساعت که فوتبال را جشن گرفته اند!

در این بخش می خواهیم تصاویر چند نمونه ساعت لاکچری را نمایش دهیم؛ شاید برای طرفداران فوتبال بسیار جذاب باشد که ساعتی را با سبک ورزشی تماشا کنند و یا به دست خود داشته باشند.

 

 

اولین ساعت از برند هابلوت است که همزمان با بازی های جهانی فوتبال در سال 2014 ارائه شد و در آن تِم به خصوصی از پرچم کشور برزیل هم دیده می شود؛

The Hublot Big Bang Unico Bi-Retrograde Chrono in King Gold

The Hublot Big Bang Unico Bi-Retrograde Chrono in King Gold

 

 

 

دومین مدل فوتبالی منتخب یک ساعت تیتانیومی 45 میلیمتری است که باز هم رنگ و سبک برزیلی به خود دارد که حدودا 25000 دلار قیمت گذاری شد؛

Parmigiani Pershing Chronograph 005 CBF - duo

Parmigiani Pershing Chronograph 005 CBF

 

سومین ساعت یک ساعت اتوماتیک کورنوگراف است که از جنس استیل در تعداد 500 عدد تولید شد و 30.800 دلار قیمت دارد و به ساعت لیونر مسی شهرت پیدا کرده است؛

Audemars Piguet Royal Oak Leo Messi

Audemars Piguet Royal Oak Leo Messi

 

 

 

 

 

چهارمین مدل فوتبالی مرتبط با تیم ملی سوئیس می باشد که رنگ سیاه و قرمز نشانه بخصوص آن است و 6400 دلار قیمت دارد؛

Carl F. Bucherer Patravi ScubaTec SFV Special Edition

Carl F. Bucherer Patravi ScubaTec SFV Special Edition

 

 

 

و هم چنین ساعتی از برند تیسوت، شروع تاریخچه ی فوتبالی تیسوت از سال 1976 بود و اما جدیدترین ساعت فوتبالی این برند سوئیسی را در تصویر مشاهده می کنید؛

Tissot Quickster Football with black PVD case - yellow

Tissot Quickster Football with black PVD case

 

 

و آخرین ساعت فوتبالی که برای این بخش انتخاب شده را در تصویر مشاهده می کنید، این ساعت ورزشی کورنوگراف مرتبط با فوتبال آرسنال تولید شد و دارای محدودیت تولید در 250 عدد است و تنها 44 میلیمتر عرض دارد؛

Jeanrichard Aeroscope Arsenal FC Limited Edition

Jeanrichard Aeroscope Arsenal FC Limited Edition

 

 

 

 

 

 

معرفی جدیدترین ساعت خورشیدی -جی پی اِس- سیکو

GPS Solar Dual-Time SSF001

 

در مجموعه ی ساعت های سیکو، به تازگی یک ساعت خورشیدی وارد بازار شده که ظاهری منحصر بفرد دارد ، در ساخت این ساعت استرون از تکنولوژی جی پی اِس خورشیدی بهره برده اند.

یک ساعت دو زمانه که بسیار سازگار با دنیای اقیانوس می باشد. همانطور که می دانید دانستن زمان و منطقه ی زمانی در اعماق دریا می تواند بسیار ضروری باشد و شما با لمس یک دکمه می توانید بلافاصله از مکان و زمان خود مطلع شوید که این تنها با استفاده از نور امکان پذیر است. علاوه بر این میتوانید از زمان محلی در منطقه خود باخبر باشید.

 

 Photo

از ویژگی های ظاهری این ساعت؛ دو رنگ بودن قاب دور آن است و روی بخش پایینی نام شهرها به اختصار نشانه گذاری شده است. هم چنین نشانگرهای زمان به شکلی بسیار جذاب دارای قابلیت خوانایی بالایی در این ساعت هستند. بدنه ی اصلی و بند آن از تیتانیوم بسیار مقاوم تهیه شده و توسط یک پوشش فوق العاده سخت و قاب سرامیکی حفاظت می شود. شیشه  روی صفحه ساعت در دو طرف کریستال یاقوت کبود بوده و این امر منجر شده تا هیچ بازتاب نوری مانع خوانایی صفحه ساعت نشود و تعداد 1500 عدد از این نمونه به بازار عرضه می شود.

اندازه ی بدنه ی اصلی 48.5 میلیمتر می باشد و ضخامتی برابر با 14 میلیمتر دارد و قیمت در نظر گرفته شده برای آن حدود 3.300 یورو اعلام شده است.

 

6c0576213a9d299aa0f74f1e3d484fa8.jpg

11092994_1170697372949067_850503889_n.jpg

 

 

 

 

بررسی اولین ساعت هوشمند اَندرویدی کاسیو



Casio WSD-F10 Android Wear Smartwatch Review

 

تا چند سال پیش کسی گمان نمیکرد که از برند کاسیو به زودی شاهد -اِسمارت واچ- باشیم اما به تازگی کاسیو توانسته با ارائه ساعت های هوشمند در این عرصه رقابت کند و بنظر می رسد که بسیار موفق بوده است، چرا که با گذشت کمتر از چند ماه طرفداران زیادی از این ساعت استقبال کرده اند که به همراه تصاویر جالب به معرفی آن می پردازیم؛

 

در اواسط سال 2015 کاسیو مطرح کرد که به زودی اولین ساعت هوشمند خود را عرصه می کند اما کسی تصور نمیکرد که چنین ساعتی از این برند با موفقیت ارائه شود و در بازار ساعت های هوشمند حرفی برای گفتن داشته باشد ولی بالاخره محقق شد و در فاصله ای کمتر از یکسال بعد از این خبر، کاسیو از شگفتی خود رو نمایی کرد!

به هر حال این ساعت هوشمند با برنامه ی اندروید سازگاری دارد و صفحات و تِم های متنوعی برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده که در تصاویر مشاهده خواهید کرد، کاسیو طراحی این ساعت را بسیار هوشمندانه انجام داده است ، این بار هم طرفداران جی شاکی خود را فراموش نکرده و شما می توانید با انتخاب نوع نمایش طراحی های منحصر بفرد جی شاک را انتخاب  نمایید. لازم به ذکر است که صفحه ی نمایش با کیفیت خیلی زیاد طراحی شده و بسته به نوع انتخابتان  می توانید از حالت نمایش دیجیتالی یا آنالوگ آن استفاده کنید.

 

از نظر دوام ساعتی راضی کننده است و کاسیو از متریال های با استحکام در این نمونه استفاده کرده، بدنه ی اصلی رزین بسیار با کیفیت ، پشت صفحه از جنس استیل ضد زنگ می باشد. اندازه ی عرض ساعت در حدود 54 میلیمتر است پس بسیار مناسب برای طرفداران صفحه ی نسبتا بزرگ است.

البته بزرگ بودن بدنه به علت اندازه ی باتری آن است، به یاد داشته باشید که هم اکنون باتری ساعت های هوشمند ضعیف هستند و سازندگان نیاز دارند که از اندازه های بزرگتر استفاده کنند تا حداقل برای یک شبانه روز کارایی داشته باشند.

این ساعت بر خلاف بزرگ بودنش وزن بسیار کمی دارد و چیزی در حدود 93 گرم است که از روی دست گذاشتن آن احساس لذت خواهید کرد و بزرگ بودن آن اصلا احساس نمیشود چرا که اتصال بند بر روی آن به نحوی است که به راحتی بر روی دست می نشیند. هم چنین اندازه ی طول ساعت 61 میلیمتر و ضخامت آن 15 میلیمتر می باشد و به عنوان ساعت ورزشی هم بسیار مناسب و برای این ساعت رنگ های مشکی ، مشکی قرمز ، مشکی سبز و مشکی نارنجی در نظر گرفته شده است.

 

 

صفحه نمایش لمسی مناسب با کارایی آسان برای این این ساعت هوشمند در نظر گرفته اند و برای انجام تنظیمات دکمه ی فیزیکی بر روی صفحه نمایش وجود ندارد واین یکی از جذابیت های آن است. برای تنظیم کافی است در حدود 7 ثانیه انگشت خود را به روی اسکرین صفحه نگه دارید، بلافاصله منو برای شما باز می شود.

و اما در قسمت کناری بدنه یک دکمه به نام ابزار وجود دارد که با فشردن آن می توانید از امکانات ساعت بهره ببرید مثل قطب نما، فشار سنج، ارتفاع سنج، طلوع و غروب خورشید، میکروفون و ... .

ویژگی قابل تحسین این ساعت هوشمند، مستقل بودن آن از گوشی است و شما می توانید از بسیاری از امکانات بدون نیاز به مراجعه و اتصال به گوشی استفاده کنید.

 

دکمه ی دیگری به نام آپ در کناره ی بدنه به چشم می خورد که این قابلیت را به شما می دهد که نرم افزار ها و برنامه های مورد نیازتان را بروی آن نصب کنید به طور مثال آب و هوا و یا نقشه های خاص و این امکان بسیار مفیدی است که شاید بسیاری از ساعت های هوشمند نداشته باشند. به علاوه در آینده آپ دیت های جدید همین ساعت به بازار خواهد آمد و ساعت شما قابل به روز رسانی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

مقاومت در برابر آب برای این ساعت 50 متر است و  هم چنین در مقابل نور خورشید خوانایی خوبی وجود دارد.

اما توجه داشته باشید که این ساعت نیازمند شارژ شدن است و هر 24 ساعت یکبار نیاز به شارژ پیدا می کند که البته کابل اختصاصی به همراه لوازم جانبی آن موجود است.

 

 

قیمت در نظر گرفته شده برای آن حدود 500 دلار است که بنظر منطقی میرسد.


>Brand: Casio
>Model: WSD-F10 (WSD-F10BK as tested)
>Price: $500
>Size: 56.4mm wide

چهره به چهره با اُمگا- بازدید از موزه ی اُمگا


قدیمی ترین موزه ی اُمگا اختصاص داده شده به یک نام سوئیسی که قطعا در سوئیس قرار دارد، با این ویژگی که حتی میزهای اورجینالِ ساعت سازان در درون قرار دارد، افرادی که بنیان گذاران اصلی این برند بودند. می توان گفت تاریخچه ای بیش از 160 سال را در بر می گیرد.

به محض ورود به این موزه شگفت زده خواهید شد، با سالنی بسیار بزرگ روبرو می شوید که در نمایشگاه های بسیاری برقرار گشته است.


مجموعه ای از ساعت ها و تجهیزاتی که باعث نقاط عطف و تحول در تاریخ برندِ اُمگا شدند در این جا گردآوری شده است. برای مثال اولین ساعت با تقویم کامل را مشاهده می کنید که در سال 1893 توسط اُمگا ارائه شده بود.





بعد از کمی گشت و گذار اولین ساعت های مچی کرونومتر دار را مشاهده خواهید کرد، هم چنین ساعت های مکانیکی که در مسابقات مورد استفاده قرار گرفته بود و ساعت های جیبی و ... .




بعد از آن شما وارد سالن اصلی خواهید شد، در اینجا می توانید همه چیز را پیدا کنید؛ شامل اتفاقات تاریخی در حوزه ی ورزش، به خصوص در جریانات المپیک و طراحی ساعت های خاص به منظور غواصی و ... .


امگا علاوه بر همگام شدن با اتفاقات ورزشی در طول یک قرن، مسئولیت نوآوری های مهم نیز در طول زمان را دارا بوده است از جمله ساعت های -اِستوپ واچ- که در سال های 1932 و 1933 ارائه شدند.


در انتهای سالن اصلی به یک  لباس فضایی برخورد خواهید کرد که شاید حضور آن در موزه ی امگا عجیب به نظر برسد اما در واقع مرتبط با تحولات تاریخی این برند می باشد؛ برنامه ای به نام آپولو که اولین سفر فضانوردان بر روی کره ماه بود. در طی این عملیات ساعتی بدست خود داشتند که برای این منظور طراحی شده بود و در موزه موجود است.




و در قسمت پایانی بسیاری از ساعت های دریایی و غواصی را مشاهده خواهید کرد، تقریبا حدود هزار نمونه که تا به حال تولید شده است.

در این میان ساعت های تیتانیومی بیشتر به چشم می خورد اما امگا از متریال های جدید و جایگزین بسیاری استفاده کرده که هر کدام ویژگی و مزایای منحصر بفرد خودش را داراست؛ می توان نمونه های تنگستن و پی وی دی و کربنی و به تازگی ساعت سرامیکی و ... هم مشاهده کرد.


شاید برای بازدید کامل از این مجموعه به چند روز زمان نیاز داشته باشید چرا که اُمگا همواره دارای پیشرفت بوده و هم اکنون هزاران نمونه ی ساعت فوق العاده در موزه اش نگه داری می کند.

روش های باســتانی طلا کاری

به معرفی یک روش چندین هزار ساله ی بسیار قدیمی که به اصطلاح به آن ملیله دوزی با طلا گفته می شود می پردازیم؛ ساعت منتخب از برند کارتیر می باشد، این ساعت از طلا و پلاتین ساخته شده که به شکل شماتیک تصویر دو پلنگ در آن به کار رفته است و ظاهر منحصر به فردی دارد و برای اولین بار این تکنیک بر روی یک ساعت بکار رفته است.

Ronde-Louis-Cartier-XL-watch-filigree-panthers-3

 در واقع ملیله دوزی در این حوزه، به معنای لحیم و اتصال سیم های گرانبهاست که عموما از جنس طلا هستند که قدمت آن به حدود 5000 سال پیش به سومریان منصوب است و هم چنین این کار در مصر باستان، یونان، هند و اروپا در قرون وسطی بسیار مرسوم بوده است و در زیور آلات و اشیای تزئینی به کار می رفته است.

 

 

 

http://watchesbysjx.com/wp-content/uploads/2016/migrate/Ronde-Louis-Cartier-XL-watch-filigree-panthers-2.jpg

 

 این روش در سال های اخیر در صنف ساعت سازها دارای طرفداران بسیاری شده و تعدادی از برند های معروف نیز به تازگی  کارگاه هایی در این زمینه تجهیز کرده اند پس به زودی ساعت های مجلل و باشکوهی به بازار عرضه خواهد شد. برای ساخت آن از طلا و پلاتین به صورت رولی (سیمی) استفاده می کنند و معمولا از طلاهای نرم تر و پلاتین با آلیاژ 950 است.

 

 

http://watchesbysjx.com/wp-content/uploads/2016/migrate/Cartier-filigree-technique-watch-dial-6.jpg

http://watchesbysjx.com/wp-content/uploads/2016/migrate/Cartier-filigree-technique-watch-dial-8.jpg

 

 

سیم ها در قطرهای متفاوتی تهیه شدند تا برای بخش های مختلف موتیف مناسب باشند.

http://watchesbysjx.com/wp-content/uploads/2016/migrate/Cartier-filigree-technique-watch-dial-2.jpg

 

نمونه ای از انواع مختلف ملیله دوزی به شکل های طلای گیس باف

در این ساعت کارتیر برای طلاکاری از حلقه های بسیار ریز استفاده شده که در حدود یک ماه زمان می برد تا به صورت کاملا دست ساز کامل شود و هم چنین از زمرد سبز و الماس سفید در بخش هایی از ساعت به کار رفته است.

 

http://watchesbysjx.com/wp-content/uploads/2016/migrate/Cartier-filigree-technique-watch-dial-4.jpg

 

http://watchesbysjx.com/wp-content/uploads/2016/migrate/Cartier-filigree-technique-watch-dial-1.jpg

 

این مدل تنها در تعداد 20 عدد تهیه شده و تولید محدود دارد، ابعاد بدنه در حدود 42 میلیمتر و اولین ساعتی است که این تکنیک بر روی آن پیاده شده و به نظر ظاهر بسیار زیبایی هم دارد.