وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

تاریخچه ساعت رولکس مدل دریای عمیق THE ROLEX DEEPSEA



رولکس دریای عمیق THE ROLEX DEEPSEA

 


رولکس دریای عمیق THE ROLEX DEEPSEA

هیچ ساعتی مانند یک ساعت رولکس مهندسی نشده است. ساعت رولکس دپسی Rolex Deepsea برای اکتشافات فوق العاده زیر دریا طراحی شده. یک جعبه سه تیکه ی پیچیده معماری ، سیستم قفل حلقه (ringlock) ، آن را به تحمل فشار خیلی زیاد آب در عمق 3900 متری (12هزار پایی). ساعت رولکس دریای عمیق (Rolex Deepsea)همچنین به یک دست بند منحصر به فرد تجهیز می باشد که امکان یک سیستم توسعه دهنده دوبرابر برای فیت شدن بر روی هر نوع لباس قواصی می باشد. مدل جدید 44 میلیمتری ساعت رولکس (Rolex Deepsea) دریای عمیق از جنس تیتانیوم و تشکیل شده زه قاب چرخشی منبت کاری شده از جنس سرامیک ضد خش به رنگ مشکی و قاب ساعت از جنس تیتانیوم .

 

نمونه های اولیه ویژه مدلDeep Sea (THE DEEP SEA SPECIAL PROTOTYPES) :
در سال 1950، ساعت رولکس (Rolex) آزمایش دقیق از یک ساعت پروتایپ، که "ویژه ی دریای عمیق" . در آگوست 1953 ساعت Deep sea special در عمق 1080 متری (حدودا 3543 پایی) ، فرو برده شد. سپس در همان سال به عمق 3150 متری (حدودا 10334 پا)، در نهایت در سال 1956  به عمق 3700 متر(حدودا 12138 پا).
 در سال 1960، با استفاده از دانش حاصل از ساخت دو مدل اول ، سومین ساعت ویژه دریای عمیق برای مقاومت در برابر فشارهای بیشتر ساخته شد. این ساعتیست که ، به زیر دریایی Bathyscaphe Trieste متصل شده است و برای این می باشد که این زیر دریایی توان ورود به عمق 10916 متر (35814 پا) در زیر سطح دریا را داراست.
 

 


عمیق ترین شیرجه  THE DEEPEST DIVE
 
در سال 1960، نیروهای با تجربه دریایی آمریکا ، تریست با موفقیت توانستند به گودال مارینا بروند، عمیق ترین گودال آبی شناخته شده در زمین . با ستوان دان ولش و همراهی ژاک پیکارد. انجام شاهکار باورنکردنی به طوربی که آن را برای همیشه در اکتشاف عمیق ترین محل در اقیانوس ها قرارداد، نفوذ به عمق 10916 متر (37000 پا) در دستورکار کامل نمونه Rolex Deep sea به طور ویژه ای قرار داد. کارایی ساعت رولکس Rolex را در آن تاریخ به عنوان شاخص ترین و قابل اعتماد ترین ساعت معرفی و اثبات کرد.



 

نویسنده:مصطفی منفرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد