وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

تاریخچه ساعت رولکس مدل "دیت جاست" (فقط تاریخ Datejust)


 
 نام مدل: دیت جاست Datejust

 


در سال 1945 شرکت رولکس ساعتی تولید کرد که برای بهتر دیده شدن تاریخ در شیشه آن قسمتی را به صورت محدب طراحی کرد ساعت مچی رولکس Datejust Rolex دیت جاست با طراحی منحصر بفرد در مهندسی، باعث دید بهتر تاریخ گردید. ساعت دیت جاست رولکس به عنوان اولین ساعت با بزرگ نمایی تلسکوپی تاریخ در صنعت ساعت سازی معرفی شده است بعد از چند سال این طرح به حدی مورد استقبال قرار گرفت که به عنوان طرح استاندارد رولکس (Rolex) معرفی شد. در ابتدا برای این مدل قطر 36 میلیمتری مردانه و 31 میلیمتری زنانه تولید گردید مدل ساعت رولکس دیت جاست با طراحی کلاسیک رو به گسترش و تحسین گذاشت تا جایی که ساعت رولکس دیت جاست دو
 (Datejust II Rolex)  با قطر 41 میلیمتری در سالهای بعد طراحی و تولید شد. در سری جدید با حکاکی Rolesor (رولسور) در دور قاب داخلی ساعت جلوه ای ویژه به مدل ساعت رولکس دیت جاست داد. فلزات به کار رفته در ساعتهای رولکس زیر نظر انجمن رولسور (Rolesor) کنترل و استفاده میشود محصولات رولکس با فلزات گرانبها مانند استیل با خلوص 904L ، طلای 18 عیار، پلاتین و ...  تولید میشود. فلزاتی با خلوص بالا همانند استیل کاملا ضد حساسیت میباشد حتی برای کسانی که به طلای 18 عیار حساس هستند مناسب میباشد.
در سال 1957 با تغییراتی در این مدل از ساعت رولکس باعث شد بزرگنمایی تاریخ آن به دو نیم برابر افزایش یابد.

 

 

 

  •  کلیه مدلهای ساعت رولکس دارای استاندارد COSC سوئیس میباشند. این مدل نیز مستثنا نبوده و دارای این گواهی میباشد.
  • استاندارد COSC  سوئیس (Contrôle  Officiel Suisse des Chronomètres): این استاندارد که بالاترین استاندار ساعت مچی در سوئیس است ساعت را در شرایط مختلف و سخت تست میکند از جمله این شرایط مقاومت در برابر حرارات، گرد و غبار، آب و رطوبت و ... میباشد.
  • لورزر (Rolesor): نام انجمن طلا و فولاد در شرکت رولکس است این انجمن در سال 1933 به ثبت رسیده و این نام در سال 1945 برای اولین بار بر روی ساعت تایم جاست حکاکی شد
     
نویسنده:مصطفی منفرد
دریافت فایل

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

بازار آینده، ساعت مچی هوشمند


این روزها بستن ساعت مچی برای عده ای بیشتر از روی عادت است تا بر حسب نیاز. اما ایده Metawatch یک ساعت است که در کنار این عادت ها می تواند کاربرد های شخصی زیادی نیز داشته باشد.


 

این ساعت ظاهری زیبا و ظریف دارد و با داشتن صفحه نمایشگری از نوع OLED سبک به نظر می رسد. در کنار امکان دانستن تقویم و زمان می توان از پیامک های ارسالی به گوشی موبایل، ایمیل های رسیده به پست الکترونیک و همچنین گزارش آب و هوا و پیغام های توییتر نیز روی آن مطلع شد. حالا برای بسیاری از کارها مجبور نیستید هر بار تلفن را از جیب تان خارج کنید.
 
نحوه برقرای ارتباط این ساعت مچی با گوشی موبایل و انواع وسایل الکترونیکی جهت اتصال و تبادل اطلاعات از طریق بلوتوث است و استفاده از آن همانند یک اسمارت فون کارایی دارد.
 
البته قرار است توسط کمپانی Fossil نیز اپلیکیشن هایی برای این ساعت مچی نوشته شود تا کارایی های بیشتری برای کاربران خود داشته باشد. با توجه به باز بودن پلفترم این تلفن و همچنین امکانات اندروید تقریبا هر کاری را می توانید از طریق اش انجام بدهید. این محصول از 30 ژوئن با قیمت 200$ فروش خود را آغاز خواهد کرد.
 
فکر می کنید چه اپلیکیشنی ممکن است برای یک ساعت مچی نوشته شود؟ شاید در آینده نزدیک این ساعت های مچی به یکی از اجزای جانبی مهم تلفن های هوشمند مان تبدیل بشوند.

نویسنده:  موسی زاده


امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

مختصری از تاریخچه چند برند سوئیس

ساعت مچی تیسوت:

برند ساعت مچی تیسوت در ایران هم نامی آشنا به شمار می رود . این برند ساعت مچی سوئیسی در کنار سابقه طولانی همواره محصولات خود را برای قشر وسیع تری در جامعه عرضه می کند.تاسیس این کمپانی به سال 1853 باز می گردد و در حال حاضر نیز دامنه فعالیت بسیار گسترده ای دارد.نمایندگی های ساعت مچی تیسوت در 150 کشور جهان وجود دارند و این نشانگر فروش بالای محصولات این کمپانی در سطح جهانی است.

 

 

 

 
 
وب سایت رسمی تیسوت: http://www.tissot.ch


ساعت مچی چوپارد:

ساعت مچی چوپارد در دنیای ساعت اولین بار توسط لوئیس چوپارد پایه گذاری شد.وی در سال 1860 کارگاه کوچکی را در ژنو سوئیس راه اندازی کرد که این کارگاه کوچک در گذر زمان به یک کارخانه ساعت سازی بزرگ مبدل گشت.در حال حاضر چوپارد علاوه بر ساخت ساعت مچی، همانند بسیاری از شرکت های دیگر به تولید جواهرات نیز می پردازد

 
 

 

 

وب سایت رسمی چوپارد: http://www.chopard.com
 

ساعت مچی برایتلینگ:

کمپانی ساعت سازی برایتلینگ فعالیت خود را از سال 1884 در گرنشن سوئیس آغاز کرد.این کمپانی به دلیل تولید ساعت های گران قیمت برای خلبانان شهرت فراوانی دارد.برخورداری از صفحه ای بسیار بزرگ مهمترین شاخصه ساعت های برایتلینگ است که آنرا از سایر برندها متمایز می سازد. ساعت مچی برایتلینگ در اکثر مدل های خود از طلا و سایر فلزات گرانبها استفاده می کند.

 
 

 

 

 وب سایت رسمی برایتلینگ: http://www.breitling.com/en/index2.html
 

ساعت مچی هابلوت:

کمپانی هابلوت در سال 1980 در شهر نیون سوئیس تاسیس شد.محصولات ساعت مچی این کمپانی طرفداران بی شماری در سراسر جهان دارد.هابلوت به استفاده از طرح های نو در ساخت ساعتهای مچی خود شهرت دارد.این کمپانی در سال 2010 توانست به رکورد فروش 193.2 میلیون یورو دست یابد.


 
 

 

 

وب سایت رسمی هابلوت: http://www.hublot.com/en/#/HOME
 

ساعت مچی موادو:

کمپانی موادو در سال 1881 در لاشاکس سوئیس  تاسیس شد.این کمپانی از همان ابتدا به تولید ساعتهای مچی گران قیمت می پرداخت.همین مساله باعث شده تا سرانه درآمد این کمپانی در طی سال های گذشته روند روبه رشد چندانی نداشته باشد و در پاره ای از موارد حتی روند نزولی را تجربه میکند.


 


 

 
وب سایت رسمی موادو: http://www.movadogroupinc.com
 

ساعت مچی امگا:

کمپانی امگا در سال 1848 تاسیس شد.این کمپانی در مفهوم اولیه آن تنها یک اطاق کار کوچک در برن سوئیس بود اما بعدها به یکی از غول های صنعت ساعت سازی در جهان تبدیل شد

 
 

 

 

 
 
وب سایت رسمی امگا: http://www.omegawatches.com
 

ساعت مچی پاتک فیلیپ:

کمپانی پاتک فیلیپ در سال 1851 در ژنو تاسیس شد این کمپانی از سطح تولید (ساعت مچی) پایین تری نسبت به سایر کمپانی های برخوردار است. تولیدات ساعت مچی پاتک بیشتر از نوع سفارشی بوده و اغلب چند میلیون دلار ارزش دارند.این نام برای کلکسیونرها نامی آشنا و قابل اعتماد است. البته پاتک محصولات در رنج قیمت نرمال هم تولید می کند که تعداد ساعتهای مچی آن بسیار محدود است.

 
 

 

 

 

 
 
وب سایت رسمی پاتک فیلیپ: http://www.patek.com
 

ساعت مچی پیاژه:

کمپانی پیاژه یکی از قدیمی ترین کمپانی های تولید ساعت مچی در جهان است.سابقه تولید ساعت در پیاژه به سال 1845 باز می گردد.پیاژه از همان ابتدا در تولید جواهرات نیز صاحب سبک خاص خود بود.این سابقه در دوران حاضر نیز ادامه یافته است وبسیاری از ثروتمندان جهان ساعت و جواهرات خود را به پیاژه سفارش می دهند.

 
 

 

 

 

 
 
وب سایت رسمی پیاژه: http://www.piaget.com


ساعت مچی ریموند ویل :

کمپانی ریموند ویل در سال 1976 تاسیس شد.این کمپانی تولید کننده ساعت مچی در قلب سوئیس قرار گرفته و پس از گذشت سالیان طولانی همچنان در مکان اولیه خود به فعالیت ادامه می دهد.این کمپانی بصورت موروثی در اختیار فرزندان ریموند ویل سوئیسی قرارداشته است.

 
 

 

 

 

وب سایت رسمی ریموند ویل: http://www.raymond-weil.com
 

ساعت مچی رولکس:

ساعت مچی رولکس به رغم بزرگی نام آن در مقابل سایر برندهای مطرح چند سالی جوان تر است.کمپانی رولکس اولین بار در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف  و آلفرد دیویس در لندن تاسیس شد اما پس از مدتی کمپانی به سوئیس انتقال یافت.رولکس یکی از عظیم ترین کمپانی های ساخت ساعت مچی و جواهرات در جهان است که علاوه بر شعب متعدد بالغ بر 2800 کارمند را در استخدام خود دارد.

 
 

 
 

 

 

وب سایت رسمی رولکس: http://www.rolex.com


ساعت مچی تگ هویر:

کمپانی تگ هویر یکی از قدیمی ترین کمپانی های تولید ساعت مچی در جهان است که با بیش از 150 سال سابقه محصولات متنوعی را در بازار عرضه کرده است. البته تا چند سال قبل کمپانی مذکور بیشتر برای برندهای مطرح دنیا ساعت تولید می کرد اما با تغییر سیاستهای شرکت برند اختصاصی تگ هویر در میان بزرگان دنیای ساعت خودنمائی می کند.


 
 

 

 

وب سایت رسمی تگ هویر: http://www.tagheuer.com

 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

سایت ایران تایمر فروش اینترنتی ساعت مچی گس (GUESS) را به صورت رس


 

تاریخچه ساعت مچی گس

برند گس (GUESS) در سال 1981 توسط  برادران مارچیانو (Marciano) در جنوب فرانسه برای دستیابی به رویای آمریکایی تأسیس شد. با الهام از مد پوشاک دراروپا مخصوصا پاریس مارچیانو (Marciano) با لمس نوآورانه و تعریف جدید از جین خود را در صنعت پوشاک آمریکا مطرح کرده است. این برند بعد از حضور بیش از 30 سال درصنعت پوشاک و حضور یک دهه چشمگیر در صنعت ساعت در بزرکترین بازار دنیا (کشور آمریکا) محصول ساعت مچی گس خود را در ایران عرضه کرده است. این برند آمریکایی با تنوع بیش از 150 مدل ساعت فشن در رنگبندی منحصر، خود را عرضه کرده است.
سایت ایران تایمر به عنوان نماینده فروش انحصاری در سطح اینترنت ایران، این محصول را عرضه میکند.

بزودی برند ساعت مچی موگ وارد بازار ایران و سایت ایران تایمر میشو

به زودی برند ساعت مچی موگ moog وارد بازار ایران میشود

این برند جزء برندهای مد در پاریس است که چندیست وارد بازار ساعت شده و محصولات بسیار متنوعی را به بازار ساعت عرضه کرده است. ساعتهای مچی موگ تماما فشن و در تنوع بیش از 700 مدل  برای خانم ها طراحی شده است. این ساعت فشن تولیدات خود را در تنوع رنگی بسیار بالا عرضه میکند. تعدادی از ساعتهای این برند با قابلیت تعویض بند و تنوع بیش از 100 طرح متنوع طراحی شده است.

ساعت مچی موگ با تاخیر یک ماه و تا پایان خرداد ماه وارد بازار ایران خواهد شد و سایت ایران تایمر نماینده انحصاری فروش در اینترنت این محصول را عرضه خواهد کرد.

 


امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

تا پایان خرداد 90 فروش ساعت مچی ویولت (VIOLET) در سایت ایران...(


تا پایان خرداد 90 فروش ساعت مچی ویولت (VIOLET) در سایت ایران تایمر آغاز میشود



 

برند ساعت مچی ویولت (VIOLET) در ایران نامی آشنا به شمار می رود. این برند ژاپنی در کنار سابقه نه چندان طولانی همواره محصولات خود را برای قشر وسیعی در جامعه عرضه کرده است. تاسیس این کمپانی به سال 1991 باز میگردد و در حال حاضر نیز دامنه فعالیت خود را در ایران و کشورهای روسیه، اوکراین و تعدادی از کشورهای آسیای شرقی گسترش داده که این نشانگر فروش بالای محصولات این کمپانی میباشد. ساعت مچی ویولت (VIOLET) با تنوع بسیار زیاد محصول، محصولات خود را با رنج قیمتی 80 هزار تومان به بالا عرضه کرده است.

ایران تایمر نماینده انحصاری فروش اینترنتی این برند در ایران خواهد بود.

اطلاعات ساعت مچی رولکس (Rolex)یه زودی به سایت ایران تایمر اضافه


سایت ایران تایمر در پی ایجاد یک سایت دایره المعارف ساعت است که در همین راستا این سایت ورود اطلاعات ساعتهای غیر عضو را آغاز نموده و تصمیم دارد این اطلاعات را گسترش داده و اطلاعات ساعتهای دیگر را نیز وارد نماید لذا در خواست میشود در نظر سنجی ما شرکت کرده و ما را در این امر یاری نمایید.
این سایت در اولین قدم، ورود اطلاعات ساعت رولکس
(Rolex) را انتخاب کرده است این اطلاعات شامل تاریخچه ساعت رولکس (Rolex) و مشخصات تک تک ساعتهای رولکس (Rolex) میباشد ساعت رولکس (Rolex) برای هر گروه از ساعتهای خود اسم و تاریخچه در نظر گرفته است که این سایت به تفکیک هر مدل شرح و تاریخچه مربوطه را جدا گانه  به صورت جامع و مختصر ارائه خواهد کرد اطلاعات جامع و تاریخچه هر مدل از ساعت رولکس (Rolex) در قسمت مقالات و اطلاعات مختصر هر مدل از ساعت رولکس نیز در قسمت اطلاعات محصول ذکر خواهد شد.