وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

پنج رکورد شکنی در ساعت های فوق باریک

پنج رکورد شکنی در ساعت های فوق باریک

همان طور که در سال های گذشته دیدیم – و به خصوص در SSIH امسال – برند های ساعت در تلاشند تا رکورد های جدیدی نه تنها در باریکی، بلکه در سطوح پیچیدگی ای که در موتور های فوق باریک خود و بدنه های آن ها به کار برده اند، بر جای بگذارند. اینجا پنج نمونه ی اخیر از زمان سنج هایی که (حد اقل در موتور) در بخش مخصوص به خود رکورد دارند، به لیست در آمده اند.


باریکترین دقیقه شمار: ژاگر لکولتره هیبریس مکانیکا 11 ( Jaeger-LeCoultre Hybris Mechanica 11)


اسم کامل ساعت بسیار دهن پر کن است - Jaeger-LeCoultre Master Ultra-Thin Minute Repeater Flying Tourbillon  -  و نه تنها لغب باریکترین دقیقه شمار را هنگامی که در SSIH 2014 معرفی می شد به خود اختصاص داده، بلکه توانسته یک توربیلن معلق و کوک اتوماتیک (با استفاده از یک گرداننده ی جانبی - کوک)را در موتور فوق پیچیده ی خود با ظخامت 4.8 میلی متری جای دهد. بدنه ی هیبریس مکانیکا 11، 41 میلی متر در پهنا و حدود 7.9 میلی مترقطر اندازه گیری شده، یک اندازه ی بی سابقه برای چنین زمان سنج پیچیده ای. مکانیزم تکرار شونده ی آن نیز همچنین به یک سیستم زمان سنجی بی صدا مجهز است که صداهای تیک را در روند کار کاهش می دهد. ساعت، که ژاگر لکورته بابت آن 8 حق ثبت اختراع (Patent)  دریافت نموده، تنها به 75 عدد مهدود می باشد.


باریک ترین دقیقه شمار با کوک دستی( و موتور دقیقه شمار): واچرون کنستانتین پتریمونی کانتمپورین کالیبر فوق باریک 1731


یک زمان سنج برجسته در ابتدا در نمایشگاه "ساعت ها و عجایب" هنگ کنگ، برای بیشتر دنیای ساعت در SIHH 2014 رونمایی شد، این واچرون کنستانتین جدید در مقایسه با هیبریس مکانیکا 11 از بدنه ای قدری ضخیم تر برخوردار است (8.09 میلی متر) اما شامل موتور دقیقه شماری است که بسیار جزئی باریکتر است (تنها 3.9 میلی متر). کالیر 1731 در مقایسه با نسخه ی اتوماتیک JLC یک موتور کوک دستی می باشد، و با خود نیز یک ذخیره ساز انرژی 65 ساعته همراه دارد که دارای مهر ژنو (Geneva Seal) است. موتور نیز همینطور یک بخش ضربه ی معلق است، یک دستگاه خلاقانه که سرعت و فاصله ی صداهای سیستم تکرار شونده را کنترل می کند و  صداهای همراه با تیک تیک ساعت را کاهش میدهد. ساعت در یک بدنه ی مسی و با قیمت 369,300$ عرضه می شود.

باریکترین ساعت مکانیکی جهان: پیاژت آلتیپلانو 900P (Piaget Altiplano 900P)


این برای کسی تعجب آور نخواهد بود که پیاژت در لیست قرار دارد: این برند مدت ها است که با ساعت های فوق باریک سر و کار دارد و رکورد باریک ترین ساعت را در بخش های مختلف ساعت سازی در دست دارد. آخرین نسخه که دارای رتبه ی نخست است آلتیپلانو 900P است – باریک ترین موتور مکانیکی در جهان، با ضخامت بدنه تنها در 3.65 میلی متر – بله! صحیح است، بدنه از موتورهای دو ساعت قبلی باریکتر است.  پیاژت این مانع را با در هم آمیختن بدنه و موتور با هم رد کرده به شکلی که پشت داخلی بدنه نقش صفحه ی اصلی را دارا است. پیاژت آلتیپلانو دارای 38 میلی متر قطر می باشد و در بدنه های مسی (Rose Gold 26.200$) و طلای سفید (White Gold 27.800$) موجود است.

باریک ترین توربیلون دنیا (در حال حاظر موجود در بازار): UTTE آرنولد و پسر (Arnold & Son UTTE)


در بیزل ورلد 2013 (Basel World 2013) معرفی شد و به برند آرنولد و پسر قدرت بخشید، UTTE (حروف آغازین Ultra Thin Tourbilon Escapement به معنی چرخ دنگ توربیلون فوق باریک) به سرعت توجه ها را به خود معطوف کرد وقتی که – الزاما این معنی را نمی دهد، اما به گفته ی رئیس ساخت موتور آرنولد و پسر سباستین چالموننت (Sebastian Chaulmontet) – باریک ترین توربیلون موجود در بازار خطاب شد. بدنه ی ساعت، موجود در رنگ های مسی (Rose Gold 69,050$) یا پالادیم (Palladium 59,950$)، تنها 8.34 میلی متر قطر و 42 میلی متر پهنا دارا است. موتور توربیلوت معلق A&S8200 آرنولد و پسر، تنها 2.97 میلی متر قطر دارد (بدون در نظر گرفتن ارتفاع قفسه ی توربیلون، که از صفحه نیز بلندتر می شود) و ذخیره ساز 90 ساعته ی انرژی ای که در دو استوانه جای داده شده است.

باریک ترین توربیلون دنیا (که به زودی به بازار خواهد آمد): توربیلون بسیار باریک بریگوئت کلاسیک اتوماتیک 5377 (Breguet Classique Tourbillon Extra-Thin Automatic 5377)

به نظر می رسد که آرنولد و پسر جایگاه نخست در باریک ترین توربیلون را برای مدت زمان کوتاهی در دست خواهد داشت. بریگوئت – برندی که برای سازنده ی توربیلون نام گزاری شده – ساعت توربیلون کلاسیک فوق باریک اتوماتیک 5377 خود را در بیزل ورلد سال گذشته به نمایش در آورد و عنوان کرد که امسال وارد بازار خواهد شد. قطر 42 میلی متری بدنه ی ساعت با 7 میلی متر به گونه ی تعجب آوری باریک استف و موتور آن کالیبر581DR، تنها 3 میلی متر قطر دارد. موتور همینطور نیز برای سطون های انرژی بالا ی خود نیز مورد نظر است که 90 ساعت انرژی را در خود ذخیره می کنند: فرکانس 4 هرتزی (استثنائا بالا برای موتور های توربیلون) و کوک جانبی گردان آن که از پلاتین ساخته شده (بله! این ساعت همچنین از کوک اتوماتیک نیز برخوردار است.) توربیلون خارج از مرکز (که نگه دارنده و تعادل آن از جنس تیتانیم می باشند) با دو حق ثبت (Patent) محافظت می شوند. صفحه و بدنه نیز یقینا بریگوئت هستند: صفحه ی تبدیل شده به موتور، اعداد رومی نمایانگر ساعت، عقربه های انتها باز آبی رنگ، و بند بدنه ی به خوبی شیار داده شده. توربیلون کلاسیک فوق باریک اتوماتیک قرار است تا پس از بیزل ورلد 2014 (Basel World 2014) در مراکز فروش قرار بگیرد.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد