وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

از ایده تا ساخت ساعت جی شاک کاسیو

داستان اصلی ساعت مچی G-shock از تصمیم یک طراح کاسیو در سال 1981 آغاز شد. Kikuo Ibe نام این ایده پرداز بود و او هدفش از ایجاد ساعت جی شاک، ساخت ساعتی مقاوم دربرابر ضربه بود. احتمالا شمایی هم که در حال خواندن این مقاله هستید، از طرفداران خانواده جیشاک کاسیو باشید. پس در ادامه همراه من باشید تا اطلاعات بیشتری از این خانواده محبوب کسب کنید.

جی شاک سخت ترین ساعت تمام دوران

خانواده جی شاک از رویای “ایجاد ساعتی که هرگز نمی شکند” تشکیل شده. همانطور که اشاره شد، جیشاک کاسیو توسط یک طراح به نام کیکو “Kikuo Ibe” ایده پردازی شد. شاید برای شما دلیل بوجود آمدن این ایده جالب باشه. کیکو از ساعت جیبی که از پدرش به یادگار داشت و در هنگام استفاده ازش به زمین خورد و شکست، برای ساخت چنین ساعت مقاومی الهام گرفت. زمانیکه او و تیمش موفق به ساخت اولین ساعت مچی مقاوم و سخت در برابر ضربه شدند، بسیار معروف شدند. همچنان از آن زمان تا کنون جی شاک کاسیو به عنوان ” سخت ترین ساعت روی کره زمین ” مورد احترام و علاقه قرار گرفته است. 

 

چالش ساخت جی شاک با قانون سه گانه 10

اگر قصد خرید ساعت جی شاک را دارید باید بدونید که تولید چنین ساعت مقاومی با چالش های کمی رو به رو نبوده. برای ساخت ساعت مقاومی که آیبه مد نظر داشت، یک قانون به نام “سه گانه 10” شکل گرفت. این قانون اینطور بود که ساعت ها باید:

  •  حداقل تا 10 بار فشار هوا زیر آب، ضد آب باشند
  •  حداقل تا 10 سال طول عمر باتری داشته باشند
  • و حداقل تا 10 متر سقوط را تحمل داشته باشند

این تیم بیش از 200 نمونه اولیه را یکی پس از دیگری در مدت حدود دو سال ایجاد کرد. شاید براتون جالب باشه که منظور از نمونه اولین ساعت جیشاک کدام مدل است؟ مدل DW-5000C اولین مدل عرضه شده در خانواده جیشاک کاسیو است. و به عنوان نوستالژی ترین جیشاک ها شناخته می شود.


https://gshock.ppddev.co.uk/media/wysiwyg/DW-5000C.png

اساس ساخت ساعت جی شاک کاسیو

بعد از عرضه 200 نسخه اولیه همچنان آیبه و تیمش در خصوص طراحی ساعتی که کاملا ضد ضربه باشد با چالش هایی روبرو بودند. و اینطور می شود گفت که آنها با هدفشان هنوز فاصله داشتند. تا اینکه در یک اتفاق کاملا تصادفی ایده ای جدید در طراحی g-shock ها شکل گرفت. در یک بازدید از زمین بازی بود که آیبه از یک “توپ پلاستیک جهنده” برای طراحی بدنه ساعت های جی شاک الهام گرفت.

ایبه در نهایت سیستم مقاوم در برابر ضربه را تجسم کرد که اساس تمام ساعت های G-Shock را تشکیل می دهد. او استدلال کرد که مرکز توپ ضربه ای را که قسمت بیرونی وارد می کند متحمل نمی شود. او و تیمش تصمیم به طراحی ساعت مچی برای مقاومت در برابر شوک به روشی مشابه گرفتند. 

کیس G-shock توخالی است و موتور که اصلی ترین قسمت ساعت است با بالشتکی از جنس ژل نرم محافظت می شود. همچنین خود بدنه قاب از پلاستیک سفت ساخته شده است و از دکمه ها و شیشه، در برابر ضربه از هر جهت محافظت می کند.نتیجه این موارد رو می شود اینطور گفت که آنها در نهایت به یک ساختار مقاوم در برابر ضربه رسیدند.

 

سیر تکامل در ساعت های G-shock

اولین ساعت جی شاک آنالوگ/دیجیتال در سال 1989 با استقبال زیاد تولید و عرضه شد. 

در سال 1993 اولین ساعت غواصی با میزان ضد آب (20 اتمسفر فشار هوا) به نام Frogman DW-6300 عرضه شد. 

و اولین مدل تیتانیومی Frogman DW-8200 نیز در سال 1995 وارد بازار شد. 

در سال 2000 مدل GW-100، اولین G-Shock با قابلیت امواج رادیویی ظاهر شد، که قادر به دریافت سیگنال های کالیبراسیون از یکی از شش مکان در سراسر جهان برای زمان سنجی دقیق تر بود. 

ویژگی های دیگر در طول سال های متفاوت ظاهر شده است: مقاومت در برابر دمای پایین و خاک و گل، سنسورهای دما و فشار داخلی و … .

اخیراً هم یک G-Shock مجهز به بلوتوث که به تلفن هوشمند متصل می شود، منتشر شد. و G-Shock را به یکی از رقبای اولیه در جنگ ساعت های هوشمند تبدیل کرد. یک ساعت کرنوگراف دار جدید “Metal Twisted G-Shock” هم اخیراً از نظر محصولات لوکس، خط تولید را شکست. قیمت آن در حال حاضر بیش از 900 دلار است. همچنان جیشاک ها رو به تکامل و پیشرفت هستند. همین موضوع باعث بیشتر شدن طرفداران این سری از کاسیو در کنار دیگر قابلیت های کاربردی شان است.

جمع بندی:

با اینکه برند های زیاد دیگری هستند که در تولید ساعت های مقاوم و ضد ضربه شناخته می شوند، اما بحث جی شاک کاسیو همیشه داغ و محبوب تر هست. چرا که در ساعت های جیشاک علاوه بر این موارد، قیمت مناسب هم دخیل است و مهم تر از همه قدمت تاریخچه خود برند کاسیو. اگر قصد خرید ساعت مچی دارید که محبوبیت برند کاسیو و مخصوصا سری جی شاک همیشه در بین ساعت باز ها ثابت شده، شما چطور؟ شما هم جزو طرفداران این برند هستید یا نه؟ 

www.irantimer.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد