وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

تکریم آکادمی کریستوف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر

تکریم آکادمی کریستوف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر

ما به زنیس (Zenith) بسیار علاقه داریم و به خاطر الپریمیرو (El Primero)، یک کالیبر کرونوگراف با فرکانس بالا که توسط خیلی ها به عنوان اولین نمونه در نوع خود شناخته شده، آن ها برایمان محترم هستند. پس از سال ها، بسیاری تغییرات جالب را بر آن موتور به همراه برخی طرح های جذاب از سازنده اصلی له لاکلی (Le Locle) دیده ایم. البته، آکادمی کریستف کلمب زنیس (Zenith Academy Christophe Colomb) با سیستم های منحصر به فرد جیروسکوپیک خود مسلما قابل توجه ترین و از لحاظ فنی چالش بر انگیز ترین موتوری است که شرکتی که حالا توسط LVMP تصرف شده آن را از زمان آغاز کار ال پریمرو، در سال 1965، تولید نموده است. حال، زنیس نسخه ی جدید موتور حلقه دار خود را معرفی نموده، تکریم آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بام گارتنر (The Zenith Academy Christophe Colomb tribute to Felix Baumgartner).


البته برند تمایل دارد تا این را "تقدیمی به اولین مکتشف شدید قرن 21" که در حالی که این کمی اغراق دارد، حرکت فلیکس بامگارتنر برای شکستن دیوار صوتی با جثه ی خود در یک سقوط آزاد از لبه ی فضا – هنگامی که یک زنیس استراتوس (Zenith Stratos) بسته شده بر لباس فضایی داشت – او را مورد توجه در سراسر دنیا قرار داد که لیاقت آن را نیز داشت. زنیس در میان تعداد کمی حامی این ماجراجویی ترسناک قرار داشت، و به همراه تعدادی مدل های استراتوس، حالا تقدیر خود را از دست آورد های فلیکس توسط نسخه ی محدود آکادمی کریستف کلمب انجام م دهد.

چیزی که آکادمی کریستف کلمب را در آغاز ان در سال 2010 بسیار بی همتا کرده "ماژول ژیروسکوپ خود-تنظیم" آن بوده است – که در ساعت های مچی نخست بوده. کاری که زنیس در آنجا انجام داده بود ساخت یک سیستم حلقه ای شکل بود که تمام چرخدنگ را بدون وابستگی به حالت ساعت دائما در حالت افقی نگه می دارد. این باعث عملکرد زمان سنجی پیشرفته شد به نحوی که چرخ تعادل و فنر مویی به طور یکنواخت در حالت افقی باقی می مانند – که امکان تنظیمات تقریبا دقیق را به آن می دهد. این طراحی منحصر به فرد نیازی را به یک حباب عجیب سفایر ایجاد کرده که که از پشت بدنه تا جلوی آن ادامه دارد.


این شکل، سیستم گیمبال (Gimbal) یا حلقه، حباب سفایر و قطر چشم گیر 45 میلیمتری به عنوان یک نشان طراحی تعدادی نسخه ی محدود آکادمی کریستف کلمب باقی ماند – این ساعت تقدیر از فلیکس بام گارتنر به دنبال طوفان کریستف کلمب (Christophe Colomb Hurricane) و 3 ست ساعت طوفان روولوسیون (Hurricane Revolución)، یک ساعتی که نمایی ارنستو چگوارا (Ernesto “Che”Guevara) در مرکز پشت آن حک شده بود.

ساعت تقدیر آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بام گارتنر به تنها 10 قطعه محدود خواهد بود و فلیکس ایستاده بر روی لبه ی کپسول بالون خود بر روی آن نشان داده شده است، درست کمی قبل از پرش او. یک بخش بزرگ از صفحه فیروزه ای است، که زمین را به شکلی خلاصه به نمایش در می آورد، در حالی که قسمت بالایی زمینه ی صفحه کهکشان راه شیری را با اونتورین (Aventurine) نشان می دهد، که انگار از استراتوسفر به آن نگاه می شود. زمان در صفحه ی زیرین در بالای صفحه نمایش داده می شود که یک خط سفید باریک بین موقعیت های 0 و 4 دقیقه کشیده شده به نشان آنکه پرش فلیکس 4 دقیقه و 20 ثانیه طول کشیده است. ثانیه های در حرکت در موقعیت ساعت 9 نمایش داده می شوند، که یک عنصر جئوگرافیک با زمینه ی ساعت سازی – و شاید کمی عجیب – به آن داده، مادامی که نمایش دهنده ی انرژی باقی مانده در ساعت در موقعیت ساعت 3 قرار دارد.


پشت بدنه شامل یک اتصال طلای 18 عیار است که شیرجه زن اتریشی، کپسول او، و زمین را به تصویر کشیده است. این سه عنصر با اطلاعات سقوط او احاطه شده اند، که شامل ارتفاع و بیشترین سرعتی که او توانست به ان دست پیدا کند می شود – به ترتیب 28.969 متر و 1.357 کیلومتر بر ساعت. ساعت نیز در بدنه ی DLC پوشیده شده از پلاتینوم قرار گرفته، یک ترکیب بسیار غیر معمول که  ما به ندرت ان را در ساعت سازی پیشرفته دیده ایم.

و هنگامی که آکادمی کریستف کلمب – به همراه طرح منحصر به فرد صفحه ی خود و قفسه ی ژیروسکوپیک شامل 171 قطعه – یک دست آورد چشم گیر در ساعت سازی اعلا است، با تقدیر آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر به همراه نسخه های ذکر شده ی این کالکشن و برخی دیگر در فوق، عرضه های نا واضحی از برند هستند (شامل نسخه های محدود رولینگ استون Rolling Stone و راسل وستبروک Russel Westbrook)، به نظر می رسد که زنیس از طراحی های کلاسیک خود که آن ها را در میان مشتاقان محبوب ساخته بود در حال فاصله گرفتن است. قیمت تقدیر آکادمی کریستف کلمب زنیس از فلیکس بامگارتنر $275,000 می باشد.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس "سایت ایران تایمر" مجاز است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد