وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

وبلاک تخصصی ساعت در ایران

بررسی و بحث راجب ساعت مچی و اطلاعات مربوط به آن

تخفیف ساعت مچی در ایران تایمر

تخفیف این برند های ساعت در جشنواره های بعد قابل تکرار نیست!

برند های محبوب و پرطرفدار ساعت مچیسیکو، سیتیزن، اورینت و متی تیسوت، فقط به مدت دو روز (30 آبان) تا 20 درصد شامل تخفیف ویژه شده اند.
برای مشاهده ساعت مچی تخفیف دار این برند ها به لینک زیر مراجعه کنید:

http://ir-t.ir/irantimeroff
 

ساعت مچی دخترانه اسپرت برای دخترهای قدرتمند

ساعت مچی دخترانه اسپرتی که امروز بهتون معرفی می کنیم از سری خانواده بیبی جی کاسیو برای خانم های اسپرت پوش و اهل ورزش است. اگر دنبال کننده برند کاسیو هستید، حتما این را هم میدونید ساعت های Baby-G هم رده همان G-shock ها هستند اما با عرض قاب و ابعاد کوچکتر، مناسب برای دختر خانم ها و بعضی از مدل هایی که برای پسران نوجوان با مچ های کوچک مناسب هستند.

ویژگی برتر این مدل:

صفحه مستطیلی با گوشه های گرد شده در قاب این ساعت دخترانه، ظرافت به کار برده شده در طراحی اولین نکاتی است که از این ساعت مچی به چشم میاید.
ابعاد قاب و بند این ساعت مچی اسپرت، طوری طراحی شده تا برای انواع مچ های ظریف دختران مناسب باشد.
بدنه ساعت از جنس پلاستیک سفت برای قاب و پلاستیک نرم (رابر) برای بند است، که باعث می شود، وزن سبک تری روی مچ داشته باشد تا در حین ورزش نیز مزاحتی برایتان ایجاد نکند.
در صفحه دیجیتالی ساعت مچی دخترانه کاسیو، ویژگی های کاربردی زیادی از جمله : نمایش زمان و تاریخ، ساعت جهانی (امکان نمایش ساعت کشورهای مختلف)، تایمر (شمارنده زمان معین شده)، زمان سنج (Stopwatch)، زنگ هشدار و نور پس زمینه قابل استفاده است.

همچنین میزان مقاومت در برابر آب این ساعت مچی ضد آب، تا 200 متر (20 اتمسفر فشار هوا زیر آب) است که برای غواصی در عمق زیاد آب با خیال راحت قابل استفاده است.

این ساعت مچی دخترانه، در دو رنگ صورتی پاستیلی و مشکی داخل سایت ایرن تایمر موجود است، که میتوانید با توجه به سبک استایل خود رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. همانطور که در بالا هم گفتیم، سری Baby-G با توجه به ساختاری که در ابعاد دارند می توانند بین دختران و پسران نوجوان مشترک باشند، پس رنگ مشکی این مدل هم میتواند برای پسران با مچ های کوچک مناسب باشد.

مشخصات ساعت مچی:
جنس قاب و بند : پلاستیک (پلاستیک رزین برای قاب و پلاستیک رابر برای بند)
جنس شیشه: مینرال (کریستال های معدنی یک ساختار ساده از شیشه است)
عرض قاب: 45*40 میلیمتر (مناسب برای دختران و پسران جوان )
نوع موتور: باتری
اصالت برند: ژاپن
گارانتی: 1سالِ بین المللی
موارد گارانتی:موتور، مقاومت در برابر آب و تعویض رایگان باتری به مدت یک سال توسط ایران تایمر
مقاومت در برابر آب آن تا 200 متر (20bar فشار هوا)است که در حد غواصی در عمق زیاد آب گزینه خوبی محسوب می‌شود.

 

مشخصات و قیمت رنگ صورتی:
irantimer.com/p/54155

مشخصات و قیمت رنگ مشکی:
irantimer.com/p/55849
 

ساعت مچی اسپرت کاسیو جیشاک سری GA-100

به نظر شما کدوم مدل یا سری از خانواده کاسیو ها محبوب ترند؟ عموما ساعت مچی های جیشاک از برند کاسیو را به عنوان ساعت مچی اسپرت یا ساعت مچی ضد ضربه می شناسیم.در این پست میخوایم یکی از پربازدید ترین مدل های ساعت جی شاک را معرفی کنیم. این ساعت مچی جیشاک، علاوه بر قابلیت های زیادی که دارد و برای ورزشکاران می تواند خیلی کاربردی باشد، قیمت مناسب و بدنه مقاومی نیز دارد. 

ویژگی برتر این مدل:

ظاهر این ساعت اسپرت، نشان دهنده ضدضربه بودن آن است. همانطور که میبینید جنس قاب و بند در ساعت، از جنس پلاستیک است، برای قاب ساعت مچی از پلاستیک سفت و برای بند از پلاستیک نرم یا همان رابر استفاده شده. شیشه نیز از جنس مینرال است، اما شکل قاب که کمی بالاتر از شیشه قرار می گیرد مانع آسیب یا ضربه به شیشه از طریق افتادن ساعت می شود.
در قاب این ساعت مچی کاسیو، ترکیب صفحه آنالوگ و دیجیتال را مشاهده می کنید که قابلیت های زیادی از جمله:
نمایش تاریخ، ساعت جهانی (امکان نمایش ساعت کشورهای مختلف)، دو زمانه (امکان تنظیم ساعت برای 2 کشور متفاوت بصورت همزمان)، تایمر (شمارنده زمان معین شده)، زنگ هشدار و نور پس زمینه را در خود دارد.

این ساعت ضد ضربه، یک ساعت ضدآب هم هست، البته میزان متفاوتی برای میزان ضد آب بودن ساعت مچی ها وجود دارد.

در این ساعت کاسیو، میزان ضد آب آن تا 200 متر (20 اتمسفر فشار هوا زیر آب) است که می تواند برای شنا و غواصی در عمق زیاد آب مناسب باشد.
این ساعت مچی اسپرت کاسیو از خانواده GA-100-1، در 3 رنگ در حال حاضر تولید و موجود است که میتوانید متناسب با سبک سلیقتون رنگ دلخواه و مناسب خودتون رو انتخاب کنید.
پس اگر به ساعت مچی های اسپرت، ساعت ضد آب و ضد ضربه با قابلیت های زیاد علاقه دارید، ما ساعت های جیشاک رو بهتون معرفی می کنیم. 

  

مشخصات ساعت مچی:
جنس قاب و بند : پلاستیک (پلاستیک رزین برای قاب و پلاستیک رابر برای بند)
جنس شیشه: مینرال (کریستال های معدنی یک ساختار ساده از شیشه است)
عرض قاب: 51 میلیمتر (مناسب برای انواع مچ های آقایان)
نوع موتور: باتری
اصالت برند: ژاپن
گارانتی: 1سالِ بین المللی
موارد گارانتی:موتور، مقاومت در برابر آب و تعویض رایگان باتری به مدت یک سال توسط ایران تایمر
مقاومت در برابر آب آن تا 200 متر (20bar فشار هوا)است که در حد غواصی در عمق زیاد آب گزینه خوبی محسوب می‌شود.

 

مشخصات و قیمت رنگ قرمز:
irantimer.com/p/11289
مشخصات و قیمت رنگ آبی:
irantimer.com/p/11288
مشخصات و قیمت رنگ مشکی:
irantimer.com/p/9965

ساعت مچی کاسیو برند غول ژاپنی

کاسیو در آوریل سال 1946 در ژاپن افتتاح شد. اولین محصول مهم کاسیو لوله yubiwa بود (یک حلقه انگشتی که سیگار را نگه می‌داشت). 

پس از دیدن ماشین‌حساب‌های برقی در نمایشگاهی در توکیو و در سال 1949، Kashio (موسس برند کاسیو) و برادر جوانش از سودهای به دست آمده از حلقه yubiwa برای توسعه ماشین‌حساب‌هایشان استفاده کردند. اکثر ماشین‌حساب‎‌ها در آن زمان با چرخ‌دنده کار می‎کردند. Toshio از دانش الکترونیکیش استفاده کرد و یک ماشین‌حساب برقی را در سال 1954 تولید کرد که اولین ماشین‌حساب الکترومکانیکی و اولین ماشین حساب ده کلیده در ژاپن بود.

 کاسیو در سال 1974 نخستین ساعت مچی دیجیتال خود را؛ با صفحه نمایش تاریخ، سال و روز به بازار عرضه کرد.

به دلیل استقبال فراوان از نخستین ساعت ها، کاسیو تصمیم گرفت تا فعالیت خود را از آسیا فراتر برده و به بازارهای جهانی راه پیدا کند. رمز موفقیت در بازارهای جهانی؛ متفاوت بودن با سایر شرکت های ساعت سازی بود که کاسیو توانست با ارائه نخستین ساعت دیجیتال این موفقیت را از آن خود کند.

از این رو کاسیو شهرت خود را از ساخت ساعت مچی کوارتز، دیجیتال و آنالوگ کسب کرد و به یکی از نخستین و بزرگترین تولیدکنندگان ساعت مچی در دنیا تبدیل شد. که بسیاری از این ساعت مچی ها قادر به نمایش ارتفاع، درجه حرارت، زمان سایر کشورها، GPS و... می باشند.

در سال 1983 کاسیو موفق به ساخت و ارائه نخستین مدل ساعت مچی جی شاکG-Shock )خود شد و آرزوی دیرینه خود مبنی بر ضد ضربه بودن ساعت را محقق ساخت.
بنابراین G-Shock انقلابی در صنعت ساعت سازی ایجاد کرد و آن تفکر منسوخ نسبت به ظاهر باریک و ظریف ساعت را از بین برد. آزمایشات ویژه ای نظیر سقوط آزاد، لرزش و مقاومت در برابر آب (معادل 20 بار فشار هوا زیر آب) بر روی این ساعت مچی ها انجام گرفته است و حاصل آن ساعت های مقاوم امروزی می باشد. این ساعت مچی ها در ورزش، صنایع نظامی و علمی طرفداران بسیاری دارند. اولین ساعت G-shock، مدل Dw-5000c  بود

جالب است بدانید، در سال 1985 برای تست ساعت ها  آنها را از طبقه ی سوم می انداختند تا مقاومت آن را بررسی کنند! اما در حال حاضر دستگاه های مخصوصی برای کنترل کیفیت و تست ساعت ها موجود است.
کاسیو از قدیمی ترین تولید کنندگان ساعت های دیجیتال است که قابلیت‌های بسیاری را برای نخستین بار در ساعت‌های دیجیتال ابداع کرد مانند؛نخستین نرم‌افزار (نمایشگر حالات ماه) در سال 1989، اولین صفحه نمایشگر هوشمند در سال 1991، اندازه گیری میزان سلامت بدن (دستگاه اندازه‌گیری ضربان قلب و کالری در زمان پیاده‌روی ،ورزش و..) در سال 1991، دستگاه اندازه‌گیری فشار خون و ضربان قلب در سال 1991.
 

سری های جنرال (General)، شِن ( sheen )، ادیفایس ( Edifice )، بیبی جی (  Baby-G ) ، جی شاک ( G-shock ) و پروترک ( Protrek ) از خانواده های محبوب برند کاسیو هستند.

برند ساعت کاسیو، در تولیدات ساعت مچی خود از سیاستی استفاده کرده است، تا هر قشری با هر توان مالی بتواند یک ساعت مچی کاسیو متناسب با سلیقه، شغل یا حرفه ای که دارد، بر دستانش ببندد.

لازم است بدانید با توجه به خانواده های زیاد و تنوع ساعت مچی ها، در حال حاضر ساعت های کاسیو در 3 خط تولید ( ژاپن، تایلند و چین ) مونتاژ می شوند.علت اینکه بعضی از مدل ها در کشور های تایلند یا چین مونتاژ می شوند،  برای کاهش هزینه های اسمبل محصولات است، اما  تمام تولیدات کاسیو تحت لیسانس و نظارت کمپانی اصلی در ژاپن صورت می گیرد.
 

ساعت مچی های اسپرت و متنوع برند ژاپنی کاسیو را در سایت ایران تایمر مشاهده کنید:
http://ir-t.ir/casio


خرید ساعت مچی ست برای زوج ها

با هم دیگه ست کنید. پیشنهاد امروز ما برای زوج های خوش سلیقه ایست که می خواهند حتی تو اکسسوری ها هم با هم ست باشند. البته ساعت مچی ست همیشه میان زوج ها طرفدار داشته و دارد.

ساعت مچی هایی که امروز معرفی می کنیم از برند سوئیسی منیجر است که در عین سادگی سبک مینیمالیستی دارد.

ویژگی برتر این مدل:

تمام قطعات ساعت از استیل ضد حساسیت است و با ترکیب رنگ استیل و مسی که این روزها پرطرفدار است جلوه خوبی را به همراه دارد. از نکات قوت این ساعت استیل روکش رنگ PVD آن است که باعث دوام بیشتر رنگ ساعت می شود.
نکته مثبت در هر 2 ساعت زنانه و ساعت مردانه، بند استیل آنهاست، چراکه استیل دوام بالایی دارد و هر زمان که خواستید تنوعی در ساعت ست خود ایجاد کنید با تعویض بند استیل به بند چرم با هزینه کمتر، این امکان را خواهید داشت.

از دیگر نقاط قوت در متریال این ساعت میشه به شیشه ضد خش سفایر کریستال آن اشاره کرد.
در هر دو ساعت، کنار عدد 3 قاب کوچکی برای نمایش تاریخ قرار داده شده.
ترکیب رنگ در این ساعت زوج ، دست شما را برای ست کردن با انواع لباس ها و رنگ ها نیز باز کرده است.

 

 

مشخصات ساعت مچی:
جنس قاب و بند : استیل (ضد حساسیت) با روکش رنگ PVD (برای دوام بهتر در رنگ)
جنس شیشه: سفایر کریستال(ضد خش و مقاوم تر نسبت به شیشه های معمولی)
نوع موتور: باتری
اصالت برند: سوئیس
گارانتی: 2سالِ بین المللی
موارد گارانتی:موتور،رنگ قاب و بند، مقاومت در برابر آب و تعویض رایگان باتری به مدت یک سال توسط ایران تایمر
ساعت ضد آب: مقاومت در برابر آب آن تا 30 متر (3bar فشار هوا)است که در حد تعریق دست و پاشیدن آب روی آن گزینه خوبی محسوب می‌شود.

 

مشخصات و قیمت مدل زنانه:
irantimer.com/p/61077
مشخصات و قیمت مدل مردانه:
irantimer.com/p/61076
 

چه عواملی باعث کوتاه شدن عمر ساعت می شود؟

نگهداری درست از ساعت مچی شاید سوالی باشد که جواب به آن ساده، در عین حال کمی نیاز به دقت داشته باشد. پس قبل از خواندن این مقاله به ما بگویید چطور از ساعت خود مراقبت میکنید؟ میدونید چه عواملی روی ساعت شما و کارکردش تاثیر گذار است؟
عواملی که در زیر ذکر می کنیم شاید در روز خیلی با آن سروکار داشته باشید یا اصلا تجربه آن را نداشته باشید اما دانستن این موارد برای محافظت بهتر از ساعت مچی به کار میاید:
 

ضربه: تا حد امکان سعی کنید ساعتتان را از ضربات ناشی از افتادن، برخورد با اشیاء سفت، پرت شدن و … دور کنید. مخصوصا ساعت مچی های اتوماتیک که داخل موتور ساعت تعداد زیادی اجزاء ریز به هم پیوسته وجود دارد، و با آسیب دیدن یک قطعه کوچک عملکرد کل موتور دچار مشکل می شود. در بعضی از ساعت مچی ها، ویژگی به نام ضد ضربه وجود دارد (ساعت های ضدضربه)، لازم است بدانید در تولید قطعات این نوع ساعت ها (چه  ساعت کوارتز و چه ساعت اتوماتیک) از جنس هایی استفاده می شود (مانند پلاستیک سفت شده) که سبک و مقاوم تر باشند تا در حین فعالیتهای ورزشی پر تحرک مانند تنیس، گلف و … از احتمال ضربات جلوگیری کنند.

 

عرق دست: یکی از مهم ترین عامل های خرابی بند، کثیف شدن پشت قاب ساعت و احتمالا رنگ رفتگی تعریق دست است. البته عرق دست روی ساعت های ورزشی که جنس به کار رفته در آنها عموما پلاستیک است تاثیری ندارد و بیشتر برای ساعت های استیل یا بند چرمی باید حواستان باشد. در صورتی که دست شما خیلی عرق می کند سعی کنید در طول روز اگر کارمند هستید ساعت را از دستتان خارج کنید و در کنار قرار بدید، یا بعد از هربار استفاده سعی کنید با دستمال قسمت هایی که فکر میکنید کمی با تعریق خیس شده پاک کنید.


 

رنگ قاب یا بند ساعت: برای رنگ کردن بدنه ساعت از دو تکنولوژی متفاوت با کیفیت‌های مختلف استفاده می‌شود. آبکاری و رنگ پودری PVD . برای ماندگاری بیشتر رنگ ساعت، آن را از برخورد مواد شیمیایی، مواد شوینده، عطر و ادکلن و کلیه حلالها دور نگه دارید و در صورت برخورد با این مواد با آب بشویید (البته بند چرمی را باید سریعا خشک کنید که صدمه کمتری ببیند) در این نوع آبکاری‌ها رنگ مسی و یا رزگلد زودتر صدمه میبیند، در مورد این رنگ بیشتر باید دقت کنید. 


 

تاثیرات دما بر روی ساعت: ساعت های باتری خیلی کمتر از ساعت های اتوماتیک تحت تاثیر دمای هوا قرار می‌گیرند.
اگر ساعت در دمای کمتر از منفی 10 درجه سانتیگراد یا بالای 60 درجه سانتیگراد، در محیط بیرون باشد در این صورت در آینده نه چندان دور ساعت از کار می افتد یا عملکرد درستی مانند قبل را نخواهد داشت.
عمر باتری ساعت های کوارتز در دمای بالای 40 درجه سانتیگراد کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

در ساعت های دیجیتال از کریستال مایع برای صفحه نمایش استفاده می‌شود که این مایع در دمای زیر نقطه انجماد به خوبی پاسخگو نیست و در دماهای بالا نیز تاریک می‌شود . البته باید گفت ساعت‌های اسپرت مخصوص کوه نوردی و ... در این شرایط به خوبی  دوام می آورند و کار خواهند کرد.
بصورت کلی دما مناسب برای ساعت مچی، دمای محیط بین 10 تا 35 درجه سانتیگراد است.

 

عوامل شیمیایی: مواد شیمیایی از جمله گازها، جیوه و ... ممکن است رنگ قاب، بدنه، بند و قسمت های فلزی ساعت را تغییر دهند از ساعت خود در مقابل عوامل ذکر شده نیز محافظت کنید. 
 

اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.

 

ساعت مردانه شیک برای شیک پوشان

ترکیب رنگ مشکی با استیل مورد علاقه چه آقایانی است؟ این ساعت مچی مردانه بیشتر برای آقایانی که میخواهند در عین سادگی از اکسسوری استفاده کنند تا به استایلشان نمای بیشتری ببخشند، مناسب است. همانطور که میبینید، امروز یک ساعت مردانه از برند هلندی تی دبلیو استیل را می خواهیم به شما آقایان خوش پوش که به تیپ خود اهمیت میدهید معرفی کنیم.

ویژگی برتر این مدل:
عرض قاب بزرگ این ساعت مچی با رنگ صفحه مشکی تیره ای که دارد در اولین نگاه بیشتر به چشم میاید. پس اگر مچ متوسط یا درشت دارید، یا اگر به ساعت های با عرض قاب بزرگ که روی دست جلوه بیشتری داشته باشد، علاقه دارید این مدل برای شما گزینه مطلوبی خواهد بود.
تنها دو رنگ استیل و مشکی در این ساعت استفاده شده است، اما ظرافت در طراحی آن نیز مشخصه طراحان قوی برند تی دبلیو استیل است که نشان میدهد در عین سادگی هم میتوان زیبا بود.
داخل صفحه تیره این ساعت مچی، 3 دایره کوچک نمایانگر ویژگی کرنوگراف هستند. در زیر عدد 12 هم دو قاب به هم چسبیده تاریخ را به شما نشان میدهند.
روی تمام ایندکس ها( اعداد صفحه ) و عقربه ها از شب نما برای دید بهتر در شب استفاده شده است.
بند استیل این ساعت مچی مردانه شیک، بافت ریز و شکلی زیبا تر نسبت به بند های استیل معمولی دارد که روی مچ هم خیلی خوب بسته می شود و حس بزرگی و محکم بودن ساعت را حفظ کرده است.

 

مشخصات ساعت مچی:
جنس قاب و بند : استیل (ضد حساسیت)
جنس شیشه: مینرال (کریستال های معدنی یک ساختار ساده از شیشه است)
عرض قاب: 45 میلیمتر (برای مچ های متوسط و درشت آقایان مناسب است)
نوع موتور: باتری
اصالت برند: هلند
گارانتی: 2سالِ بین المللی
موارد گارانتی:موتور، رنگ قاب و بند، مقاومت در برابر آب و تعویض رایگان باتری به مدت یک سال توسط ایران تایمر
مقاومت در برابر آب آن تا 100 متر (10bar فشار هوا)است که برای شنا در عمق کم آب گزینه خوبی محسوب می‌شود.
 

مشخصات و قیمت به روز شده این مدل را در سایت ایران تایمر ببینید:
irantimer.com/p/60217