وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

17 ساعت قابل توجه از دید خلاقانه و فنی

17 ساعت قابل توجه از دید خلاقانه و فنی

این 17 ساعت جالب و "فرا-تکنیکی"، نظر ما و بسیاری دیگر را در بخش نوآوری فنی و پیش قدمی های ساعت سازی به خود جلب نموده اند. شاید ساعت های بسیار دیگری نیز از دید فنی مستحق وجود در این لیست باشند اما در حال حاظر این 17 ساعت می باشند که ما را از دید تکنیک و نوآوری های بسیار زیبا مبهوت خود نموده اند.
این لیست تنها بر اساس حروف الفبا (انگلیسی) می باشد، و ترتیب دلیلی بر بهتر بودن کلی یا بیشتر بودن قیمت آن ها نیست.


A. Lange & Söhne Grande Complication
در اینجا ساکسون (Saxon) را می بینید که در نهایت تمام مهارت خود را در یک زمان سنج به نمایش گذاشته است. یک ساعت بسیار پیچیده که در یک شکل سنتی به وجود امده است



دونده ی آهسته ی آنتوین مارتین - Antoine Martin Slow Runner
استاد ساعت سازی مارتین بران (Martin Braun)، زمان را در یک شکل جذاب "آهسته" می کند.



توربیلون چرخ و فلک بلنکپین - Blancpain Tourbillon Carrousel
شاید خیلی ها طرفدار طراحی این ساعت نباشند، اما نوآوری تکنیکی – ترکیب توربیلون و گرداننده – شگفت آور است.


Breguet Classique Chronométrie 7727
ساعت سازان در بریگوئت (Breguet) وسعت خلاقیت ساعت سازی خود را به نمایش جهان می آورند.



Cartier Rotonde de Cartier Mysterious Hours Calibre 9981 MC
یک ساعت جالب "شفاف"، به همراه یک موتور منحصر به فرد.



Girard-Perregaux Constant Escapement
زمان قابل توجهی طول کشید تا جیرارد پرگاکس (Girrard Perregaux)، چرخدنگ یکنواخت خود را صنعتی کند، اما ساعت در شکلی که در نهایت تبدیل شد قطعا بسیار جالب است.


Hublot MP-05 La Ferrari
یک ساعت که تنها هوبلو (Hublot) قادر به تولید و فروش آن است

Jaeger-LeCoultre Master Grande Tradition Gyrotourbillon 3 Jubilée
یکی از بهترین ها در ساعت سازی، عرضه شده توسط متخصصین در جگر لکولتره (Jaeger-LeCoultre)



پرنده ی دلنواز جک.ئت دروز - Jaquet Droz The Charming Bird
نیازی نیست که برتری خاصی را در این ساعت توضیح دهیم، پرنده ی دلنواز به نوبه ی خود برتر می باشد



Omega Seamaster Aqua Terra > 15.000 Gauss
در آینده، به لطف این ساعت، هیچ صاحب امگایی نباید نگران تاثیر میدان های مغناطیسی بر ساعت خود باشد. یک انقلاب در ساعت سازی که در سال 2013 در شهر نیویورک از آن رونمایی شد.



عقربه ی عمق اریس آکوییس - Oris Aquis Depth Gauge
برای هماهنگ شدن با قوانین "کیس – KISS" (Keep It Simple, Stupid)... اریس (Oris) یک عقربه ی عمق کامل را در یک ساعت شیرجه ی مکانیکی قرار داد که نسبتا با فروش جزئی رو به رو شد.



Panerai Luminor 1950 Regatta 3 Days Chrono Flyback Titanio
برای ساعت قایقرانی خود، پانرای (Panerai) ساده ترین قابلیت شمارش معکوس برای استفاده را در بازار به کار برده است.



Piaget Emperador Coussin Répétition Minutes Extra-Flat
این ساعت هم دارای یک نمای زیبا برای دیدگان است (موتور اسکلتون آن از درون صفحه ی شفاف) و هم توسط نواهای دقیقه شمار آن یک صدای دلنشین برای گوش ها.



ریسنس نوع 3 – Ressence Type 3
به نظر خیلی ها به بهترین طراحی ساعت در سال 2013 هوشمندانه جان داده شده است.


سیستم 51 سواچ – Swatch Sistem 51
این ساعت یک دست آورد بزرگ است: یک موتور اتوماتیک مکانیکی که از تنها 51 قطعه تشکیل شده، و تنها برای قیمت 150 یورو فروخته می شود. اثباتی برای اینکه هر چیزی ممکن خواهد بود تا زمانی که شما حقیقتا خواستار آن باشید.




TAG Heuer MicroPendulumS
یک اختراع پیشرو دیگر، توسط پیشتاز زمان سنجی پر سرعت


غریبه ی یولیس ناردین - Ulysse Nardin Stranger
"غریبه ها در شب – Strangers in the Night" سیناترا (Sinatra)، اجرا شده توسط یک ساعت زنگ دار.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

صف فراری ها: 6 ساعت فراری بیگ بنگ هوبلو

صف فراری ها: 6 ساعت فراری بیگ بنگ هوبلو

هوبلو (Hublot) اولین ساعت های بیگ بنگ فراری (Big Bang Ferrari)، محصولات تولید شده توسط همکاری با برند معروف و محبوب خودرو سازی ایتالیایی، را در سال 2012 عرضه کرد. از آن موقع تا کنون، این برند کالکشن هوبلو فراری را با شش مدل جدید دیگر گسترش داده است، که همگی آن ها به موتور بومی یونیکو (Unico) هوبلو مجهز هستند. ما در اینجا این ساعت ها را برای شما در یک جا جمع آوری کرده ایم.


در اوایل سال 2013، این برند سه مدل جدید با نام بیگ بنگ هوبلو "کربن قرمز جادو" (Hublot Big Bang “Red Magic Carbon”) را عرضه نمود. موتور یونیکو این مدل با یک مکانیزم کرونوگراف عقبگرد در هم آمیخته که از دو دکمه ی فشاری استفاده می کند و می توان آن را در هر زمانی ریست کرد. بر خلاف بسیاری از موتور های کرونوگراف، یک محور چرخ در کنار صفحه نمایان می باشد، یک ساعت شمار که مستقیما توسط استوانه هدایت می شود و هیچ کلیدی (Jumber) در مکانیزم کرونوگراف موجود نیست. چنگال پلت آن و چرخ چرخدنگ از سیلیکن بسیار سبک ساخته شده اند که بر روی یک پلت قابل جدا شدن نصب شده اند. اولین بار عرضه شده در سال 2009 (و بر اساس هوبلو، به طور مداوم تنظیم شده از آن موقع)، موتور دارای 330 قطعه، یک فرکانس بالای 28,800 vph، و یک نگهدارنده ی انرژی 72 ساعته می باشد.


بدنه، که به شکل بومی در ساختمان هوبلو در نیون سوئیس (Nyon, Switzerland) دیزاین و ساخته شده، از فیبر کربن که در یک رویه ی "چند لایه" ساخته شده است، که شامل روی هم انباشتن 12 صفحه از مواد قبل از آنکه بر روی هم پرس و در کوره های پلیمر ساز پخته شوند می شود. با این روش، هیچ حبابی ایجاد نمی شود، و در نتیجه محصول نهایی همگن و از لحاظ مکانیکی دارای مقاومت بیشتری خواهد بود.

کریستال سفایر طیف خود را از محتویات شیمیایی اضافه شده بر آن می گیرد که به طور مستقیم بر مواد در جریان ساخت انجام گرفته است، که رنگ آن را غیر قابل تغییر می کند. فراری بیگ بنگ "کربن قرمز جادو" – مانند هر دو مدل دیگر – با دو بند همراه است، در سیاه و قرمز با دوخت شیدونی (Shedoni) چرم بر روی رابر سیاه، و این یک نسخه ی محدود در 1,000 قطعه می باشد، که در $32,100 قیمت گرفته است.


مدل "کربن طلای پادشاه" (King Gold Carbon) به 500 قطعه محدود است (قیمت: $43,600) و دارای یک قاب از فیبر کربنی به همراه شش پیچ تیتانیومی PVD سیاه به شکل “H” می باشد. همانند مدل قبلی، دسته های آن با شب نمای سفید (Super-Luminova) پوشیده شده اند. تاج یا دسته و دکمه ها، مانند بدنه ی 45 میلی متری، در "طلای پادشاه هوبلو" کار شده اند.

سرامیک بیگ بینگ فراری هوبلو (تصویر در پایین) یک بدنه و قاب از سرامیک سیاه دارد – قاب یک ظاهر برس شده دارد که در ساعت های با بدنه ی سرامیک رایج نیست. همانند نسخه ی طلای پادشاه، قاب تیتانبمی آن در سیاه آبکاری شده است. این مدل نیز در 1,000 قطعه موجود است و قیمت آن نیز $29,800 می باشد.

در SSIH 2014، هوبلو دومین موج ادامه ی خط بیگ بنگ فراری خود را عرضه نمود، که هر یک دارای موتور یونیکو و ویژگی بدنه ی بزرگ 45 میلی متری که در مواد مختلف موجود می باشد و ترکیب مواد مانند طرح "ترکیب" (Fusion) هوبلو می باشند. در پایین این سه مدل 2014 را مشاهده می کنید:


بیگ بنگ کربن تیتانیم فراری هوبلو (The Hublot Big Bang Ferrari Titanium Carbon) که به 1,000 قطعه محدود می باشد و در $28,600 قیمت گرفته است.


بیگ بنگ طلای پادشاه فراری هوبلو (The Hublot Big Bang Ferrari King Gold) که به 500 قطعه محدود می باشد و در $45,900 قیمت گرفته است.


بیگ بنگ سرامیک کربن فراری هوبلو (The Hublot Big Bang Ferrari Ceramic Carbon) که به 1,000 قطعه محدود می باشد و در $29,800 قیمت گرفته است.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

طراحی دیدنی و منحصر به فرد ساعت دزدان فضا HM6 + ویدیو

طراحی دیدنی و منحصر به فرد ساعت دزدان فضا HM6 + ویدیو

یک طراح ساعت با نام مکسیمیلیان بوس (Maximilian Busse) از ام بی و اف (MB&F) یکی از جالب ترین ساعت هایی را ک تا به حال دیده ایم را طراحی کرده است. این ساعت یک صفحه ی گرد مانند آنچه را که معمولا انتظارش را داریم ندارد. به نحوی طراحی شده تا به شکل یک کشتی فضایی به نظر برسد. ساعت مانند کشتی کاپیتان آینده (Captain Future) از کارتون های دهه ی هفتاد طراحی شده است.

ساعت ماشین زمانی شماره ی 6 "کشتی دزدان فضایی" (Horological Machine No. 6 “Space Pirate” – HM6) نام گرفته، شاید کمی نیز بعضی ها را به یاد ماشین های پرنده در فیلم دونده ی شمشیر (Blade Runner) بیاندازد. این ساعت از 475 قطعه ساخته شده است به همراه بدنه که خود از 80 قطعه ی مجزا تشکیل شده است.


این ساعت یک شگفتی ساعت سازی مکانیکی می باشد.کشتی فضایی و کاراکتر کارتون که به اطراف پرواز می کردند ستاره ی دنباله دار (Comet) نام داشتند، و برخی از طراحی های آن کشتی فضایی را می توان در این ساعت یافت. HM6 برای مدت سه سال توسط MB&F و خلاق ساعت سازی دیوید کنداکس (David Candaux) در دست ساخت بوده است. این ساعت دارای یک موتور 68 جواهری همراه یک توربیلون 60 ثانیه ای معلق در پشت سپر نیم کره مانند فلزی می باشد.


آن محافظ جمع شدنی یک هدف دارد، بر اساس گفته ی طراح اینگونه طراحی شده تا تنظیم کننده (Regulator) را از پرتو های UV که واکنش اکسید شدن روغن های روان کننده را سرعت می بخشد محافظت کند. مکانیزم کوک اتوماتیک از یک پلاتین سبز رنگین کمانی 950 به شکل تبر های جنگی استفاده می کند. ساعت همچنین از ویژگی توربین های دوگانه ی آلومینیومی که در سرعت کوک سیستم عمل می کنند برخوردار است که خوردگی از اصتکاک با هوا را به حد اقل می رساند. ساعت دارای یک نگهدارنده ی انرژی 72 ساعته است تا در زمانی که به اندازهی کافی حرکت وجود ندارد بتوان از آن استفاده کرد.

تنها 50 ساعت کامل در حال ساخت هستند و 100 موتور HM6 تولید شده اند. ساعت نیز در قیمت $230,000 به فروش خواهد رسید.


ویدیوی MB&F HM6 Space Pirate:

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

کالکشن جدید فردریک کنستانت به همراه تصاویر غرفه های جدید و معروف کمپانی – Fredrique Constant Index Automatic Pair Collection

کالکشن جدید فردریک کنستانت به همراه تصاویر غرفه های جدید و معروف کمپانی – Fredrique Constant Index Automatic Pair Collection


عروسی... سالگرد... نامزدی... و یا به هر دلیل دیگری...


ساعت ساز سوئیسی فردریک کنستانت (Fredrique Constant) از عرضه ی یک گستره ی جدید از ساعت هایی که ادای احترامی به شور اشتیاقی که زوج ها در اشتراک دارند بسیار خوشنود است. کالکشن جدید جفت اتوماتیک نمایه ها (Index Automatic Pair Collection) شامل چهار مدل شگفت انگیز می باشد، که در قیمتی معرفی شده اند که شاید رقیبان را شرم آور کند.
این چهار ساعت با موتور اتوماتیک FC-303، که در28,000 تغییر در ساعت می تپد و نگهدارند ی انرژی 38 ساعته را در خود جای داده است، توان گرفته اند. مدل های مردانه تا 5 اتمسفر و مدل های زنانه تا 3 اتمسفر ضد آب هستند.

FC-303MPWN1B6B / FC-303MPWN1B3B(مردانه) و FC-303WN5B6B / FC-303WN5B3B (زنانه)، به همراه بدنه و دستبند های استیل ضد زنگ پلیش شده با دست و با استیل ضد زنگ و روکش گذاری طلای آخر کار می درخشند. مدل های زنانه 27.5 میلی متر پهنا دارند که به راحتی بر روی ظریف ترین مچ ها قرار می گیرد. صفحه از جنس لوکس صدف، به همراه یک پنجره ی تاریخ در موقعیت ساعت 3، و نشان های استیل ضد زنگ/صفحه گذاری شده با طلای زرد با دست کار شده می باشد. مدل مردانه همچنین به همراه 26 جواهر، یک بدنه با 40 میلی متر پهنا و یک صفحه ی درخشان نقره همراه است. هر دو ساعت از ویژگی های ساعت، دقیقه، ثانیه و تاریخ برخوردار هستند.

به همان زیبایی ای که کالکشن جدید جفت اتوماتیک نمایه ها می باشد، تصاویر نیز جذاب هستند، با قیمت فروش بین CHF 1,050 – CHF 1,490.


اگر قصد دارید تا باقی زندگی خود را با شخصی که قلب شما را، تنها با فکر کردن به او به تپش در می آورد سهیم شوید، پس شاید شما بتوانید کالکشن جدید جفت اتوماتیک نمایه ها را نیز با او سهیم شوید، به ظرافت زمان شما با یکدیگر.


برای اطلاعات بیشتر می توانی به وب سایت www.fredrique-constant.com مراجعه نمایید.



نمایش 10 Year Heart Beat Manufacture در شهر نیو یورک

غرفه ای در De Bijenkorf در آمستردام

نمایش سفری در فرودگاه Schiphol

غرفه های دیگر در سراسر دنیا:
هاتاکا هنکیو (Hakata Hankyu) – ژاپن

کارائیب – Royal Caribbean Allure of the Seas

منور (Manor)، ژنو - سوئیس

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس "سایت ایران تایمر" مجاز است

عرضه ی ساعت DNA بتمن، کاری از رومین ژروم - Romain Jerome Batman-DNA Watch Debut

عرضه ی ساعت DNA بتمن، کاری از رومین ژروم - Romain Jerome Batman-DNA Watch Debut

برای هفتاد و پنجمین سالگرد بتمن (Batman)، رومین ژروم سوئیسی (Romain Jerome) با دی سی کمیکس (DC Comics) برای تولید ساعت های کالکشن نسخه ی محدود دی ان ای بتمن (The Batman-DNA Limited Edition Collection) همکاری می کند.

تنها یک نسخه از ساعت موجود است و آن هم محدود به تنها 75 قطعه، به همراه نماد بتمن بر روی صفحه و بدنه که با حلقه ی گوشه دار طراحی شده تا یاد آوری از ماشین بتمن (Batmobile) باشد. شاید اینگونه به نظر برسد که دو نسخه از آن وجود دارد، اما این تنها "عکس برداری های تاریکی و روشنایی" از ساعت هستند که با درخشش شب نما و بدون آن انجام شده اند. این اولین همکاری بین رومین ژروم و دی سی می باشد، اما ایده ی آن، با در نظر گرفتن سابقه ی رومین ژروم در ساخت ساعت های نسخه ی محدود برای شخصیت های معروف، به هیچ وجه یک سورپرایز نبود.

طرفداران رومین ژروم و بتمن عاشق آن خواهد بود تا این ساعت جدید نسخه ی محدود را داشته باشند، اما شاید نظر بسیاری که ساعت را از دید زمان سنجی می نگرند را جلب نکند. از خیلی جهات، این زمان سنج $20,000 یک برای طرفداران بتمن یک وسیله ی فوق العاده است. این ساعت ذات تاریک و قدرتمند کاراکتر بتمن مدرن را به خوبی به دست اورده است، و در طراحی آن آن قدر زیاده روی نشده که نتوان آن را خارج از مراسم و نمایشگاه های کتاب های مصور به دست کرد. چیزی که واضح نیست این است که بخش دی ان ای (DNA) چه موقع وارد ماجرا می شود.

خیلی از ساعت های "دی ان ای" رومین ژروم شامل برخی قطعاتی می شوند که به موضوع ساعت مربوط است. تمامی این ها با ساعت های دی ان ای آر جی تایتانیک (RJ Titanic DNA watches) آغاز شد که کمی از فلز به دست آمده از کشتی غرق شده ی تایتانیک در آن ها بود. این طرح و ایده، به ساعت های بخش های مختلف دیگر نیز انتقال پیدا کرد، تا جایی که به ساعت هایی که کمی از خاک ماه در آن ها بود و یا ساعت هایی مانند ساعت دی ان ای رومین ژروم دلورین (Romain Jerome Delorean DNA watch) که بخشی از فلز ماشین واقعی دلورین را در خود داشت رسید.

برای ساعت آر جی بتمن به نظر نمی رسد که ساعت فلز یا هر چیز – دی ان ای - دیگری را در رابطه با بتمن در خود داشته باشد. بدون شک رومین ژروم تلاش برای دستیابی به این قضیه کرده. شنیده شده که آن ها تلاش کردند تا بخشی از قطعات فلزی از یکی از خودرو های بتموبیل در یکی از فیلم های بتمن را در ست ساعت های نسخه ی محدود خود جای دهند.

ساعت های دی ان ای بتمن رومین ژروم، در 46 میلی متر پهنا و در بدنه های فلزی با پوشش سیاه PVD هستند. پشت ساعت شامل یک "مدالیون (Medallion)" بتمن است در حالی که در صورت ساعت یک لوگوی بتمن بر روی یک طراحی صفحه ی شکسته-مانند زیبا قرار دارد. می توان آن را با چیزی مانند یک دیزاین پیچیده در ساعت توربیلون مموریجین برخواستن شوالیه ی سیاه بتمن (Memorigin Batman The Dark Knight Rises Tourbillon watch) از چند سال پیش مقایسه نمود. از کمپانی های دیگر پیشرفته ای که اخیرا به ساخت ساعت هایی با زمینه ی بتمن دست زده اند، می توان به ساعت ساز و تولید کننده ی نوشت افزار مونتگراپا (Montegrappa) اشاره نمود.

در داخل ساعت در ان ای بتمن رومین ژروم یک موتور اتوماتیک ساخت سوئیس قرار دارد و به بدنه ی آن یک بند کروکدیل شاخ گردان (Hornback) متصل است. صفحه ی ساعت تماما سیاه است، اما شب نمای آن به رنگ آبی می باشد. تصاویر صفحه در اینجا "نمای روز" و همچنین نمای شب به همراه درخشش "نشر آبی" شب تاب سوپرلومینووا (SuperLumiNova) می باشند. محدود به 75 قطعه، ساعت دی ان ای بتمن رومین ژروم، با رفرنس ref.RJ.T.AU.WB.001.01، در $18,500 قیمت گزاری شده است.


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

داستان یک ساعت جالب در سایت ایران تایمر

داستان یک ساعت جالب در سایت ایران تایمر

طراح لباس جی سی دی سی (Jean-Charles Castelbajac - JC/DC) باری دیگر با ساعت سازی مستقر در هنگ کنگ O.D.M، در این ساعت جالب و عجیب "من لاستیکی (Gummy Me)"  همکاری می کند. کار شده در سیلیکون ، ساعت در کل به شکل یک موجود خروش مانند به نظر می رسد. چشمان دو صفحه ی LCD کوچک هستند که زمان را می گویند (ساعت برای یک چشم، و دقیقه برای یک چشم دیگر). موجود در چهار رنگ، عجیب و جالب است، و احتمالا برای جای گرفتن بر روی مچ دست خیلی ها طراحی نشده است – اما بعضی عاشق آن خواهند شد.


JC/DC این دیزاین را یک خرگوش فضایی خطاب می کند. – چیزی که باید آزمایش خود را پس دهد. بسته بندی خود به شکل یک نمونه ی آزمایشگاهی است. آن ها با این کار از عجیب بودن کاراکتر استفاده می کنند. برای ما خرگوش گامی می (Gummy Me) کمی مانند ترکیب باگز بانی (Bugs Bunny) و یک خرگوش دیگر از داستان های مصور ساخته ی مت گرونینگ (Matt Groening) است.


این مرد عاشق اسباب بازی است. پس چرا او لباس کودکان را طراحی نکند؟ در حالی که ساعت گامی می کاملا عجیب است، اما نظر ها را به خود جلب ی کند. نه فقط به خاطر صورت خنده داری که هر دفعه که ساعت را نگاه می کنیم به ما نگاه می کند، اما شاید بیشتر به دلیل اینکه توجه دیگران را نیز به خود جلب می کند. یک موجود عجیب حیوان مانند رنگی که روی مچ دست بسته شده. البته زمان را هم نشان می دهد! ساعت گامی می در چهار رنگ سیاه، سپید، آبی و قرمز موجود است. به علاوه ی اینکه زمان را نشان می دهد، صفحه های کوچک تاریخ را هم نمایش می دهند و نور پس زمینه نیز دارند که وقتی که گوشه ی سر خرگوش را لمس می کنید فعال می شود. با ابن وجود با قیمت 85$ چندان هم گران نیستند.


شما می توانید مدل های دیگر ساعت های ODM را در اینجا مشاهده کنید.


با تشکر از آقای شاهرخی بابت پیشنهاد این خبر



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

ساعت هائی که ظاهر آنها قابلیت تغییر به بیش از یک شکل را دارند

ساعت هائی که ظاهر آنها قابلیت تغییر به بیش از یک شکل را دارند


1- ژژ لاکولتر مدل  ریورسور که در پشت صفحه ساعت دیگری وجود دارد و با چرخش صفحه ، از ساعت دیگری هم مطلع می شوید.



2-یک  نوع از مدل سانتوز ساعت کارتیه که سه قابلیت ظاهری یعنی دو صفحه با رنگهای زمینه متفاوت و یکی هم بصورت کرکره ائی می باشد ، را داراست که 20 عدد ساخته شده که مدل تایگ یا همون ببر آن بین 150 هزار تا 230 هزار دلار امریکا قیمت گذاری شده است.



3-یک مدل از سری آلپیدو برند پیاژه که ساعتی دیگر در زیر صفحه اصلی قرار دارد.



4-مدلی دیگر از پیاژه سری مجیک زنانه که صفحه در سه زوایه قابلیت گردش دارد.



5-برند والبری که با فشار یک دکمه صفحه ائی بصورت دیافراگم دوریبن عکاسی روی قسمتهای کورنوگراف را می پوشاند و فقط عقربه هارا نشان می دهد.



6-ساعت مایکل بیتل که با فشار دکمه قسمت اسکلتون ساعت نمایان و یا پنهان می گردد.



7-یکی از مدلهای پیچیده برند مون بلان که با فشار یک دکمه صفحه کوچکی در پائین صفحه باز می شود که می توان اختلاف ساعت فعلی را با هر زمان دیگری که تنظیم می کنید را مشاهده کنید.



8-مدل هائی از برندهای شوپارد ، پارجیمانی  و هلدا که صفحه از بند جدا شده و بعضا قابلیت تبدیل به ساعت جیبی را دارند.



9-ساعت ریتمو که قابلیت گردش صفحه را دارد.



10-ساعت ولدر که صفحات رنگی متعددی را می توان بجای صفحه اصلی انتخاب کرد.



11-و در آخر یک مدل از سری ساعتهای برند دیزل که با یک دکمه صرفا عقربه ها را مشاهده می کنید و سایر قسمتها پوشانده می شود .



توضیح : هر گردی گردو نیست ! و ساعتهای ارائه شده صرفا به لحاظ قابلیتی که  موضوع مقاله می باشد ، در کنار هم قرار داده شده اند . از بین ساعتهای معرفی شده ، ساعتهای قدیمی و برندهائی که شهرت جهانی دارند ، می توان از ژژ لاکولتر ، کارتیه ، پیاژه ، شوپارد ، پارجیمانی و مون بلان نام برد.

منبع : A Blog to Watch

با تشکر از آقای شاهرخ شاهرخی بابت ارسال این خبر


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است