وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

هر چیزی که باید درباره ساعت ادیفایس بدونید

حتما شما با برند ساعت مچی کاسیو و قدرت این برند ژاپنی آشنایی دارید. اما موضوع این مقاله در خصوص با یک خانواده از برند casio به نام ادیفایس هست که مورد نقد و بررسی ما قرار میگیرد. سری ساعت ادیفایس کاسیو ترکیبی از سبک کلاسیک و فناوری های مدرن روز دنیاست. ادیفایس برای حرفه ای هایی است که میخواهند ساعتشون طراحی کلاسیک با قابلیت های جدید و به روز داشته باشد.

دلیل ساخت ساعت ادیفایس

 "ادیفایس، ساعتی که ارزش سرعت و زمان را تشخیص می دهد، برای افرادی که در لحظه زندگی می کنند!" این شعاری هست که کاسیو برای تولید سری ادیفایس بیان کرده. هدف از تشکیل سری ساعت ادیفایس، تولید یک لاین اختصاصی ساعت مچی مردانه کاسیو، با قابلیت های بیشتر بوده. همونطور که قبل تر هم اشاره کردم، کاسیو از سری خانواده های زیادی تشکیل شده. بوجود آوردن یک سری از این خانواده ها (مثل سری ادیفایس، جی شاک و پروترک) برای تخصصی کار کردن در لاین جدیدی از ساعت ها بوده. هدف اولیه بوجود آمدن سری ادیفایس هم، تولید یک لاین اختصاصی برای آقایانی است که به سبک ساعت کلاسیک علاقه دارند، اما میخواهند ساعتشون از فناوری های به روز تری برخوردار باشد. 

فناوری های به کار برده شده در سری ادیفایس

ویژگی کرنوگراف به عنوان اصلی ترین قابلیت، در ساعت های اولیه ادیفایس تا جدیدترین مدل هایش وجود داشته و همچنان رو به پیشرفت است. از قابلیت های متعدد دیگر که در سری ساعت های ادیفایس خیلی دیده می شود، ویژگی بلوتوث می باشد. ساعت هایی که این قابلیت را دارند، به  گفته خود برند کاسیو جزو ساعت های هوشمند محسوب می شوند. در اتصال بلوتوثی ساعت با تلفن همراه شما، نظارت بر روی تنظیم زمان به صورت سیستمی در بیشتر از 300 شهر در کل جهان برای شما آسان می شود. همچنین دسترسی راحت تری به میزان اندازه گیری زمان توسط کرنوگراف، تنظیمات ساعت جهانی و … را دارید. این نظارت از طریق یک برنامه مخصوص ادیفایس بر روی گوشی شما و از طریق اتصال به بلوتوث قابل استفاده است.

 

در مدل های پیشرفته تر سری ساعت ادیفایس، یعنی مدل های رادیویی (Radio-controlled) ساعت شما با امواج رادیویی که توسط 6 ایستگاه در سراسر جهان تعبیه شده، بصورت اتوماتیک زمان رو تنظیم و نمایش میدهد. نکته قابل اهمیت دیگری که در فناوری ساعت های ادیفایس دیده می شود، استفاده از تاچ سولار (Tough Solar) در اکثر مدل های این سری است. باتری خورشیدی که از نور محیط برای شارژ بهینه و طولانی تر شدن عمر باتری ساعت استفاده میکند. 

در واقع میشه اینطور گفت که برند ساعت کاسیو، در هدف ایجاد و تولید یک لاین اختصاصی با صفحه آنالوگ و استفاده از فناوری های پیشرفته و به روز موفق بوده و همچنان رو به پیشرفت است. این رو هم باید بگیم که در طراحی سری ساعت های ادیفایس هم از صفحه آنالوگ و هم ترکیب آنالوگ و دیجیتال استفاده شده تا همه سلیقه ها را در بر بگیرد.

کالکشن های ساعت ادیفایس

در حال حاضر 4 مجموعه (COLLECTION) در زیر مجموعه سری ادیفایس قرار دارند:

  1. مجموعه Smartphone Link(بلوتوث دار): ساعت های این مجموعه از ویژگی بلوتوث و قابلیت اتصال به تلفن همراه برخوردارند که برای استفاده بهتر از ویژگی هایش نیاز به نصب برنامه مخصوص کاسیو هست.
       

  2. مجموعه Limited Edition (تولید محدود): ساعت های تولید محدود مدل هایی هستن که بر اساس یک ویژگی، طراحی متفاوت یا مناسبت خاصی به تعداد مشخص و کمتری به نسبت تولید انبوه، عرضه می شوند.
     

  3.  مجموعه Solar-powered Chronograph(باتری خورشیدی و کرنوگراف دار): در این مجموعه علاوه بر ویژگی کرنوگراف، نوع باتری ساعت ها نیز خورشیدی است.

  4. و مجموعه Standard: ساعت های این مجموعه، عموما ساعت های معمولی آنالوگ با ویژگی هایی مثل کرنوگراف، نمایش تاریخ و … هستند.  

کیفیت و کشور سازنده در ساعت های ادیفایس:

متریال مورد استفاده در ساعت مچی ادیفایس، از بهترین متریال روز دنیاست. استفاده از استیل ضد حساسیت در بدنه ساعت قولی هست که برند کاسیو در تولید این مجموعه داده و بهش عمل کرده. در خصوص کشور سازنده ادیفایس باید گفت اصالت این برند ژاپن هست و 3 خط تولید ژاپن، چین و تایلند در مجموعه کاسیو وجود دارد. بسته به ساعتی که خریداری میکنید کشور سازنده هم در پشت ساعت قید شده.

جمع بندی:

ساعت مچی ادیفایس برای آقایانی که به سبک کلاسیک یا نیمه کلاسیک علاقه دارند و دوست دارند ساعتشون ویژگی هایی بیشتر از نمایش زمان داشته باشد، مناسب هست. از نظر قیمت ساعت ادیفایس به نسبت کیفیت متریال و قابلیت های به کار رفته، مناسب جیب شماست. با توجه به طولانی بودن عمر ساعت های کاسیو، مجموعه ساعت های ادیفایس که باتری خورشیدی دارند، با ارزش تر محسوب می شوند. میتونید مدل های متنوع و جدید ساعت مچی ادیفایس رو داخل سایت ایران تایمر ببینید و مقایسه کنید. اگر این مقاله براتون مفید بود حتما نظرتون رو با ما در میان بزارید.

www.irantimer.com