وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

یک هدیه خوب برای آنکه دوستش دارید


از روز مهرورزی روم باستان تا اسفندگان



طرفداران ساعت های خاص ببیـــنند!


طرفداران ساعت های خاص ببیـــنند!

 

در حال حاضر تعدادی از ساعت های '' Baselword2017''  ، مشخص شده اند. در این میان ساعتی جذاب به چشم می خورد که سری هایِ قبلیِ آن در سال های قبل هم مشاهده شده بود.

اولین طرح از این ساعت در سال 1908 تهیه شد و تا به حال چند نمونه از این طرح منتشر شده و دارای طرفداران بسیاری بوده است.

 اما در اینجا به معرفی جدیدترین و کاملترین مدل آن می پردازیم؛

شاید مهم ترین نکته ای که در نگاهِ اول به صفحه نمایشِ این ساعت، بنظر برسد نحوه ی خواندنِ زمان از روی آن باشد!

در قسمتِ ساعتِ 3 ، کنارِ تاج، ساعت خوانده می شود؛ اعدادِ ساعت بر روی یک حلقه ی مادر که از مروارید تولید شده و خلافِ جهتِ عقربه های ساعت چرخش دارد هک شده است. در حالیکه اعدادِ دقیقه، بر روی یک قطعه ی کوچکتر به حالتِ  صفر، 15، 30، 45 و 60 ترسیم شده است. با این تفاوت که این قطعه ثابت می باشد و ساعت به نوعی طراحی شده که با دامن زدن و حرکتِ دُم طاووس که اعداد را از صفر تا شصت نشانه می رود، معین می شود. البته بعد از اینکه پرها به عددِ 60 برسند، مجددا به صفر باز می گردند.

 

 

این ساعت از یک پلاتین 38 میلیمتری با 54 الماس درخشان بر روی قاب ساخته شده و در حالی که از طلای 18 عیار ساخته شده، تماماً از الماس، برلیان و کهربای اصلِ پارائیبا پوشیده شده است. در رنگِ سبزِ آن، زمرد و در رنگِ سیاه و قرمز آن یاقوت به کار رفته است.

 

 

بند این ساعت از چرم طبیعی تمساح درست شده و 157 عدد الماس برش خورده در آن به کاررفته است. قیمت این ساعت ها در حدود 89 هزار دلار تخمین زده شده و تا 50 ساعت قابلیت ذخیره ی انرژی را داراست.