وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

نگاهی به ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی طوفان بال - Ball Fireman Storm Chaser Pro Watch Hands-On

 

نگاهی به ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان بال - Ball Fireman Storm Chaser Pro Watch Hands-On

پیش از بیزلورلد 2014 (Baselworld 2014) بال (Ball) تصاویری از ساعت حرفه ای آتش نشان شکارچی طوفان (Fireman Storm Chaser Pro) خود که به زودی قرار بود وارد بازار شود را منتشر کرد. در این ساعت برند بال طرح ساعت آتش نشان خود را با طرحی که به منظور دنبال کردن گردباد ها ساخته شده بود ترکیب کرد. در حقیقت، آن ها حتی یک مسافت سنج (Telemeter) بر روی حلقه ی آن قرار دادند تا برای اندازه گیری فاصله شما با رعد و برق استفاده شود – ناگفته نماند که این تنها بخشی از توانایی های یک مسافت سنج است.


در طول سال ها ما بسیاری از ساعت های آتش نشان بال را دیده ایم، که یکی از کالکشن های بزرگ خارج از خانواده ی مهندسی است. گاهی اوقات، نسخه های کرونوگراف نیز دوست داشتنی اند، و شما در اینجا یک طراحی آشنا توام با DNA بال می بینید که برای کسانی که برای بهای ظاهر تاریخی ساعت های ورزشی ارزش قائل هستند، به طور شگفت انگیزی کار می کند. برای سال 2014، جدیدترین نسخه ی حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان با قابلیت سفارش در سه رنگ صفحه و بند چرم یا فلز استیل همراه است.


چیزی که در اینجا دوست داشتنی است، رنگ های نارنجی روشن هستند که در نگاه اول نظر همه را جلب کردند و به همان خوبی بر روی ساعت ها در واقعیت جلوه می کنند. بال از رنگ نارنجی بر روی صفحه، دکمه ی شروع و نگه داشتن کرونوگراف برای تاکید و بر روی بند در دوخت آن استفاده می کند. این در ساعت بی آنکه زیاده روی ای شده باشد، به مقدار کافی رنگ می بخشد و گونه ای تضاد در مرز رنگ ها (کنتراست - Contrast) ایجاد می کند که برای ما یک وضوح و خوانایی عالی را فراهم خواهد کرد.

 

طراحی بی نقص نیست، اما نواقص آن شامل موارد بزرگی نمی شوند. برای مثال، عقربه ها در صفحه های کناری مقداری کوتاه هستند، و برای اسکلتون بودن عقربه های اصلی ساعت و دقیقه دلیلی وجود ندارد (مخصوصا به دلیل اینکه هدف قرار دادن لوله ای از تریتیم – عنصری برای شب نما کردن عقربه ها - در درون آن ها است). اگرچه عقربه های فرعی در خود محفظه های هوا ندارند ولی با شبنما رنگ شده اند که بسیار زیباست. البته این یک بال نخواهد بود زمانی که با لوله های تریتیم خود-روشنایی خود شب نما نشده باشد. در اینجا لوله ها با یک حجم T-25 استفاده شده اند (بال گاهی اوقات تا T-100 نیز پیش می رود).


ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان با یک بدنه در پهنای 44 میلی متری استیل می آید که بسیار جذاب ساخته و با وضوح پلیش شده است.طراحی دکمه های کرونوگراف یک حس منحصر به آن داده، و رنگ های نارنجی و سیاه آن دلنشین تمام شده اند. شما در کنار دکمه های آن متوجه مقداری رنگ به کار برده نیز خواهد شد. بدنه تا 100 متر ضد آب است و همچنین ضد ضربه.

 

 

 

 

با حلقه ی نسبتا نازک، ساعت اندکی از آنچه که هست بیشتر جای می گیرد، و داخل حلقه ی آن نیز از آلومینیوم استفاده شده است. بال از سرامیک در حلقه های خود نیز استفاده می کند، اما هنوز هیچ یک از آن ها به این نازکی نیستند. شاید دیدن حلقه ی سرامیکی خواسته ی خیلی ها در آینده باشد. در بالای صفحه یک کریستال سفایر (sapphire) خمیده وجود دارد که  با AR (پوشش ضد انعکاس نور) پوشیده شده است.


وقتی که به عرضه کردن ساعت های جدید می رسد، بال هم اکنون به خوبی در حرکت است، البته اطلاعی نداریم که در سال 2014 چند ساعت رونمایی و یا عرضه خواهد کرد. تنها اینجا شش SKU جدید با بند ها و صفحه های متفاوت وجود دارند. بال ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان را با صفحه های سپید، سیاه، و یا طوسی عرضه می کند – هر یک با دو صفحه ی فرعی متفاوت کرونوگراف.


این خیلی جالب است که صفحه ی طوسی به همراه صفحه ی مشکی عرضه می شوند. اولی پایانی برس کشیده شده به صورت عمودی دارد در حالی که صفحه ی سیاه مات تر است. به نظر می رسد که بال از رنگ ها به درستی در این کالکشن خود استفاده کرده است. بی شک ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان از ساعت های ورزشی کلاسیک معمولی شما رنگارنگ تر است، اما این را به گونه ای انجام داده اند تا ساعت برازنده و زیبا بماند.

 

البته ابن سوال باقی می ماند که از بند استیل استفاده کنید یا بند چرم. به نظر می رسد که هر کدام جنبه های مثبت خود را دارند و شاید بهتر باشد تا دارنده هر دوی بند ها را داشته باشد. بند چرم منحصرا زیبا است و دیزاین قلاب آن دوست داشتنی. بند دست بندی آن نیز کیفیتی مدرن را دارد و قفلی به شکل پروانه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در داخل ساعت ساعت حرفه ای آتشنشان شکارچی  طوفان کالیبر RR1402 Ball موتور کرونوگراف اتوماتیکی که قطعا یک موتور ETA Valjoux 7750 می باشد که زمان، کرونوگراف 12 ساعته، و یک سیستم روز و شب را ارائه می دهد. و در پایان، قیمت فروش این محصول در نمایندگی ها بیش از $3000 است.

 

 

 


 

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس "سایت ایران تایمر" مجاز است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد