وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

راهنمای خرید ساعت اسپرت و جواب به سوالات شما

خرید ساعت اسپرت برای چه کسانی و در چه مواقعی مورد نیاز است؟ ساعت های اسپرت چه ویژگی هایی باید داشته باشند تا در شرایط سخت دوام بیاورند؟ آیا همه ساعت های ورزشی کوارتز هستند یا مکانیکی هم دارند؟ دوام کدام موتور در ساعت های ورزشی بیشتر است؟ جواب این سوالات و توضیحات بیشتر برای داشتن یک تجربه خرید موفق ساعت مچی اسپرت را در این مقاله بخونید.

تعریف ساعت ورزشی یا همان اسپرت:

ساعت اسپرت به عنوان ساعتی مقاوم در برابر ضربه، با دوام و ضد آب شناخته می شود که از جمله، قابلیت های بیشتر از نمایش زمان دارد. قابلیت هایی که در حین انجام یک فعالیت ورزشی به شما انگیزه ادامه دادن و رهگیری میدهد.

یک ساعت ورزشی باید علاوه بر موارد گفته شده، صفحه خوانایی داشته باشد. خوانایی صفحه به شخص کمک میکند تا با یک نگاه سریع و کوتاه، داده مورد نظرش را ببیند. ویژگی هایی که در ساعت های اسپرت به کار میروند زیادند، از محبوب ترین آنها میشود به چند مورد اشاره کرد. داشتن کورنوگراف، سرعت سنج، قدم شمار، ارتفاع سنج، ضربان قلب و … . اینها همه ثابت نیستند و یک ساعت ورزشی قرار نیست تمام این موارد را داشته باشد. اما موارد اساسی مانند ضد آب، تا حدودی ضد ضربه و ضد خش، خوانایی بالا و سبکی وزن را باید داشته باشد. و انتخاب ویژگی های کاربردی داخل ساعت بر اساس نیاز شما قابل انتخاب است.

چرا باید ساعت اسپرت بخرم؟

خرید یک ساعت ورزشی، بهترین سرمایه گذاری که یک ورزشکار میتونه داشته باشه. چرا که ساعت روی مچ شما، میتواند تمام فعالیت های ورزشیتان را اندازه گیری کند و نتیجه را نمایش دهد. دیدن نتیجه میزان قدم هایی که برداشتید، زمانی که ورزش کردید و … در هر لحظه که به ساعت نگاه می کنید، انگیزه شما رو برای ادامه دادن افزایش می دهد.

همچنین ساعت بر خلاف تلفن همراه شما، در زمان هایی که مقدور به استفاده از موبایل نیستید، دسترسی راحت تری دارد. زمانی را تصور کنید که در جایی بدون امکان استفاده از جی پی اس قرار گرفته اید و مه کاملا جلوی چشمان شماست. قابلیت قطب نما ساعت امکان ردیابی مسیر را برای شما بدون هیچ دردسری راحت تر میکند. البته که ساعت های جدید و به روز، مثل سری ساعت جی شاک، ساعت پروترک یا حتی ساعت سیتیزن و … قابلیت جی پی اس هم دارند.

5 قابلیت مهم در ساعت اسپرت:

ویژگی های کاربردی: همانطور که اشاره کردم، یک ساعت ورزشی ممکن است قابلیت های زیادی داشته باشد. ویژگی هایی مانند: کرنوگراف، ارتفاع سنج، عمق سنج، قدم شمار، جی پی اس، قطب نما، فشار سنج و … . که هر کدام از این قابلیت ها برای یک یا چند نوع ورزش مفید و کارآمد است. اما توضیح تک تک کارایی این ویژگی ها در اینجا مقدور نیست. زمان خرید ساعت ورزشی، با توجه به نیازی که در هنگام انجام فعالیت ورزشیتان دارید، ساعت خود را انتخاب کنید.

خوانایی صفحه: معمولا ساعت های اسپرت صفحه های بزرگ با نوشته های درشت دارند. این موضوع هم در ساعت دیجیتالی و هم آنالوگ دیده می شود. برای خوانایی بهتر داخل صفحه در تاریکی، از ویژگی شب نما استفاده می شود. که البته در ساعت های دیجیتالی اغلب علاوه بر شب نما، از نور پس زمینه هم استفاده می شود.

میزان ضد آب ساعت ورزشی: مقاومت در برابر آب در ساعت های اسپرت نکته مهمی است. اغلب میزان ضد آب این ساعت ها از 100ATM به بالاست. 100ATM مناسب برای شنا در عمق کم است و 200ATM برای غواصی در عمق زیاد. و ساعت های حرفه ای تر از 200ATM به بالا هستند که معمولا مورد استفاده غواصان حرفه ایست. ساعت انتخابی شما باید حداقل خیال شما رو بابت مقاومت در برابر فرو رفتن ساعت در آب یا ماندن در زیر باران شدید راحت کند.

ضد ضربه: ساعتی که انتخاب می کنید باید مقاوم باشد. اجزای تشکیل دهنده در ساعت ممکن است مثل ساعت جیشاک کاسیو، از جنس رزین، یا مثل ساعت ورزشی سیکو از استیل 318 باشد. شیشه روی ساعت هم همینطور است. ممکن است شیشه کریستال معدنی باشد یا شیشه ضد خش یاقوت کبود. انتخاب نوع متریال استفاده شده در ساعت، برای مقاوم بودن به نوع استفاده شما و ورزشی که می کنید بستگی دارد. اگر حس میکنید در ورزشی که انجام میدهید مثل کوهنوردی، صخره نوردی یا … احتمال آسیب به بدنه ساعت زیاد است، ساعت های پلاستیکی برای شما انتخاب بهتری است.

سبکی وزن:نظر داشته باشید که قرار است ساعت شما، یک همراه در تمام روز باشد. پس سبکی وزن آن روی مچ از نکات مهمی است که نباید نادیده بگیرید. البته که بحث سلیقه هم در اینجا وجود دارد. اگر جزو افرادی هستید که در هر موقعیتی به ساعت های سنگین علاقه دارید، احتمالا انتخاب شما ساعت های اسپرت با بدنه استیل است.

در ساعت ورزشی، موتور کوارتز بهتر است یا مکانیکی؟

به این نکته توجه کنید که احتمال آسیب به ساعت در زمان فعالیتی که انجام میدهید زیاد است. پس شما به ساعتی نیاز دارید که علاوه بر مقاوم بودن بدنه، موتور ساعت هم آسیب پذیری کمتری داشته باشد. اغلب ساعت های کوارتز به عنوان موتور مقاوم در برابر ضربه شناخته می شوند، که هزینه کمتری به نسبت مکانیکی ها دارند. اما ساعت های اسپرت با موتور مکانیکی زیادی هم وجود دارند، مثل برند سیکو، رولکس و … . 

در انتخاب نوع موتور ساعت مچی اسپرت، ما پیشنهاد می کنیم برای ورزش های کم تحرک مثل ماهیگیری، تیراندازی و … ساعت مکانیکی را انتخاب کنید. و در ورزش هایی که احتمال ضربه و افتادن ساعت از ارتفاع وجود دارد، از ساعت کوارتز استفاده کنید.

تفاوت ساعت هوشمند با ساعت اسپرت:

درسته که ظاهر این 2 سبک ساعت با هم متفاوت اند، اما ویژگی های مشابه دارند. یک ساعت هوشمند هم قابلیت شمردن قدم، کرنوگراف، ضربان قلب و … را دارد. اما فرق بین ساعت اسپرت با هوشمند چیه؟ زمان استفاده از ساعت هوشمند شما نیاز به اتصال ساعت با موبایلتون رو دارید. اما در استفاده از ساعت اسپرت اینطور نیست. و همچنین خیال شما از بابت مقاومت در برابر ضربه ساعت های اسپرت بیشتر از ساعت های هوشمند بخاطر صفحه لمسی شان است.

نتیجه گیری:

ساعت های اسپرت به غیر از کارایی های که دارند، برای استایل های ورزشی هم مناسب اند. و هر خانم یا آقایی در کنار ساعت مچی هایش باید یک ساعت ورزشی داشته باشد. اینکه ویژگی های ساعت شما چه چیز هایی باید باشد به نوع حرفه و ورزش شما بستگی دارد. پس در هنگام خرید ساعت ورزشی به هدفی که از خرید آن دارید هم توجه کنید.

به نظر شما برترین برندهای تولید کننده ساعت اسپرت چه برند هایی هستند؟ چه قابلیت مهمی در یک ساعت ورزشی به شما کمک میکند؟ نظرتون رو حتما با ما به اشتراک بزارید. شما میتونید متنوع ترین ساعت های ورزشی را در سایت ایران تایمر مشاهده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد