وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

اطلاعات فردی راهنمای خرید ساعت پروترک کاسیو و نقد و بررسی آن

کاسیو پروترک (PRO TREK) قطعا یک نام آشنا برای تمامی ساعت دوستان است. با اینکه خود برند کاسیو در سطح جهان طرفداران زیادی دارد، اما بعضی از خانواده های این برند ژاپنی مثل پروترک ها و جی شاک ها از محبوبیت خاصی برخوردارند. اکثرا این سوال پیش میاد که فرق بین جیشاک و پروترک ها در چیست؟ در این مقاله همراه من باشید تا به بررسی تخصصی خانواده پروترک بپردازیم. 

درباره ساعت پروترک کاسیو 

اولین چیزی که باید درباره ساعت های این خانواده بدونید، تخصصی بودن لاین تولیدش است. ساعت پروترک معمولا انتخاب افراد حرفه ای است که بصورت تخصصی یک ورزش یا حرفه را دنبال می کنند. این ساعت ها بخاطر داشتن فناوری های به روز و کاربردی، برای کوهنوردی، طبیعت گردی، ماهیگیری و … مناسب اند. اما منظور از فناوری های به روز چیه؟

داشتن ویژگی هایی مثل: ارتفاع سنج، عمق سنج، دما سنج، فشار سنج، قطب نمای دیجیتالی، قدم شمار و … که جدا از نمایش دقیق زمان در ساعت، به شخص کمک می کند. در واقع ساعت را که می تواند ابزاری برای سنجش زمان باشد، به یک ابزار حرفه ای چند کاره تبدیل می کند. و استفاده از این قابلیت ها بر روی مچ در زمان های حساس برای کسانی که اهل طبیعت هستند، آسان ترین راه است. اگر قصد خرید ساعت پروترک را دارید، باید بدونید که یک ابزار سنجش پرقدرت را انتخاب کردید.

 

فرق بین جی شاک و پروترک 

با اینکه هر دو این خانواده های ساعت کاسیو، شبیه هستن اما خیلی هم متفاوت اند. در زیر به مقایسه ای کوتاه و مهم بین این 2 سری میپردازیم;

  • پروترک از لحاظ سایز قاب و اندازه روی مچ به نسبت جیشاک سبک تر است. به همین دلیل اگر میخواهید یک ساعت اسپرت به دست کنید که با لباس های نیمه کلاسیک هم جور باشد پروترک ها همراه بهتری هستن.
  • خوانایی صفحه پروترک (چه دیجیتال و چه ترکیب دیجیتال آنالوگ) به نسبت جیشاک ها بالاتر است. دلیل آن تخصصی بودن لاین پروترک برای حرفه های خاص است. در خوانایی پروترک سعی می شود اعداد و نمودار ها بزرگتر در صفحه، نمایش داده شود. تا با یک نگاه سریع هم قابل خواندن باشد. در حالیکه در جیشاک ها صفحه نمایش، به چند قسمت متفاوت برای نمایش چند قابلیت استفاده شده.
  • در پروترک برای هر قابلیت مهم (ارتفاع سنج، قطب نما و فشار سنج) یک دکمه یا سنسور مخصوص وجود دارد. هر دکمه بصورت مستقیم استفاده می شود. این در حالیست که در جیشاک برای جا به جایی بین قابلیت ها از یک دکمه باید استفاده کنید.
  • اینطور برداشت می شود که پروترک ها به نسبت جیشاک از مقاومت در برابر ضربه بالایی برخوردار نباشند. اما تا حدودی برای استفاده در مکان های خطرناک که احتمال ضربه به ساعت وجود دارد، خیالتان را راحت می کند.
  • تفاوت های قیمتی این 2 خانواده بر اساس قابلیت ها و تخصصی تر بودن تکنولوژی به کار رفته است. ساعت های معمولی تر در جیشاک رنج قیمت پایینی به نسبت پروترک ها دارند. اما این موضوع زمانی که مدل های خیلی خاص جی شاک را با پروترک ها مقایسه کنیم، از نظر قیمتی برابر می شوند.

هنگام خرید ساعت مچی، انتخاب اینکه شما ساعت جی شاک میپسندید یا پروترک غیر از مواردی که ذکر شد به سلیقه و بودجه شما هم بستگی دارد.

سنسور سه گانه و قابلیت های پروترک ها

به طور خاص، Pro Trek برای حسگر سه گانه خود شناخته شده است که شامل: قطب نما دیجیتال، ارتفاع سنج / فشارسنج  و دماسنج می باشد. اما جدا از این 3 قابلیت خاص، از فناوری های به روز دیگری نیز در این سری استفاده می شود. که پیشنهاد می کنیم شما با توجه به نیازتون ساعت مچی مورد نظر را انتخاب کنید. ویژگی های مهم در ساعت های پروترک عبارت اند از:

  1. ارتفاع سنج (اندازه گیری دقیق ارتفاعات بر اساس سنسور فشار)
  2. فشار سنج (فشار اتمسفر هر دو ساعت یکبار بطور خودکار اندازه گیری می شود و گرایش فشار اتمسفر اخیر و فشار کنونی به صورت نمودار نشان داده می شود)
  3. دما سنج (سنجش دمای مقصد با توجه به دمای فعلی محلی که در آن قرار دارید انجام می شود)
  4. قطب نمای دیجیتال (جهت یابی دقیق با تنظیم شمال مغناطیسی و حافظه مسیریابی برای رسیدن به مقصد در مسیر های مه آلود و …)
  5. قدم شمار (شمارش قدم های شما توسط یک شتاب سنج در ابتدای راه رفتن آغاز می شود)
  6. نور پس زمینه خودکار (در زمان هایی که امکان استفاده از هر 2 دست را ندارید تنها با چرخاندن مچ دست نور پس زمینه، خودکار روشن می شود و اطلاعات روی صفحه قابل خواندن است)
  7. نمایش زمان طلوع و غروب خورشید (امکان تعیین زمان مناسب برای صعود در کوهنوردی، چادر زدن، ماهیگیری و … با نمایش زمان طلوع و غروب)
  8. باتری خورشیدی (استفاده از نور محیط برای طولانی تر کردن عمر باتری و عملکرد بهتر قابلیت های ساعت)
  9. سنسور صرفه جویی در شارژ (نگهداری از شارژ ساعت بصورت خودکار در زمانیکه ساعت در جای ثابت و بدون استفاده قرار میگیرد)
  10. اتصال به موبایل با بلوتوث (از طریق بلوتوث و نصب برنامه مخصوص اطلاعات کسب شده توسط ساعت روی تلفن هوشمند شما نیز ذخیره و قابل رهگیری است)
  11. کنترل رادیویی (تنظیم زمان صحیح و خودکار به کمک 6 ایستگاه رادیویی در سراسر جهان)

نتیجه گیری

به عنوان جمع بندی باید بگم، سری ساعت های پروترک تنها برای نمایش زمان نیستند. اونها برای سخت ترین شرایط و برای سنجش موارد حیاتی و مهم مورد استفاده حرفه ای ها قرار می گیرند. علاوه بر قابلیت بالایی که دارند، برای استفاده روزمره هم مناسب اند. با توجه به اطلاعاتی که کسب کردید، جی شاک ها بهتر اند یا پروترک؟ اگر نظر ما رو بخواید، باید بگیم هر کدوم برای یک سری از افراد خاص تولید می شوند. و انتخاب بین آنها باید با توجه به نیاز و سلیقه شخص باشد. امیدواریم این مقاله به شما در خرید ساعت پروترک کمک کرده باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره ساعت ها و خرید ساعت اورجینال به سایت ایران تایمر سر بزنید.

www.irantimer.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد