وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

گرند سیکو و چهار مدل انحصاری

زمان فصل ها: گرند سیکو از چهار مدل انحصاری جدید ایالات متحده رونمایی می کند
نمایشگاه سالانۀ ساعت دیروز در وین (Wynn) و انکور (Encore) در لاس وگاس  آغاز شد و چند برند ساعت فرصت پیدا کردند تا ساعت های جدید خود را که در دو نمایشگاه اصلی سوئیس، SIHH در ژانویه و بازلورد در مارس به نمایش در نیامده بودند، در ایالات متحده عرضه کنند. یکی از این برندها، برند ژاپنی گرند سیکو است که یک مجموعۀ چهارتایی از مدل های انحصاری برای ایالات متحده برای آمریکا عرضه کرده است که طراحی هر یک از آنها، یکی از چهار فصل را نشان می دهد. 

هر یک چهار مدل جدید قاب کلاسیک 62 GS را دارد که در اولین مدل گرند سیکو خودکار استفاده شده است، 

ادامه مطلب ..

به سوی آینده با EPOS Originale 3437

مشخصۀ اصلی ایپوز اورجینال 3437 (EPOS Originale 3437) ساخت برجستۀ مدرن آن است که با طراحی خاص آن ترکیب شده است. طراحی آن، طرح های زیبای دهۀ 1950 را به خاطر می آورد، با خطوط تمیز و رنگ های روشن. ویژگی اصلی، کریستال یاقوت کبود گنبدی شکل با ساخت سطح بالا ، و موتور قابل مشاهدۀ اتوماتیک آن است که با 25 تکه جواهر زینت داده شده است.

فرایند ساخت کریستال یاقوت کبود گنبدی شکل بسیار پیچیده و دشوار است. مهندسان، برای گنبدی شکل ساختن آن، یک کریستال یاقوت کبود ضخیم را از داخل و خارج شکل می دهند. این فرایند چالش برانگیز مستلزم سازوکارهای دقیق است. همچنین لازم است توجه شود که این کار در روزهای اول چگونه انجام می گرفت. در دهۀ 1950، شیشه های برجسته (گنبدی شکل) از پرسپکس (perspex) ساخته می شدند، که البته تقریباً به کیفیت یاقوت کبود نیست. یاقوت کبود، با درجۀ سختی 9، پس از موزانیت (moisanite)  و الماس، سومین مادۀ سخت دنیاست. تفاوت این ساعت در مقایسه با ساعت های ساخته شده در دهۀ 1950، به خاطر جنس آن است که از مادۀ جدید ساخته شده است. این ماده در سایر اجزاء 3437 نیز وجود دارد. در ابتدا، ساعت سازان به جای استیل ضدزنگ  از یک مادۀ ترکیبی استفاده می کردند و روی آن روکش کروم استفاده می کردند تا ظاهر جذاب تری داشته باشد. موضوع اصلی طول عمر کوتاه مادۀ کروم بود. امروزه، و همچنین در ایپوز3437، یک مادۀ استیل ضدزنگ برای قاب استفاده می شود، که با دوام و دارای کیفیت بالاتری است. 

ادامه مطلب

چوپارد تی توین ال یو سی (Chopard L.U.C. Flying T Twin) خیره کننده

چوپارد بزرگترین شاهکار خود را برای مدل های انحصاری مجموعۀ LUC عرضه می کند که نام آن از نام بنیانگذار این برند لوییس اولیسه چوپارد (Louis – Ulysse Chopard) گرفته شده است. همراستا با آنچه که قبلاً در بازلورد امسال عرضه شده است،  این برند چوپارد جدید تی توین را عرضه کرده است. 

تی توین، همانطوری که نامش نه چندان ظریفانه القاء می کند، اولین توربیلون طیار را که چوپارد وارد یک ساعت کرده است، و همچنین اولین ساعت توربیلون از هر نوع را با موتور اتوماتیک عرضه کرده است. کسانی که تازه با این برند آَشنا شده اند ممکن است از خود بپرسند که کلمۀ توین (به معنای دوقلو) در نام این ساعت به چه چیزی اشاره می کند. آن به فناوری ثبت شدۀ موتور اشاره می کند که در آن دو فنر اصلی ذخیرۀ نیروی طولانی مدت برای 65 ساعت فراهم می کنند. 

ادامه خبر...

انتخاب بین سه عدد

یکی از خدمات ویژه ایران تایمر انتخاب سه تایست، شما میتوانید سه تا از محصولاتی که بیشتر توجهتون رو به خودش جلب کرده انتخاب کنید، محصولات مد نظرتون رو درب منزل تحویل گرفته و با خیال راحت کالای باب میل خود را برگزینید.

 

 

بیشتر بدانید