وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

بررسی ساعت بنگ 692 هوبلو – Hublot 692 Bang


بررسی ساعت بنگ 692 هوبلو – Hublot 692 Bang

مسئله ی جالب در صنعت ساعت سازی این است که معمولا حداقل یک ساعت مناسب برای هر کس وجود دارد. شاید بتوان گفت همیشه و برای همه. برای اشاره، شاید بتوان تمامی ساعت دوستان را به گروه های دوست داران ساعت های قدیمی یا Vintage، یا طرفداران ساعت های ظریف و زیبا (به استثنای خریداران ساعت به جهت لباس) و بخش دیگری از این جمعیت که ساعت های بزرگ، جلب توجه کننده و مدرن را ترجیح می دهند، تقسیم کرد. برای آخری، قدرت پادشاه 692 بنگ هوبلو (Hublot King Power 692 Bang) به شدت طنین انداز است. این نسخه ی محدود جدید از رنگ های زرد و سیاه به یاد تاکسی های شهر نیو یورک الهام گرفته، که با تمامی صنعتی و لوکس بودن های بی حد و مرز شهر یکی از طبیعت های آن می باشد، خانه ی بوتیک اصلی آمریکایی خیابان مدیسون (Madison Avenue) برند.

مانند باقی کالکشن قدرت پادشاه، بنگ 692 طراحی گوشه و زاویه دار تیز و صنعتی را حفظ می کند. و از تمامی جهات یک دید آینده نگر به طراحی می باشد، چیزی مشابه آن دستگاههای ارتباط بین سیاره ای در فیلم ها و کارتون های علمی تخیلی. بدنه از سرامیک ذره کاری شده ی سیاه است، که برای ساعتی با اندازه ی 48 میلی متر وزن سبکی دارد.

و این ما را به اندازه می کشد: درست است، این یک ساعت بزرگ می باشد. البته باید گفت که به دست کردنی است – به همان اندازه به دست کردنی که از یک ساعتی با چنین دیدی از زیبایی بر می آید. بر روی مچ دست مدلی که در عکس مشاهده می کنید (که حدود 7.3 اینچ یا 18.5 سانتی متر می باشد)، بنگ 692 به بزرگی ای که توقع آن را داشتیم به نظر نمی رسد.


توان دهنده ی بنگ 692، کالیبر خود-کوک HUB4100 با توان نگه داری انرژی تا 42 ساعت می باشد. این موتور کرونوگراف عقبگرد - منظور از عقبگرد یا Flyback موتوری می باشد که با یک دکمه عمل های Reset، Restart و Stop را انجام می دهد – از لاجوکس پرت (LajouxPerret) در اطراف یک مکانیزم سطون-چرخ به جای مکانیزم اسلاید-تا برخوردار است. اولی برای تولید نیازمند هزینه ی بیشتری است، و و یک ویژگی ای است که بیشتر در موتور کرونوگراف های پیشرفته تر دیده می شود.

کریستال سفایر در پشت بدنه با نمایی از بوتیک هوبلو پوشیده شده، به همراه نشان “692 NYC” (بسیار مشابه نشان هایی که بر روی در های مسافر بر روی تاکسی های قدیمی بوده اند). این شکل پیاده کردن طرح بسیار زیباست از این جهت که هدف آن دیده شدن موتور از درون "پنجره" ی پشت  از نما می باشد.


اگرچه، ترکیب ظاهر آجری، نمای زرد قوی، و شیار های شفاف اشکال نا سازگاری در آن ایجاد کرده اند. یک دیزاین متمرکز تری برای مثال پشت بدنه می توانست سرامیک یک دست باشد (یا تیتانیوم پوشیده شده با PVD) با “NYC botique” حک شده بر روی آن.

بر روی صفحه، دسته های ساعت و دقیقه ی درشت با همان زرد روشن رنگ شده اند. در بیرونی ترین بخش، نمره های عربی با رنگ آبی آسمانی و ضرایب پنج و با همان شکل تایپ نماد "692 NYC" در پشت بدنه، قرار گرفته اند. رنگ آبی آسمانی  یک انتخاب غیر منتظره بود که به نوک دسته ها نیز می رسد.

به علاوه ی صفحه ی شمارنده ی کسر های ثانیه ی قرار گرفته در موقعیت ساعت 9، دو ثبت کننده ی کرونوگراف نیز بر روی صفحه قرار دارند: یک جمع زننده ی 30 دقیقه ای در موقعیت ساعت 3 و یک جمع زننده ی 12 ساعتی در موقعیت ساعت 6. برای تاریخ نیز یک روزنه در بین ساعت 4 و 5 قرار داده شده است.


به احتمال زیاد اگر شما به دنبال قدرت پادشاه، بنگ 692 هستید، حوزه ی هدفتان نباید یک ساعت برای لباس رسمی یا حتی یک ساعت کرونوگراف ورزشی با طرح قدیمی باشد – و آن هم موردی ندارد. چنین دسته های ساعت (مدرن بودن توام با حفظ کلاس و ارزش) زیاد در عرصه ی طراحی و جایگاه رایج و شناخته شده نیستند که به این اشاره دارد که کسی که چنین انتخابی را دارد احتمالا در مسیر فکری متفاوتی از دیگران در حرکت است.

بهای قدرت پادشاه، بنگ 692 هوبلو نیز  در $26,200 قیمت گزاری شده است.




امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد