وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

معرفی توربیلون گران قیمت سفایر RM 56-02 ریچارد میل

معرفی توربیلون گران قیمت سفایر RM 56-02 ریچارد میل

در اس اس آی اچ 2012 - (Société Suisse pour l'Industrie Horlogére (French: Swiss Society for the Watch Industry جامعه ی سوئیسی در صنعت ساعت سازی – ریچارد میل (Richard Mille)، RM 056، یک توربیلون کرونوگراف با دقت ثانیه را در یک بدنه ی سفایر معرفی کرد. که 1.65 ملیون دلار قیمت گذاری شده بود و نظر خیلی ها را به خود جلب کرد. پس از آن یک نسخه ی بروز شده ی RM 56-01 آمد، که صفحه ی زیرین آن، رابط ها، چرخ وسط و اطراف آنها نیز از سفایر بودند.

امروز نیز ما یک ساعت عجیب از ریچارد میل را برای شما آورده ایم، RM 27-01. به علاوه ی اضافه نمودن مقدار بیشتری سفایر به گروه، ریچارد میل الهاماتی را نیز از ساعت RM 27-01 نادال (Nadal) گرفته – که برای رافائل نادال تنیسور اسپانیایی ساخته شده بود -، معلق ساختن صفحه ی اصلی تیتانیومی از بدنه ی سفایر با یک سیستم کابل و قرقره که در اینجا بسیار ظریف کار شده است.

RM 56-02 درباره ی دو نو آوری اصلی است: ابتدا، استفاده ی بی سابقه از سفایر برای ایجاد بخش های شفاف، و دوم، سیستم کابل و قرقره در معلق نگه داشتن موتور از بدنه ی سفایر. که به هر یک به ترتیب خواهیم پرداخت.

بدنه ی سه قسمتی کاملا از کریستال سفایر ساخته شده (Sapphire Crystal)، که برای یاد آوری، بسیار مقاوم، سخت و ضد خش می باشد. با چنین مشخصاتی، ساخت با مشکلاتی رو به رو است. بدنه ی RM 56-02 باید از تکه های سخت سفایر ساخته شده و به شکل در بیاید که کوچکترین خطایی باعث می شود تا تکه ها ترک خورده و خرد شوند (که برخلاف ساخت به وسیله ی فلزات، راه برگشتی در اینجا وجود نخواهد داشت)، به این معنی که باید آن را به عنوان اوراق به حساب آورد و باری دیگر از قدم اول آغاز کرد. 40 روز طول خواهد کشید تا بدنه ی دور ساعت در RM 56-02 ساخته شود – که 960 ساعت برای تنها بدنه ی یک ساعت زمان بسیار زیادی است. اتصال های سفایر خود 400 ساعت خواهند گرفت، به معنی 1500 ساعت کار ماشینی بر روی تنها یک ساعت. بله این کار دیوانگیست اما دیدن ساعت در سوی دیگر و شگفت زده نشدن از آن هم بسیار مشکل است.

پس از آن اجرای سیستم کابل و قرقره است که در ابتدا در ساعت RM 27-01 نادال پیشتاز بوده. صفحه ی اصلی تیتانیو سطح 5 (به خاطر داشته باشید که همه چیز در اینجا از سفایر نیست) بر یک سیستم از 4 قرقره آویخته شده و 6 عدد دیگر در خود صفحه اصلی به کار برده شده است، که تمامی اینها از کابل 35 میلی متری بافته شده استفاده می کنند. یک اهرم یا تاج در کنار ساعت 9 وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا کشش کابل را تنظیم کنید و یک نمایشگر در ساعت 12 وجود دارد که شما را از اینکه آیا ساعت در تحمل معمولی خود قرار دارد، آگاه می کند. به نظر می رسد که تنها بدنه ی سفایر به شکلی برای سازنده قابل قبول نبوده که ارتباطات موجود در آن را تا سطح یک استگاه فضایی بالا برده است.

حالا در رابطه با قیمت بر روی RM 56-02، که در $2,020,000 قیمت گزاری شده. تنها 10 نمونه از آن تولید شده و در کل، دو سال طول خواهد کشید تا تمامی بخش های سفایر مورد نیاز آن از مرحله ی ساخت عبور کرده، یا تراش خورده و شکل بگیرند. در صورت تمایل به دانستن بیشتر در مورد این ساعت شما می توانید به Richard Mille online مراجعه کنید.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

نگاهی به ساعت تیتانیم زرد فراری لافراری MP-05 هوبلو

نگاهی به ساعت تیتانیم زرد فراری لافراری MP-05 هوبلو


زیاد هم شگفت انگیز نخواهد بود اگر پس از گذشت یک سال از آغاز به کار نسخه ی محدود اصلی از هوبلو MP-05 لافراری (LaFerrari)، هوبلو با دو دیگر بازگردد. به دلیل اینکه از ورود این ساعت به بازار یک سال می گذرد ما زیاد به جزییات آن نخواهیم پرداخت، اما ناگفته نماند که به برخی از نکات نیز در اینجا خواهیم پرداخت.

اگر شما علاقه مند به ساعت های لوکس هستید، این را باید در باره ی ساعت هوبلو MP-05 لافراری بدانید که این گران قیمت ترین و پیشرفته ترین زمان سنجی است (تا الان) که از دوستی هوبلو و فراری نتیجه می شود. هوبلو به باقی ماندن به عنوان ساعت ساز رسمی و پیشرفته ی فراری ادامه می دهد، و ساعت هوبلو MP-05 لافراری ، به همراه قیمت بیش از $300,000 در اوج خانواده ی این محصولات قرار دارد. به نظر هم می رسد که لافراری در این مقام برای چند سالی باقی بماند.


حالا اگر شما عاشق ساعت هستید، موارد فنی و دیزاین هوبلو MP-05 لافراری برای شما از همکاری هوبلو و فراری جذاب تر خواهد بود، و پس از آن شما می خواهید این را بدانید که این هوبلو طولانی ترین توانایی ذخیره سازی انرژی در مقایسه با تمامی ساعت ها بر روی این سیاره داراست. آن ستون های در مرکز را مشاهده می کنید؟ بین 11 ستون فنر اصلی، کالیبر موتور HUB9005.H1.6 ساخت بومی و طراحی شده توسط خود هوبلو برای 50 روز توان را در خود نگه می دارد. این به اندازه ی 1,200 ساعت می باشد. تنها برای مقایسه، یک موتور استاندارد مکانیکی توانی نگه داری حدود 42 ساعت را داراست.


هوبلو موتور داخل ساعت هوبلو MP-05 لافراری – که بخشی از از کالکشن شاهکار برند (Masterpiece) می باشد (MP) -  را به شکلی ساخته تا نمایی از موتور حقیقی فراری باشد – یک نسخه ی محدود فراری که بسیار تماشاییست (و به طور کامل به فروش رسیده). موتور که در واقع بیشتر فنر های اصلی آن را تشکیل داده اند، و بسیاری از ستون ها که باقی فضای خالی را پر کرده اند کلید های عملکرد این سیستم می باشند. در پایین این مجموعه یک چرخ دنگ مشابه توربیلون به شکل عمودی قرار گرفته شده که از جلو و پشت ساعت نمایان ست.


از بعد فنی، یک چالش بزرگ برای داشتن 50 ساعت توانایی نگه داری انرژی خم گردنده است. به یک تک فنر کوک فکر کنید. هنگامی که این فنر به طور کامل کوک شده، نیرویی که این فنر وارد می کند از نیرویی که این فنر بدون کوک شدن وارد میکند بیشتر است. پس مادامی که یک فنر به آرامی انرژی را آزاد می کند نیروی حقیقی ای که وارد می شود تفاوت دارد. این یک مساله است به این دلیل تفاوت در انرژی آزاد شده (کم و بیش اندازه گیری شده بر اساس گشتاور) بر دقت زمان سنجی تاثیر می گذارد. ساعت ها تنظیم شده اند تا مقدار خاصی نیرو را آزاد کنند، و زمانی که نیرو تغییر می کند، دقت ساعت در اندازه گیری زمان نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. پس چالش هوبلو طراحی سیستمی بود که نه تنها فنر اصلی به آرامی انرژی را به مدت 50 روز آزاد کند، بلکه نیرو به نسبت یکنواخت باقی بماند، که خواندن زمان از روی آن قابل اطمینان باشد.


یک راه برای برقراری هم زمانی و تعادل (Isochronism) سر هم کردن استوانه های کوچک موجود به صورت "جفت" است. 11 استوانه فنر موجود در در هوبلو MP-05 لا فراری "سری های جفت" هستند، طراحی شده به منظور برقراری اطمینان از آزادسازی انرژی در مرور زمان. افزودن یک توربیلون بر این مجموعه ارتباطی با افزایش دقت ندارد، بلکه به منظور لوکس ساختن و افزودن پیچیدگی و هنر مکانیکی به ساعتی که خود بی آن نیز بسیار پیچیده است، می باشد. دیدن موتور در کار بسیار جالب، و نگاه بر جزییات 637 قطعه در موتور بسی رضایت بخش می باشد.


ساعت چه چیز را می خواهد به نمایش در بیاورد؟ در حقیقت تنها ساعت و ثانیه ها (توسط توربیلون) و یک نمایشگر میزان انرژی موجود. در سمت چپ ستون ها دو خمره چرخنده وجود دارند که میزان انرژی را نمایش می دهند و یکی دیگر در بالا که به نظر می رسد در رابطه با روز ها باشد و یکی برای ساعت ها در پایین. در گوشه ی مجاور صفحه دو خمره برای نمایش زمان وجود دارند، ساعت در بالا و در پایین آن دقیقه. یک خمزه ی کوچکتر نیز در کنار توربیلون به عنوان بخشی از بدنه ی در حال گردش آن قرار گرفته است.


مدیریت هوبلو MP-05 لافراری خود یک کوشش دیگری نیازمند است. بدنه هیچ تاج و یا اهرمی برای تنظیم ندارد. در حقیقت برای کوک و یا تنظیم زمان شما به یک دستگاه دیگری نیاز خواهید داشت. که آن یک دستگاه درل شکل الکتریکی است که هوبلو با ساعت ارائه می دهد. آن به ورودی در بالای بدنه، چه برای تنظیم و چه برای کوک موتور متصل می شود. چرا یک درل الکتریکی؟ خوب، به این دلیل که در هر صورت دیگر برای کوک چنین ساعتی مدت ها زمان نیاز خواهد بود.


بدنه ی هوبلو MP-05 لا فراری خود یک عنصر مجزاست، و باری دیگر برای نسخه ی محدود در تیتانیم ساخته شده. بر خلاف رنگ سیاه عمیقتر در مدل اصلی، تیتانیم بر روی این نسخه با رنگ طوسی مات به شکلی ساخته شده که مانند تیتانیم طبیعی به نظر برسد. مسلما با زرد به خوبی در می آمیزد. به علاوه ی هوبلو زرد و تیتانیوم هوبلو MP-05 لا فراری 2014، هوبلو همچنین نسخه ای را در طلای رزگلد 18 عیار که زمان سنج را به سطحی دیگر می برد عرضه می کند. از دید طراحی باری دیگر برای ایجاد مشابهت با موتور فراری سعی شده است.

هوبلو لا فراری MP-05 یکی از ساعت های بسیار جذاب بسیار لوکس در دنیا باقی می مانده و نشان دهنده ی اوجی است که هوبلو قادر به دستیابی آن است. البته، زمان سنج های این چنینی به عنوان هاله ای از محصولات، با فروشی بسیار جزیی و ارزشی ناچیز در برابر ارزش نهایی سود برند با توجه به قیمت بالایشان می باشند. اگرچه، این روز خوبی در هوبلو خواهد بود اگر زمان سنجی با ارزش $300,000 به فروش برسد – اما به هزینه ی طراحی و ساخت چنین ساعتی باید توجه کرد.

بر روی مچ، هوبلو MP-05 لا فراری محکم تر از آن چیزی می نشیند که از ساعتی با بند پلاستیکی توقع آن را داریم، اما شکل عجیب بدنه و ابعاد بزرگ آن در مقایسه با دیگر ساعت ها متفاوت خواهد بود. بدنه 48.5 میلی متر بلندا، 39.5 میلی متر پهنا و 15.3 میلی متر قطر دارد. از آنچه که هست بزرگتر به نظر می رسد، اما چه چیز دیگری می توان توقع داشت از زمان سنجی که هدف آن بزرگتر بودن از زندگی بوده. نسخه ی تیتانیمی و زرد هوبلو MP-05 لا فراری 2014 به 50 قطعه محدود است و بهایی برابر $345,000 را دارا می باشد.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است